
Ο κλάδος των μεταφορών διαδραματίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην προσφορά αγαθών ‒και ιδιαίτερα φαρμάκων, ιατρικών συσκευών, τροφίμων κ.ά.‒ για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, ενόσω οι μετακινήσεις των πολιτών στην Ευρώπη και αλλού είναι πλέον εξαιρετικά περιορισμένες.
Σε αυτό το πλαίσιο, 33 ευρωπαϊκές ενώσεις και φορείς από όλο το φάσμα των μεταφορών ‒κατασκευαστές, εργαζόμενοι σε όλους τους τομείς των μεταφορών, ναυλωτές, λιμάνια, σιδηρόδρομοι, διαχειριστές πλοίων κ.ά.‒ προέβησαν σε κοινή δήλωση για τη σημαντικότητα του κλάδου εν μέσω πανδημίας:
Συγκεκριμένα, οι 33 ενώσεις επεσήμαναν:
– Τη σημασία που διαδραματίζουν οι μεταφορές και τα logistics για τη μεταφορά αγαθών την κρίσιμη αυτή περίοδο.
– Τον σεβασμό και την υποστήριξή τους για όλους τους εργαζομένους στην εφοδιαστική αλυσίδα, που επιτρέπουν τη συνέχιση των μεταφορών, τη διακίνηση των απαραίτητων αγαθών, καθώς και τον επαναπατρισμό αποκλεισμένων πολιτών, διαδραματίζοντας έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση αυτής της πρωτοφανούς κρίσης.
– Την ανάγκη για τα κράτη-μέλη της ΕΕ να διατηρήσουν την ομαλή διακίνηση αγαθών, τόσο από και προς ευρωπαϊκά κράτη όσο και από/προς τρίτες χώρες.
– Την υποστήριξή τους στα μέτρα και στις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν, τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και από τις εθνικές κυβερνήσεις, για τον περιορισμό της πανδημίας του κορονοϊού και καλούν τα κράτη-μέλη της ΕΕ να δώσουν μια συντονισμένη απάντηση στον Covid-19 και να ακολουθήσουν τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον έλεγχο των συνόρων.
– Τη σημασία της προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στις μεταφορές, τόσο με την εφαρμογή προσωπικών μέτρων προστασίας όσο και με την εξασφάλιση καθαρών χώρων εργασίας, φαγητού και νερού.
– Το γεγονός ότι οι μεταφορές και τα logistics είναι βιομηχανίες που στηρίζονται στη σωματική εργασία και καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενισχύσει την κινητικότητα των εργαζομένων στις μεταφορές ‒ ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον επαναπατρισμό τους.
– Στους νομοθέτες να συνδράμουν στην επιτάχυνση της ανάκαμψης όλων των βιομηχανιών των μεταφορών που έχουν πληγεί από την κρίση, προκειμένου να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν τη μεταφορά προϊόντων και επιβατών.
Οι 33 ενώσεις που υπογράφουν την ανοικτή επιστολή:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ