
Τα σχέδια της ExxonMobil για τον διπλασιασμό των εξαγωγών φυσικού αερίου από την Παπούα Νέα Γουινέα τα επόμενα τέσσερα χρόνια έπεσαν στο κενό, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους της Ωκεανίας αποχώρησε από τις συνομιλίες με τον ενεργειακό κολοσσό που αφορούσαν την επέκταση του πεδίου P’nyang.
Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου, ο πρωθυπουργός της Παπούα Νέας Γουινέας, James Marape, έβαλε τέλος στις διαπραγματεύσεις με την Exxon, κατηγορώντας τον oil major ότι έκανε πίσω στα συμφωνηθέντα.
H αναβάθμιση και η επέκταση του εν λόγω πεδίου είναι μείζονος σημασίας για την Παπούα Νέα Γουινέα, που βρίσκεται στα όρια της φτώχειας. Ωστόσο, το μικρό κράτος της Ωκεανίας καλείται να ανταγωνιστεί μεγάλα projects σε Αυστραλία, Κατάρ, Μοζαμβίκη, Ρωσία και ΗΠΑ και το έργο του για να πρωταγωνιστήσει στις διεθνείς αγορές φυσικού αερίου μόνο εύκολο δεν κρίνεται.
Ένας εκ των εταίρων της Εxxon στο PNG project, η Oil Search Ltd, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου ότι οι όροι που θέτει η κυβέρνηση της χώρας καθιστούν το έργο μη επικερδές για τις εταιρείες ενέργειας που καλοβλέπουν τις προοπτικές της Παπούα Νέας Γουινέας. «Υπό τους όρους της κυβέρνησης, οι εταίροι στο joint venture καθίστανται ανίκανοι να εξασφαλίσουν ικανοποιητικές αποδόσεις στις επενδύσεις τους», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Η συμφωνία για το P’nyang αποτελούσε τη μία από τις δύο που χρειάζονταν η Exxon και οι εταίροι της προκειμένου να προχωρήσουν με ένα φιλόδοξο σχέδιο $13 δις για τον διπλασιασμό των εξαγωγών LNG από τη Νέα Γουινέα.
Ο επικεφαλής της Exxon, Darren Woods, ευελπιστεί ότι οι συνομιλίες με την κυβέρνηση Marape για το P’nyang θα ξεκινήσουν εκ νέου, προκειμένου να βρεθεί μια «win-win λύση», ωστόσο ξεκαθάρισε ότι αυτή τη στιγμή προέχουν άλλα σημαντικά προς υλοποίηση projects.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ