
Τα σχέδια της ExxonMobil για τον διπλασιασμό των εξαγωγών φυσικού αερίου από την Παπούα Νέα Γουινέα τα επόμενα τέσσερα χρόνια έπεσαν στο κενό, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους της Ωκεανίας αποχώρησε από τις συνομιλίες με τον ενεργειακό κολοσσό που αφορούσαν την επέκταση του πεδίου P’nyang.
Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου, ο πρωθυπουργός της Παπούα Νέας Γουινέας, James Marape, έβαλε τέλος στις διαπραγματεύσεις με την Exxon, κατηγορώντας τον oil major ότι έκανε πίσω στα συμφωνηθέντα.
H αναβάθμιση και η επέκταση του εν λόγω πεδίου είναι μείζονος σημασίας για την Παπούα Νέα Γουινέα, που βρίσκεται στα όρια της φτώχειας. Ωστόσο, το μικρό κράτος της Ωκεανίας καλείται να ανταγωνιστεί μεγάλα projects σε Αυστραλία, Κατάρ, Μοζαμβίκη, Ρωσία και ΗΠΑ και το έργο του για να πρωταγωνιστήσει στις διεθνείς αγορές φυσικού αερίου μόνο εύκολο δεν κρίνεται.
Ένας εκ των εταίρων της Εxxon στο PNG project, η Oil Search Ltd, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου ότι οι όροι που θέτει η κυβέρνηση της χώρας καθιστούν το έργο μη επικερδές για τις εταιρείες ενέργειας που καλοβλέπουν τις προοπτικές της Παπούα Νέας Γουινέας. «Υπό τους όρους της κυβέρνησης, οι εταίροι στο joint venture καθίστανται ανίκανοι να εξασφαλίσουν ικανοποιητικές αποδόσεις στις επενδύσεις τους», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Η συμφωνία για το P’nyang αποτελούσε τη μία από τις δύο που χρειάζονταν η Exxon και οι εταίροι της προκειμένου να προχωρήσουν με ένα φιλόδοξο σχέδιο $13 δις για τον διπλασιασμό των εξαγωγών LNG από τη Νέα Γουινέα.
Ο επικεφαλής της Exxon, Darren Woods, ευελπιστεί ότι οι συνομιλίες με την κυβέρνηση Marape για το P’nyang θα ξεκινήσουν εκ νέου, προκειμένου να βρεθεί μια «win-win λύση», ωστόσο ξεκαθάρισε ότι αυτή τη στιγμή προέχουν άλλα σημαντικά προς υλοποίηση projects.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε η πετρελαϊκή βιομηχανία της Βραζιλίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 4 εκατ. βαρελιών ημερησίως (b/d). Η επίδοση αυτή…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ