
Όπως είναι ευρέως γνωστό, και όχι μόνο στους ναυτικούς, το ναυτικό επάγγελμα θεωρείται ένα από τα δυσκολότερα. Η φύση της δουλειάς, οι πολλές ώρες εργασίας αλλά και το συνεχώς μεταβαλλόμενο πρόγραμμα το καθιστούν ακόμα δυσκολότερο.
Ένα από τα βασικότερα προβλήματα, με το οποίο έχουν ασχοληθεί διεθνώς πολλές υπηρεσίες και οργανισμοί, είναι αυτό της κόπωσης των ναυτικών. Η μη επαρκής ξεκούραση μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τόσο τη σωματική ικανότητα κάποιου όσο και την πνευματική του διαύγεια, κάτι το οποίο με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει σε λάθος. Τέτοια λάθη ενδέχεται τελικά να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια όχι μόνο του ναυτικού που έκανε το λάθος, αλλά και ολόκληρου του πληρώματος.
Τα αίτια της κόπωσης των ναυτικών είναι πολλά και πολυδιάστατα. Τα περισσότερα έχουν να κάνουν με την έλλειψη ύπνου, το περιβάλλον του πλοίου (θόρυβος, ναυτία), το εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον εργασίας, το στρες και τη γενικότερη ψυχική πίεση. Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης όλων αυτών είναι η σωστή ενημέρωση τόσο των ναυτικών όσο και των εταιρειών, η κατανόηση των αιτιών και η λήψη μέτρων για τη μείωση του ρίσκου που προκύπτει από την κόπωση.
Γι’ αυτόν τον λόγο η Αυστραλιανή Υπηρεσίας Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (AMSA) εξέδωσε πρόσφατα τις τελευταίες κατευθυντήριες οδηγίες της σχετικά με την κόπωση των ναυτικών, που αφορούν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Τα νέα guidelines είναι βασισμένα στις οδηγίες του IMO για την κόπωση και περιλαμβάνουν λεπτομέρειες για τα αίτια και τις συνέπειες της κόπωσης και τους κινδύνους που ενέχει για την ασφάλεια και την υγεία των ναυτικών.
Μπορείτε να βρείτε τις νέες κατευθυντήριες γραμμές αναλυτικά στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.amsa.gov.au/sites/default/files/amsa-fatigue-guidelines-web.pdf
Φωτό: Pexels/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ