
Η αξία των εμπορικών συναλλαγών της Κίνας με τις χώρες που συμμετέχουν στο Belt and Road Initiative (ΒRI) γνώρισε αξιοσημείωτη άνοδο το 2019, παρά τις σημαντικές προκλήσεις στις οποίες ήταν εκτεθειμένη η κινεζική οικονομία το περασμένο έτος.
Το εμπόριο της Κίνας με τους εταίρους της στο BRI ανήλθε σε αξία στα $1,34 τρις, σημειώνοντας αύξηση 10,8%, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής Γενικής Διοίκησης Τελωνείων. Το χρονικό διάστημα μεταξύ 2014 και 2019, η αξία των εμπορικών συναλλαγών της Κίνας με τις χώρες του «Σύγχρονου Δρόμου του Μεταξιού» υπερέβη τα $6,38 τρις, με την κατά μέσο όρο ετήσια ανάπτυξη να αγγίζει το 6,1%. Κατά τη Γενική Διοίκηση Τελωνείων, η Κίνα πλέον αποτελεί τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο για 25 χώρες που συμμετέχουν στο BRI.
Ανώτατοι αξιωματούχοι της Διοίκησης σημειώνουν ότι, πέραν των παραδοσιακών εμπορικών εταίρων, όπως η ΕΕ και οι χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, η Κίνα πλέον επεκτείνει το εμπορικό δίκτυό της σε χώρες της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής.
Τα παραπάνω στοιχεία δεν προκαλούν έκπληξη αν αναλογιστεί κανείς τις διαρκείς προσπάθειες του Πεκίνου για οικονομική επέκταση σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Σύμφωνα με το κινεζικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua, η Κίνα έχει εγκαταστήσει επτά τελωνειακά κανάλια για την ταχύτερη μεταφορά αγροτικών προϊόντων σε χώρες που συνορεύουν με τον ασιατικό γίγαντα και συμμετέχουν στο BRI, μεταξύ των οποίων το Καζακστάν, το Βιετνάμ και η Μογγολία.
Φωτό: Michael Reynolds/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ