
Οι ινδονησιακές εταιρείες εξόρυξης άνθρακα θα έρθουν αντιμέτωπες με το ενδεχόμενο να απολέσουν μερίδιο αγοράς στις διεθνείς αγορές, καθώς μια νέα νομοθεσία έχει φέρει αβεβαιότητα στην αγορά.
Πιο συγκεκριμένα, ο νέος κανονισμός ορίζει ότι οι Ινδονήσιοι εξαγωγείς άνθρακα θα πρέπει να χρησιμοποιούν αποκλειστικά πλοία με σημαία Ινδονησίας και υπηρεσίες ασφάλισης από ινδονησιακά νομικά πρόσωπα Ο κανονισμός αυτός, με ισχύ από τον προσεχή Μάιο, έχει δημιουργήσει αρκετές ασάφειες, με πολλούς εισαγωγείς άνθρακα εν τέλει να στρέφονται προς άλλες χώρες δεδομένης της όλης αβεβαιότητας, όπως σημειώνει σε μέσα της χώρας ο αντιπρόεδρος της Indonesian Coal Mining Association (APBI), Hendri Tamrin.
Η πλειονότητα των εξαγωγών άνθρακα της Ινδονησίας πραγματοποιούνται Free on Board (FOB), όπου ο αγοραστής είναι υπεύθυνος για τη μεταφορά του εμπορεύματος αλλά και το κόστος ασφάλισης του φορτίου. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Tamrin αναφέρει ότι ένας σημαντικός αριθμός εισαγωγέων ανησυχεί για ενδεχόμενη έλλειψη πλοίων, που θα προκαλέσει προβλήματα στη μεταφορά άνθρακα προς τις χώρες αυτές.
Από την άλλη, είναι γνωστό το γεγονός ότι ένα μικρό μόνο μέρος του κρατικού στόλου της Ινδονησίας πληροί τις διεθνείς προδιαγραφές για τη μεταφορά εμπορευμάτων στις διεθνείς αγορές. Ο στόλος bulk carriers υπό ινδονησιακή σημαία ανέρχεται στα 3,5 εκατ. DWT, ενώ 78 από τα 105 αυτά πλοία είναι άνω των 15 ετών, σύμφωνα με στοιχεία της APBI. Η Ινδονησία αποτελεί μία από τις κορυφαίες χώρες εξαγωγών άνθρακα, οι οποίες σε μηνιαία βάση φτάνουν τους 35-38 εκατ. τόνους. «Εισαγωγείς όπως η Ιαπωνία δεν θα δεχτούν τα πλοία μας στα λιμάνια τους, καθώς είναι μεγάλα σε ηλικία και επισφαλή. Συνήθως για long-haul ταξίδια χρησιμοποιούμε Panamaxes και μόλις 18 ανήκουν σε εγχώριες εταιρείες», αναφέρουν στελέχη της APBI.
«Εάν η νομοθεσία εφαρμοστεί δίχως εξαιρέσεις, οι εξαγωγές μας είναι πιθανό να μειωθούν κατά 99% ή και 100%», δηλώνει ο κ. Tamrin στο Jakarta Post.
Τέλος, η APBI σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η έλλειψη τεχνικών οδηγιών αλλά και σαφήνειας για το πώς θα εφαρμοστεί ο κανονισμός έχει δημιουργήσει αβεβαιότητα τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τους εισαγωγείς ινδονησιακού άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ