
Εν μέσω πρωτόγνωρων συνθηκών για τον παγκόσμιο τουρισμό, ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει χτυπηθεί ανεπανόρθωτα. Οι πολυάριθμες ακυρωμένες πλέον κρουαζιέρες, η κατάρρευση της τιμής των μετοχών σε πολλές εταιρείες του κλάδου, οι δεκάδες αξιωματικοί και τα πλοία σε καραντίνα, που είναι πλέον συχνά στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, οδηγούν στην ανησυχία ότι η ανεργία των ναυτικών θα εκτοξευτεί. Σε άρθρο της η έγκριτη εφημερίδα Washington Post παραθέτει ανώνυμες πηγές που αντικατοπτρίζουν το αίσθημα ανασφάλειας και ανησυχίας που επικρατεί πλέον μεταξύ των αξιωματικών και των πληρωμάτων στον κλάδο της κρουαζιέρας.
Εκπρόσωπος της MSC Cruises δήλωσε ότι η εταιρεία ‒μαζί με τον παγκόσμιο τουριστικό τομέα‒ αντιμετωπίζει «πρωτοφανείς προκλήσεις, καθώς οι χώρες επιβάλλουν ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και περιορίζουν την πρόσβαση των πλοίων σε λιμάνια», συμπληρώνοντας ότι «δυστυχώς, αυτό σημαίνει επίσης ότι υπάρχει μειωμένη ανάγκη για εργατικό δυναμικό στα πλοία μας».
Η Princess Cruises της Carnival ανακοίνωσε ότι θα ακυρώσει όλα τα ταξίδια που αφορούν 18 κρουαζιερόπλοιά της για δύο μήνες. Η εταιρεία Viking έχει επίσης ακυρώσει όλα τα δρομολόγια μέχρι τον Μάιο.
Ο πρόεδρος των Φιλιππινέζων ναυτικών (United Filipino Seafarers), Νέλσον Ραμίρεζ, δήλωσε στο ίδιο δημοσίευμα ότι «όλα τα κρουαζιερόπλοια θα επηρεαστούν» και προσέθεσε ότι, για το επόμενο διάστημα, θα υπάρχει πιθανώς μόνο ένα πλήρωμα ασφαλείας, για να παρακολουθούν τα πλοία ενώ είναι αγκυροβολημένα. Παράλληλα επεσήμανε ότι πολλοί Φιλιππινέζοι ναυτικοί θα απολυθούν ή δεν θα ναυτολογηθούν καθόλου σε αυτά τα κρουαζιερόπλοια. Εάν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί, ο πρόεδρος του συνδικάτου διατύπωσε την άποψη ότι το 70% των Φιλιππινέζων ναυτεργατών θα είναι εκτός εργασίας.
Οι Φιλιππινέζοι αποτελούν περίπου το ένα τέταρτο των ναυτολογημένων ναυτικών παγκοσμίως, μεγάλο μέρος των οποίων βρίσκονται σε κρουαζιερόπλοια, όπως δηλώνει η United Filipino Seafarers. Το ίδιο συνδικάτο εκτιμά ότι, το 2018, ήταν ναυτολογημένοι περισσότεροι από 325.000 Φιλιππινέζοι.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ