
Η Σαουδική Αραβία ετοιμάζεται να προωθήσει τόσο πολύ πετρέλαιο στην αγορά, ώστε ο στόλος της δεν μπορεί να αντεπεξέλθει.
Άρθρο του πρακτορείου Bloomberg αναφέρει ότι η εθνική ναυτιλιακή εταιρεία του βασιλείου, γνωστή και ως Bahri, έχει προβεί σε κατ’ αρχήν συμφωνία για φορτώσεις σε τουλάχιστον οκτώ supertankers από τα κύρια πετρελαϊκά λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας, σύμφωνα με πηγή που ζήτησε να μην κατονομαστεί. Πρόκειται για τα πλοία «Dalian», «Agios Sostis» και «Hong Kong Spirit», τα οποία μπορούν να μεταφέρουν σχεδόν 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
Η αναζήτηση πλοίων εκ μέρους της Σαουδικής Αραβίας δείχνει το μέγεθος της υπερπροσφοράς πετρελαίου που σχεδιάζει να διοχετεύσει στην παγκόσμια αγορά, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών μεταξύ του OPEC και των συμμάχων του, και ιδιαίτερα της Ρωσίας. Οι περισσότερες από τις ναυλώσεις μέχρι τώρα προήλθαν από τον Κόλπο του Μεξικού, γεγονός που θα επιβαρύνει περισσότερο τις ήδη θιγείσες αμερικανικές εταιρείες παραγωγής σχιστολιθικού πετρελαίου από την πτώση των τιμών.
Η Saudi Aramco δεσμεύτηκε στην παραγωγή-ρεκόρ των 12,3 εκατ. βαρελιών την ημέρα, 25% υψηλότερα απ’ ό,τι τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα την κατάρρευση των τιμών της περασμένης Δευτέρας, σε μια εποχή που η διεθνής ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να σημειώσει κάμψη φέτος λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Η πλεονάζουσα προσφορά του αργού πετρελαίου για τον επόμενο μήνα θα απαιτήσει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ειδικά για ταξίδια στην Ασία, τη μεγαλύτερη και πιο κερδοφόρα αγορά για τη Saudi Aramco. Ναυλομεσίτης ανέφερε ότι δεν θυμάται να προβαίνει η Bahri σε ναυλώσεις supertankers στη spot αγορά για διαδρομές από τη Μέση Ανατολή προς τον Κόλπο του Μεξικού εδώ και αρκετά χρόνια.
Η Bahri διαχειρίζεται στόλο 41 supertankers, γεγονός που την καθιστά μεταξύ των μεγαλύτερων διαχειριστριών εταιρειών πλοίων παγκοσμίως, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd. Κατά τα τελευταία χρόνια, τα πλοία της Bahri επαρκούν ώστε να μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας στον Κόλπο του Μεξικού.
Το κόστος ναύλωσης ενός VLCC για 2 εκατ. βαρέλια αργού, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πλωτή αποθήκη, ανερχόταν την Τρίτη στα $38.700/ημέρα, έναντι περίπου $30.700/ημέρα την Παρασκευή και $14.800/ημέρα πριν από έναν μήνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τριπλή ονοματοδοσία πλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Laskaridis Maritime στο κινεζικό ναυπηγείο Hengli Shipbuilding στο Dalian. Τα bulk carriers που εισέρχονται στον στόλο της Laskaridis…
Η FARAD S.A. υπέγραψε μια νέα συμφωνία με τον γαλλικό ναυπηγικό κολοσσό Naval Group Hellas, θυγατρική της Naval Group στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της…
Μία νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ του Los Angeles International Airport (LAX) και της Αθήνας (ATH), εγκαινίασε η Norse Atlantic διευρύνοντας το υπερατλαντικό δίκτυό της.…
Με βραδύ ρυθμό έχει εκκινήσει το 2025 για τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας, καθώς η ζήτηση από την Κίνα και την Ινδία ‒τους…
Θετικές διαφαίνονται οι ενδείξεις για τις εξαγωγές σόγιας της Βραζιλίας προς την Κίνα, καθώς η τελευταία προέβη σε άρση ορισμένων πρότερων μέτρων. Συγκεκριμένα, το…
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα υψηλά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αμερικανικές εξαγωγές…
Με την ενσωμάτωση συστοιχιών μπαταριών υψηλής ισχύος, το νέο φεριμπότ της Scandlines αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα πλοίου μηδενικών εκπομπών. Το πλοίο, σχεδιασμένο εξαρχής για…
Επιβραδύνθηκε σημαντικά ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Απρίλιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2%, από 2,4% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ