
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) εξέδωσε ένα νέο report με κατευθυντήριες γραμμές για τη μείωση των φαινομένων ηλικιακών διακρίσεων εν πλω.
Οι ηλικιακές διακρίσεις δεν αποτελούν ασήμαντο ζήτημα και θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, καθώς είναι δυνατόν να επηρεάσουν εργαζομένους όλων των ηλικιών, σημειώνει η Natalie Shaw, διευθύντρια σε θέματα απασχόλησης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS).
«Οι ηλικιακές διακρίσεις αποτελούν μια μορφή άδικης και άνισης μεταχείρισης, ενώ ακόμα και σήμερα συναντώνται τέτοιου είδους φαινόμενα, που εκτυλίσσονται και εν πλω. Αυτό επηρεάζει όχι μόνο τους μεγαλύτερους σε ηλικία εργαζομένους αλλά και τους νεότερους, που είναι πιθανό να βιώνουν στερεότυπα σε ό,τι αφορά την ηλικία αλλά από εντελώς διαφορετική σκοπιά», σημειώνει η ίδια.
Ο περιορισμός τέτοιων φαινομένων μπορεί να βοηθήσει τις διαχειρίστριες εταιρείες να παράσχουν τα κατάλληλα κίνητρα στους ναυτικούς τους προκειμένου να βελτιωθεί το εργασιακό περιβάλλον εν πλω. Η κ. Shaw τονίζει παράλληλα ότι η συνεργασία ανθρώπων από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες με κοινούς στόχους μπορεί να τους ενώσει καθώς αυτοί ανταλλάσσουν βιώματα και ιδέες.
Το ICS σημειώνει ότι χαρακτηριστικό παράδειγμα ηλικιακού στερεότυπου αποτελεί όταν οι μεγαλύτερες σε ηλικία γυναίκες αποκλείονται από τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης εν αντιθέσει με τους μεγαλύτερους άντρες.
Οι κατευθυντήριες γραμμές του ICS αφορούν διαφορετικές μορφές ηλικιακών διακρίσεων, άμεσες ή έμμεσες, και δείχνουν πώς μπορούν να αποφευχθούν τέτοια στερεοτυπικά φαινόμενα αναφορικά με την κατάρτιση, την αμοιβή και τις ευκαιρίες ανέλιξης.
Το εν λόγω report του ICS είναι διαθέσιμο στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.ics-shipping.org/docs/default-source/resources/guidelines-for-shipowners-to-avoid-age-discrimination-on-board-ships.pdf?sfvrsn=
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ