
Αισιόδοξοι παραμένουν οι Γερμανοί εφοπλιστές, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο γερμανικός στόλος παρουσιάζει σημάδια συρρίκνωσης.
Πιο συγκεκριμένα, η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (Verband Deutscher Reeder – VDR) δημοσιοποίησε πρόσφατα τα στοιχεία για την πορεία της βιομηχανίας της χώρας. Κυριότερο εύρημα είναι ότι η Γερμανία αποτελεί το πέμπτο μεγαλύτερο ναυτιλιακό κράτος, με το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο να ανέρχεται σε 4,9% (ετήσια μείωση 0,6%).
Σε ό,τι αφορά την αγορά των containerships, o στόλος της Γερμανίας έπαψε να βρίσκεται στην κορυφή σε όρους TEUs. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της VDR, Alfred Hartmann, «το ότι η Κίνα μάς ξεπερνά ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο για τον απλούστατο λόγο ότι ναυπηγούν διαρκώς μεγαλύτερα πλοία».
Παρά τα ανωτέρω, ο ίδιος τονίζει ότι η πλειονότητα των εταιρειών γερμανικών συμφερόντων δείχνει συγκρατημένα αισιόδοξη για το μέλλον. Τονίζει δε ότι, ιδιαίτερα κατά τα χρόνια της κρίσης αλλά και μετά, τα κέρδη τους παρουσιάζουν μεγάλη μεταβλητότητα, η οποία βέβαια ποικίλλει από αγορά σε αγορά εντός της ευρύτερης ναυτιλίας.
Θετικό, κατά τον κ. Hartmann, είναι το γεγονός ότι το 43% του στόλου γερμανικών συμφερόντων είναι εγγεγραμμένο σε ευρωπαϊκά νηολόγια (Πορτογαλία, Μάλτα, Κύπρος), δείγμα ότι, παρά τις σημαντικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Γηραιά Ήπειρος, σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής δείχνει σημάδια ενότητας.
Παράλληλα, από τα στοιχεία της VDR προκύπτει ότι 302 πλοία είναι εγγεγραμμένα στο γερμανικό νηολόγιο, ενώ πάνω από το 80% των γερμανικών συμφερόντων εταιρειών διαχειρίζονται κάτω από 10 πλοία.
O Ralf Nagel, CEO της VDR, στέκεται τέλος στο γεγονός ότι, προκειμένου να επιβιώσει η γερμανική ναυτιλία, θα πρέπει να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ