
Η Σαουδική Αραβία ετοιμάζεται να προωθήσει τόσο πολύ πετρέλαιο στην αγορά, ώστε ο στόλος της δεν μπορεί να αντεπεξέλθει.
Άρθρο του πρακτορείου Bloomberg αναφέρει ότι η εθνική ναυτιλιακή εταιρεία του βασιλείου, γνωστή και ως Bahri, έχει προβεί σε κατ’ αρχήν συμφωνία για φορτώσεις σε τουλάχιστον οκτώ supertankers από τα κύρια πετρελαϊκά λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας, σύμφωνα με πηγή που ζήτησε να μην κατονομαστεί. Πρόκειται για τα πλοία «Dalian», «Agios Sostis» και «Hong Kong Spirit», τα οποία μπορούν να μεταφέρουν σχεδόν 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
Η αναζήτηση πλοίων εκ μέρους της Σαουδικής Αραβίας δείχνει το μέγεθος της υπερπροσφοράς πετρελαίου που σχεδιάζει να διοχετεύσει στην παγκόσμια αγορά, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών μεταξύ του OPEC και των συμμάχων του, και ιδιαίτερα της Ρωσίας. Οι περισσότερες από τις ναυλώσεις μέχρι τώρα προήλθαν από τον Κόλπο του Μεξικού, γεγονός που θα επιβαρύνει περισσότερο τις ήδη θιγείσες αμερικανικές εταιρείες παραγωγής σχιστολιθικού πετρελαίου από την πτώση των τιμών.
Η Saudi Aramco δεσμεύτηκε στην παραγωγή-ρεκόρ των 12,3 εκατ. βαρελιών την ημέρα, 25% υψηλότερα απ’ ό,τι τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα την κατάρρευση των τιμών της περασμένης Δευτέρας, σε μια εποχή που η διεθνής ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να σημειώσει κάμψη φέτος λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Η πλεονάζουσα προσφορά του αργού πετρελαίου για τον επόμενο μήνα θα απαιτήσει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ειδικά για ταξίδια στην Ασία, τη μεγαλύτερη και πιο κερδοφόρα αγορά για τη Saudi Aramco. Ναυλομεσίτης ανέφερε ότι δεν θυμάται να προβαίνει η Bahri σε ναυλώσεις supertankers στη spot αγορά για διαδρομές από τη Μέση Ανατολή προς τον Κόλπο του Μεξικού εδώ και αρκετά χρόνια.
Η Bahri διαχειρίζεται στόλο 41 supertankers, γεγονός που την καθιστά μεταξύ των μεγαλύτερων διαχειριστριών εταιρειών πλοίων παγκοσμίως, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd. Κατά τα τελευταία χρόνια, τα πλοία της Bahri επαρκούν ώστε να μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας στον Κόλπο του Μεξικού.
Το κόστος ναύλωσης ενός VLCC για 2 εκατ. βαρέλια αργού, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πλωτή αποθήκη, ανερχόταν την Τρίτη στα $38.700/ημέρα, έναντι περίπου $30.700/ημέρα την Παρασκευή και $14.800/ημέρα πριν από έναν μήνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ