
Η Σαουδική Αραβία ετοιμάζεται να προωθήσει τόσο πολύ πετρέλαιο στην αγορά, ώστε ο στόλος της δεν μπορεί να αντεπεξέλθει.
Άρθρο του πρακτορείου Bloomberg αναφέρει ότι η εθνική ναυτιλιακή εταιρεία του βασιλείου, γνωστή και ως Bahri, έχει προβεί σε κατ’ αρχήν συμφωνία για φορτώσεις σε τουλάχιστον οκτώ supertankers από τα κύρια πετρελαϊκά λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας, σύμφωνα με πηγή που ζήτησε να μην κατονομαστεί. Πρόκειται για τα πλοία «Dalian», «Agios Sostis» και «Hong Kong Spirit», τα οποία μπορούν να μεταφέρουν σχεδόν 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
Η αναζήτηση πλοίων εκ μέρους της Σαουδικής Αραβίας δείχνει το μέγεθος της υπερπροσφοράς πετρελαίου που σχεδιάζει να διοχετεύσει στην παγκόσμια αγορά, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών μεταξύ του OPEC και των συμμάχων του, και ιδιαίτερα της Ρωσίας. Οι περισσότερες από τις ναυλώσεις μέχρι τώρα προήλθαν από τον Κόλπο του Μεξικού, γεγονός που θα επιβαρύνει περισσότερο τις ήδη θιγείσες αμερικανικές εταιρείες παραγωγής σχιστολιθικού πετρελαίου από την πτώση των τιμών.
Η Saudi Aramco δεσμεύτηκε στην παραγωγή-ρεκόρ των 12,3 εκατ. βαρελιών την ημέρα, 25% υψηλότερα απ’ ό,τι τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα την κατάρρευση των τιμών της περασμένης Δευτέρας, σε μια εποχή που η διεθνής ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να σημειώσει κάμψη φέτος λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Η πλεονάζουσα προσφορά του αργού πετρελαίου για τον επόμενο μήνα θα απαιτήσει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ειδικά για ταξίδια στην Ασία, τη μεγαλύτερη και πιο κερδοφόρα αγορά για τη Saudi Aramco. Ναυλομεσίτης ανέφερε ότι δεν θυμάται να προβαίνει η Bahri σε ναυλώσεις supertankers στη spot αγορά για διαδρομές από τη Μέση Ανατολή προς τον Κόλπο του Μεξικού εδώ και αρκετά χρόνια.
Η Bahri διαχειρίζεται στόλο 41 supertankers, γεγονός που την καθιστά μεταξύ των μεγαλύτερων διαχειριστριών εταιρειών πλοίων παγκοσμίως, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd. Κατά τα τελευταία χρόνια, τα πλοία της Bahri επαρκούν ώστε να μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας στον Κόλπο του Μεξικού.
Το κόστος ναύλωσης ενός VLCC για 2 εκατ. βαρέλια αργού, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πλωτή αποθήκη, ανερχόταν την Τρίτη στα $38.700/ημέρα, έναντι περίπου $30.700/ημέρα την Παρασκευή και $14.800/ημέρα πριν από έναν μήνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ