
Ο κλάδος των μεταφορών διαδραματίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην προσφορά αγαθών ‒και ιδιαίτερα φαρμάκων, ιατρικών συσκευών, τροφίμων κ.ά.‒ για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, ενόσω οι μετακινήσεις των πολιτών στην Ευρώπη και αλλού είναι πλέον εξαιρετικά περιορισμένες.
Σε αυτό το πλαίσιο, 33 ευρωπαϊκές ενώσεις και φορείς από όλο το φάσμα των μεταφορών ‒κατασκευαστές, εργαζόμενοι σε όλους τους τομείς των μεταφορών, ναυλωτές, λιμάνια, σιδηρόδρομοι, διαχειριστές πλοίων κ.ά.‒ προέβησαν σε κοινή δήλωση για τη σημαντικότητα του κλάδου εν μέσω πανδημίας:
Συγκεκριμένα, οι 33 ενώσεις επεσήμαναν:
– Τη σημασία που διαδραματίζουν οι μεταφορές και τα logistics για τη μεταφορά αγαθών την κρίσιμη αυτή περίοδο.
– Τον σεβασμό και την υποστήριξή τους για όλους τους εργαζομένους στην εφοδιαστική αλυσίδα, που επιτρέπουν τη συνέχιση των μεταφορών, τη διακίνηση των απαραίτητων αγαθών, καθώς και τον επαναπατρισμό αποκλεισμένων πολιτών, διαδραματίζοντας έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση αυτής της πρωτοφανούς κρίσης.
– Την ανάγκη για τα κράτη-μέλη της ΕΕ να διατηρήσουν την ομαλή διακίνηση αγαθών, τόσο από και προς ευρωπαϊκά κράτη όσο και από/προς τρίτες χώρες.
– Την υποστήριξή τους στα μέτρα και στις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν, τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και από τις εθνικές κυβερνήσεις, για τον περιορισμό της πανδημίας του κορονοϊού και καλούν τα κράτη-μέλη της ΕΕ να δώσουν μια συντονισμένη απάντηση στον Covid-19 και να ακολουθήσουν τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον έλεγχο των συνόρων.
– Τη σημασία της προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στις μεταφορές, τόσο με την εφαρμογή προσωπικών μέτρων προστασίας όσο και με την εξασφάλιση καθαρών χώρων εργασίας, φαγητού και νερού.
– Το γεγονός ότι οι μεταφορές και τα logistics είναι βιομηχανίες που στηρίζονται στη σωματική εργασία και καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενισχύσει την κινητικότητα των εργαζομένων στις μεταφορές ‒ ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον επαναπατρισμό τους.
– Στους νομοθέτες να συνδράμουν στην επιτάχυνση της ανάκαμψης όλων των βιομηχανιών των μεταφορών που έχουν πληγεί από την κρίση, προκειμένου να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν τη μεταφορά προϊόντων και επιβατών.
Οι 33 ενώσεις που υπογράφουν την ανοικτή επιστολή:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ