
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) εξέδωσε ένα νέο report με κατευθυντήριες γραμμές για τη μείωση των φαινομένων ηλικιακών διακρίσεων εν πλω.
Οι ηλικιακές διακρίσεις δεν αποτελούν ασήμαντο ζήτημα και θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, καθώς είναι δυνατόν να επηρεάσουν εργαζομένους όλων των ηλικιών, σημειώνει η Natalie Shaw, διευθύντρια σε θέματα απασχόλησης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS).
«Οι ηλικιακές διακρίσεις αποτελούν μια μορφή άδικης και άνισης μεταχείρισης, ενώ ακόμα και σήμερα συναντώνται τέτοιου είδους φαινόμενα, που εκτυλίσσονται και εν πλω. Αυτό επηρεάζει όχι μόνο τους μεγαλύτερους σε ηλικία εργαζομένους αλλά και τους νεότερους, που είναι πιθανό να βιώνουν στερεότυπα σε ό,τι αφορά την ηλικία αλλά από εντελώς διαφορετική σκοπιά», σημειώνει η ίδια.
Ο περιορισμός τέτοιων φαινομένων μπορεί να βοηθήσει τις διαχειρίστριες εταιρείες να παράσχουν τα κατάλληλα κίνητρα στους ναυτικούς τους προκειμένου να βελτιωθεί το εργασιακό περιβάλλον εν πλω. Η κ. Shaw τονίζει παράλληλα ότι η συνεργασία ανθρώπων από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες με κοινούς στόχους μπορεί να τους ενώσει καθώς αυτοί ανταλλάσσουν βιώματα και ιδέες.
Το ICS σημειώνει ότι χαρακτηριστικό παράδειγμα ηλικιακού στερεότυπου αποτελεί όταν οι μεγαλύτερες σε ηλικία γυναίκες αποκλείονται από τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης εν αντιθέσει με τους μεγαλύτερους άντρες.
Οι κατευθυντήριες γραμμές του ICS αφορούν διαφορετικές μορφές ηλικιακών διακρίσεων, άμεσες ή έμμεσες, και δείχνουν πώς μπορούν να αποφευχθούν τέτοια στερεοτυπικά φαινόμενα αναφορικά με την κατάρτιση, την αμοιβή και τις ευκαιρίες ανέλιξης.
Το εν λόγω report του ICS είναι διαθέσιμο στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.ics-shipping.org/docs/default-source/resources/guidelines-for-shipowners-to-avoid-age-discrimination-on-board-ships.pdf?sfvrsn=
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ