
Η υφυπουργός Ναυτιλίας της Βρετανίας, Nusrat Ghani, ξεκίνησε περιοδεία στα νότια λιμάνια της Αγγλίας για να ενημερωθεί από κοντά για τις καινοτόμες εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν τη ναυπηγική βιομηχανία του μέλλοντος. Η υφυπουργός δίνει έμφαση στο ταξίδι της στα καινοτόμα σχέδια του Πανεπιστημίου του Πλίμουθ και άλλων ερευνητικών εταίρων για την κατασκευή του πρώτου βρετανικού αυτόνομου πλοίου που θα διασχίζει τον Ατλαντικό.
Το συγκεκριμένο ταξίδι του νέου μη επανδρωμένου πλοίου εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της 400ής επετείου του θρυλικού ταξιδιού του «Mayflower» προς την Αμερική. Το βρετανικό πλοίο «Mayflower» απέπλευσε το 1620 από το Πλίμουθ της Αγγλίας, μεταφέροντας τους πρώτους 102 αποίκους, γνωστούς ως Πουριτανούς, από την Αγγλία στη Βόρεια Αμερική. Πριν από 400 χρόνια, το πλοίο ήταν γενικού φορτίου και το πλήρωμα αποτελούσαν 30 ναυτικοί. Σήμερα, το νέο –αυτόνομο πλέον– «Mayflower» θα είναι ένα ερευνητικό σκάφος, το οποίο θα διαπλεύσει τον Ατλαντικό και θα ταξιδέψει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, για δύο εβδομάδες, μέχρι το Πλίμουθ της Μασαχουσέτης, χωρίς κανένα μέλος πληρώματος ή επιβάτη.
Με πρώτο σταθμό το λιμάνι του Πλίμουθ, η υφυπουργός συναντήθηκε με τους κατασκευαστές και σχεδιαστές του πολυαναμενόμενου αυτόνομου πλοίου, ενώ παράλληλα συνομίλησε με σειρά εκπροσώπων βιομηχανικών φορέων με ενασχόληση και εξειδίκευση στην αυτόνομη ναυτιλία. Η κ. Ghani επισκέφτηκε το Κέντρο για την Αυτόνομη Ναυτιλία Thales, όπου οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν πειραματικά τις προτάσεις τους για τα πλοία του μέλλοντος, με έμφαση στην ανάπτυξη μη επανδρωμένων πλοίων, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν επιχειρήσεις και πλεύσεις που θα ήταν επικίνδυνες για τους ανθρώπους, όπως η ανίχνευση ορυχείων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ