
Επενδύσεις τουλάχιστον $1 τρις σε χερσαίες και εν πλω υποδομές απαιτούνται προκειμένου να μειωθούν κατά το ήμισυ οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλιακή βιομηχανία έως το 2050 και συνεπώς να επιτευχθούν οι στόχοι του ΙΜΟ.
Αυτό ήταν το βασικό εύρημα μελέτης που πραγματοποιήθηκε από το UMAS και την Energy Transitions Commission για λογαριασμό της συμμαχίας Getting to Zero Coalition. Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση με αφορμή τη νέα μελέτη, απαιτούνται γενναίες επενδύσεις για την παραγωγή νέων καυσίμων, στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και στην ανανέωση του στόλου των εμπορικών πλοίων, προκειμένου οι στόχοι του ΙΜΟ με ορίζοντα το 2050 να είναι ρεαλιστικοί.
Μάλιστα, αναλόγως των διαδικασιών που θα ακολουθηθούν για την παραγωγή νέων καθαρότερων καυσίμων, το κόστος της μετάβασης είναι πιθανό να αγγίξει και τα $1,4 τρις ή $70 δις ετησίως για την εικοσαετία μεταξύ 2030 και 2050.
Ο δρ Tristan Smith του UCL Energy Institute σημειώνει χαρακτηριστικά ότι τόσο οι υποδομές ενέργειας όσο και τα πλοία αποτελούν περιουσιακά στοιχεία εντάσεως κεφαλαίου, που συνήθως εξελίσσονται αργά, ωστόσο από την ανάλυση προκύπτει ότι τις επόμενες τρεις δεκαετίες απαιτούνται ραγδαίες και γρήγορες αλλαγές για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών από τη ναυτιλία.
Από το σύνολο των επενδύσεων που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν, κατά τη μελέτη, το 87% αφορά χερσαίες υποδομές, και δη μονάδες παραγωγής καυσίμων με χαμηλές εκπομπές, συστήματα bunkering και αποθήκευσης ναυτιλιακών καυσίμων. Μόλις το 13% επί του συνόλου των επενδύσεων αφορούν τον εκσυγχρονισμό των πλοίων.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι στο πρόσφατο ετήσιο συνέδριο του Global Maritime Forum, ηγέτες της βιομηχανίας πρότειναν την καθιέρωση εισφοράς για την επιτάχυνση της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας μέσω επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες, νέα συστήματα πρόωσης για τα πλοία και εναλλακτικά καύσιμα.
Φωτό: Wallace Woon/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ