
Αισιόδοξοι παραμένουν οι Γερμανοί εφοπλιστές, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο γερμανικός στόλος παρουσιάζει σημάδια συρρίκνωσης.
Πιο συγκεκριμένα, η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (Verband Deutscher Reeder – VDR) δημοσιοποίησε πρόσφατα τα στοιχεία για την πορεία της βιομηχανίας της χώρας. Κυριότερο εύρημα είναι ότι η Γερμανία αποτελεί το πέμπτο μεγαλύτερο ναυτιλιακό κράτος, με το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο να ανέρχεται σε 4,9% (ετήσια μείωση 0,6%).
Σε ό,τι αφορά την αγορά των containerships, o στόλος της Γερμανίας έπαψε να βρίσκεται στην κορυφή σε όρους TEUs. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της VDR, Alfred Hartmann, «το ότι η Κίνα μάς ξεπερνά ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο για τον απλούστατο λόγο ότι ναυπηγούν διαρκώς μεγαλύτερα πλοία».
Παρά τα ανωτέρω, ο ίδιος τονίζει ότι η πλειονότητα των εταιρειών γερμανικών συμφερόντων δείχνει συγκρατημένα αισιόδοξη για το μέλλον. Τονίζει δε ότι, ιδιαίτερα κατά τα χρόνια της κρίσης αλλά και μετά, τα κέρδη τους παρουσιάζουν μεγάλη μεταβλητότητα, η οποία βέβαια ποικίλλει από αγορά σε αγορά εντός της ευρύτερης ναυτιλίας.
Θετικό, κατά τον κ. Hartmann, είναι το γεγονός ότι το 43% του στόλου γερμανικών συμφερόντων είναι εγγεγραμμένο σε ευρωπαϊκά νηολόγια (Πορτογαλία, Μάλτα, Κύπρος), δείγμα ότι, παρά τις σημαντικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Γηραιά Ήπειρος, σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής δείχνει σημάδια ενότητας.
Παράλληλα, από τα στοιχεία της VDR προκύπτει ότι 302 πλοία είναι εγγεγραμμένα στο γερμανικό νηολόγιο, ενώ πάνω από το 80% των γερμανικών συμφερόντων εταιρειών διαχειρίζονται κάτω από 10 πλοία.
O Ralf Nagel, CEO της VDR, στέκεται τέλος στο γεγονός ότι, προκειμένου να επιβιώσει η γερμανική ναυτιλία, θα πρέπει να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ