
Mε πρόσφατη απόφαση του υπουργού Μεταφορών της Νιγηρίας, Rotimi Amaechi, η χώρα αναστέλλει τη λειτουργία του ασφαλούς αγκυροβολίου, μια πρωτοβουλία που σκοπό έχει την προστασία των εμπορικών πλοίων από φαινόμενα πειρατείας.
Τη Secure Anchorage Area, μια περιοχή γύρω από το λιμάνι του Λάγος, διαχειριζόταν από κοινού το Πολεμικό Ναυτικό της Νιγηρίας και η ιδιωτική εταιρεία Ocean Maritime Solutions (OMS). Κατά τον υπουργό Amaechi, η δημιουργία αγκυροβολίου για την ασφάλεια των πλοίων είναι παράνομη και συνεπώς όλα τα εμπορικά πλοία που εισέρχονται στα χωρικά ύδατα της αφρικανικής χώρας θα πρέπει να αγκυροβολούν στα εγχώρια λιμάνια υπό τη Nigerian Ports Authority (NPA).
Την απόφασή του αυτή ανακοίνωσε ο κ. Amaechi στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για την έναρξη του Deep Blue project, το οποίο τρέχει η Nigerian Maritime Administration and Safety Agency (NIMASA) στο Λάγος. Κατά τον ίδιο, το Deep Blue project θα μειώσει δραστικά την πειρατεία στα χωρικά ύδατα της Νιγηρίας αλλά και στον Κόλπο της Γουινέας, ενώ «ένας ιδιώτης δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των πλοίων στη χώρα, και αυτό είναι δείγμα αποτυχίας στο σύστημα», όπως χαρακτηριστικά τόνισε.
Να σημειωθεί ότι η αποστολή του Deep Blue project θα ενισχυθεί με υψηλής τεχνολογίας υποδομές, συμπεριλαμβανομένων έξι σκαφών αναχαίτισης και ενός ειδικών αποστολών. O γενικός διευθυντής της NIMASA, Dr Dakuku Peterside, ανέφερε πως μέχρι το καλοκαίρι το 80% των assets για το Deep Blue project θα έχουν καταφθάσει στη Νιγηρία.
Η Δυτική Αφρική κατέγραψε έναν σημαντικό αριθμό απαγωγών ναυτικών από εμπορικά πλοία το 2019 και μόνο το δ΄ τρίμηνο του έτους τα περιστατικά αυτά έφτασαν τα έξι, με 64 ναυτικούς να απάγονται, σύμφωνα με στοιχεία του International Maritime Bureau.
Φωτό: Frauke Feind/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ