
Η Μογγολία εξήγαγε συνολικά 6,5 εκατ. βαρέλια αργού πετρελαίου το 2019, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Ενέργειας και Βιομηχανίας της χώρας. Ο αριθμός αυτός αποτελεί ρεκόρ εξαγωγών για την ασιατική χώρα και άνοδο κατά 355.400 βαρέλια από το προηγούμενο έτος. Από τις εξαγωγές αυτές καταγράφηκαν έσοδα 366,7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, με την Κίνα να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά.
Αν και τα κοιτάσματα πετρελαίου της χώρας είχαν ανακαλυφθεί από τις αρχές του εικοστού αιώνα, η συστηματική εκμετάλλευσή τους ξεκίνησε μετά το 1990, και πλέον περίπου 51 εκατ. βαρέλια πετρελαίου έχουν εξορυχθεί σωρευτικά στη χώρα μεταξύ του 1996 και του 2017. Μέχρι πρόσφατα έχουν καταγραφεί συνολικά 32 μπλοκ πετρελαίου και η Μογγολία έχει συνάψει συμβάσεις έρευνας και εξόρυξης με 22 εγχώριες και ξένες εταιρείες, σε 27 μπλοκ. Τρία από αυτά τα μπλοκ έχουν προχωρήσει στην παραγωγή, ενώ τα υπόλοιπα διερευνώνται. Τα αποδεδειγμένα αποθέματα για τις τρεις εν ενεργεία παραγωγικές μονάδες εξόρυξης κυμαίνονται σε συνολικά 43 εκατ. τόνους (περίπου 320 εκατ. βαρέλια) πετρελαίου.
Εκτός από τις συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές όπου ήδη υπάρχουν μονάδες εξόρυξης, έχουν ήδη ανακαλυφθεί δύο ακόμα σημαντικά κοιτάσματα στις νότιες και ανατολικές περιοχές της χώρας, στα σύνορα με την Κίνα. Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κρατική εταιρεία εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων ούτε διυλιστήριο εντός της χώρας, το παραγόμενο πετρέλαιο πρέπει να εξάγεται. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι, από το 1998 έως το 2017, 49 εκατ. βαρέλια πετρελαίου εξήχθησαν στην Κίνα. Το πρώτο όμως διυλιστήριο πετρελαίου της χώρας βρίσκεται υπό κατασκευή στη νοτιοανατολική επαρχία Dornogovi, με αναμενόμενη ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του τα τέλη του 2022.
Η βιομηχανία εξορύξεων είναι ο σημαντικότερος τομέας της οικονομίας της Μογγολίας. Η χώρα διαθέτει επίσης ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα χρυσού, σιδήρου, άνθρακα και χαλκού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ