
Αισιόδοξοι παραμένουν οι Γερμανοί εφοπλιστές, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο γερμανικός στόλος παρουσιάζει σημάδια συρρίκνωσης.
Πιο συγκεκριμένα, η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (Verband Deutscher Reeder – VDR) δημοσιοποίησε πρόσφατα τα στοιχεία για την πορεία της βιομηχανίας της χώρας. Κυριότερο εύρημα είναι ότι η Γερμανία αποτελεί το πέμπτο μεγαλύτερο ναυτιλιακό κράτος, με το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο να ανέρχεται σε 4,9% (ετήσια μείωση 0,6%).
Σε ό,τι αφορά την αγορά των containerships, o στόλος της Γερμανίας έπαψε να βρίσκεται στην κορυφή σε όρους TEUs. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της VDR, Alfred Hartmann, «το ότι η Κίνα μάς ξεπερνά ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο για τον απλούστατο λόγο ότι ναυπηγούν διαρκώς μεγαλύτερα πλοία».
Παρά τα ανωτέρω, ο ίδιος τονίζει ότι η πλειονότητα των εταιρειών γερμανικών συμφερόντων δείχνει συγκρατημένα αισιόδοξη για το μέλλον. Τονίζει δε ότι, ιδιαίτερα κατά τα χρόνια της κρίσης αλλά και μετά, τα κέρδη τους παρουσιάζουν μεγάλη μεταβλητότητα, η οποία βέβαια ποικίλλει από αγορά σε αγορά εντός της ευρύτερης ναυτιλίας.
Θετικό, κατά τον κ. Hartmann, είναι το γεγονός ότι το 43% του στόλου γερμανικών συμφερόντων είναι εγγεγραμμένο σε ευρωπαϊκά νηολόγια (Πορτογαλία, Μάλτα, Κύπρος), δείγμα ότι, παρά τις σημαντικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Γηραιά Ήπειρος, σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής δείχνει σημάδια ενότητας.
Παράλληλα, από τα στοιχεία της VDR προκύπτει ότι 302 πλοία είναι εγγεγραμμένα στο γερμανικό νηολόγιο, ενώ πάνω από το 80% των γερμανικών συμφερόντων εταιρειών διαχειρίζονται κάτω από 10 πλοία.
O Ralf Nagel, CEO της VDR, στέκεται τέλος στο γεγονός ότι, προκειμένου να επιβιώσει η γερμανική ναυτιλία, θα πρέπει να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ