
Η υφυπουργός Ναυτιλίας της Βρετανίας, Nusrat Ghani, ξεκίνησε περιοδεία στα νότια λιμάνια της Αγγλίας για να ενημερωθεί από κοντά για τις καινοτόμες εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν τη ναυπηγική βιομηχανία του μέλλοντος. Η υφυπουργός δίνει έμφαση στο ταξίδι της στα καινοτόμα σχέδια του Πανεπιστημίου του Πλίμουθ και άλλων ερευνητικών εταίρων για την κατασκευή του πρώτου βρετανικού αυτόνομου πλοίου που θα διασχίζει τον Ατλαντικό.
Το συγκεκριμένο ταξίδι του νέου μη επανδρωμένου πλοίου εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της 400ής επετείου του θρυλικού ταξιδιού του «Mayflower» προς την Αμερική. Το βρετανικό πλοίο «Mayflower» απέπλευσε το 1620 από το Πλίμουθ της Αγγλίας, μεταφέροντας τους πρώτους 102 αποίκους, γνωστούς ως Πουριτανούς, από την Αγγλία στη Βόρεια Αμερική. Πριν από 400 χρόνια, το πλοίο ήταν γενικού φορτίου και το πλήρωμα αποτελούσαν 30 ναυτικοί. Σήμερα, το νέο –αυτόνομο πλέον– «Mayflower» θα είναι ένα ερευνητικό σκάφος, το οποίο θα διαπλεύσει τον Ατλαντικό και θα ταξιδέψει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, για δύο εβδομάδες, μέχρι το Πλίμουθ της Μασαχουσέτης, χωρίς κανένα μέλος πληρώματος ή επιβάτη.
Με πρώτο σταθμό το λιμάνι του Πλίμουθ, η υφυπουργός συναντήθηκε με τους κατασκευαστές και σχεδιαστές του πολυαναμενόμενου αυτόνομου πλοίου, ενώ παράλληλα συνομίλησε με σειρά εκπροσώπων βιομηχανικών φορέων με ενασχόληση και εξειδίκευση στην αυτόνομη ναυτιλία. Η κ. Ghani επισκέφτηκε το Κέντρο για την Αυτόνομη Ναυτιλία Thales, όπου οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν πειραματικά τις προτάσεις τους για τα πλοία του μέλλοντος, με έμφαση στην ανάπτυξη μη επανδρωμένων πλοίων, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν επιχειρήσεις και πλεύσεις που θα ήταν επικίνδυνες για τους ανθρώπους, όπως η ανίχνευση ορυχείων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ