
Η Σαουδική Αραβία ετοιμάζεται να προωθήσει τόσο πολύ πετρέλαιο στην αγορά, ώστε ο στόλος της δεν μπορεί να αντεπεξέλθει.
Άρθρο του πρακτορείου Bloomberg αναφέρει ότι η εθνική ναυτιλιακή εταιρεία του βασιλείου, γνωστή και ως Bahri, έχει προβεί σε κατ’ αρχήν συμφωνία για φορτώσεις σε τουλάχιστον οκτώ supertankers από τα κύρια πετρελαϊκά λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας, σύμφωνα με πηγή που ζήτησε να μην κατονομαστεί. Πρόκειται για τα πλοία «Dalian», «Agios Sostis» και «Hong Kong Spirit», τα οποία μπορούν να μεταφέρουν σχεδόν 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
Η αναζήτηση πλοίων εκ μέρους της Σαουδικής Αραβίας δείχνει το μέγεθος της υπερπροσφοράς πετρελαίου που σχεδιάζει να διοχετεύσει στην παγκόσμια αγορά, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών μεταξύ του OPEC και των συμμάχων του, και ιδιαίτερα της Ρωσίας. Οι περισσότερες από τις ναυλώσεις μέχρι τώρα προήλθαν από τον Κόλπο του Μεξικού, γεγονός που θα επιβαρύνει περισσότερο τις ήδη θιγείσες αμερικανικές εταιρείες παραγωγής σχιστολιθικού πετρελαίου από την πτώση των τιμών.
Η Saudi Aramco δεσμεύτηκε στην παραγωγή-ρεκόρ των 12,3 εκατ. βαρελιών την ημέρα, 25% υψηλότερα απ’ ό,τι τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα την κατάρρευση των τιμών της περασμένης Δευτέρας, σε μια εποχή που η διεθνής ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να σημειώσει κάμψη φέτος λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Η πλεονάζουσα προσφορά του αργού πετρελαίου για τον επόμενο μήνα θα απαιτήσει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ειδικά για ταξίδια στην Ασία, τη μεγαλύτερη και πιο κερδοφόρα αγορά για τη Saudi Aramco. Ναυλομεσίτης ανέφερε ότι δεν θυμάται να προβαίνει η Bahri σε ναυλώσεις supertankers στη spot αγορά για διαδρομές από τη Μέση Ανατολή προς τον Κόλπο του Μεξικού εδώ και αρκετά χρόνια.
Η Bahri διαχειρίζεται στόλο 41 supertankers, γεγονός που την καθιστά μεταξύ των μεγαλύτερων διαχειριστριών εταιρειών πλοίων παγκοσμίως, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd. Κατά τα τελευταία χρόνια, τα πλοία της Bahri επαρκούν ώστε να μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας στον Κόλπο του Μεξικού.
Το κόστος ναύλωσης ενός VLCC για 2 εκατ. βαρέλια αργού, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πλωτή αποθήκη, ανερχόταν την Τρίτη στα $38.700/ημέρα, έναντι περίπου $30.700/ημέρα την Παρασκευή και $14.800/ημέρα πριν από έναν μήνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ