
Μια δυνητικά απειλητική κατάσταση εξελίσσεται κατά μήκος των δύο πλευρών της Ερυθράς Θάλασσας, όπου η συνεχής και ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή ακρίδων προκαλεί ανησυχία για τη γεωργική παραγωγή σε όλα τα κράτη που βρέχονται από την Ερυθρά Θάλασσα. Ήδη για τις ακτές της Αιγύπτου, του Σουδάν, της Ερυθραίας, της Σαουδικής Αραβίας και της Υεμένης, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Γεωργίας ανακοίνωσε ότι η κατάσταση της ανεξέλεγκτης εισβολής και αναπαραγωγής ακρίδων γεννά έντονες ανησυχίες.
Τα σμήνη των ενήλικων ακρίδων μπορούν να πετάξουν έως και 150 χλμ. την ημέρα, με αποτέλεσμα η κατάσταση στη Σαουδική Αραβία να κρίνεται εξαιρετικά ανησυχητική, ειδικά για τις μικρές αλλά σημαντικές γεωργικές καλλιέργειες κατά μήκος της νοτιοδυτικής ακτής μεταξύ των πόλεων Μέκκα και Τζαζάν. Σύμφωνα μάλιστα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Υδάτων και Γεωργίας του σαουδαραβικού βασιλείου, η κατάσταση πλέον χαρακτηρίζεται ως «σοβαρή απειλή».
Όπως μεταδίδουν τα τοπικά ΜΜΕ, ειδικές ομάδες του υπουργείου ήδη εξολόθρευσαν χιλιάδες ακρίδες σε 17.296 εκτάρια σε διάφορες περιοχές από το Ριάντ έως την Ερυθρά Θάλασσα. Η επιδρομή αναμένεται να επιδεινωθεί κατά τη διάρκεια των επόμενων πιο ψυχρών μηνών, ενώ αναμένεται ότι θα συνεχίσουν να μεταναστεύουν κι άλλα σμήνη από το γειτονικό Σουδάν και την Υεμένη.
Το Υπουργείο Γεωργίας στο Ριάντ τόνισε ότι η γενική κατάσταση απαιτεί συστηματική παρακολούθηση και εντατική κινητοποίηση, ενώ ήδη παρότρυνε τους πολίτες να ειδοποιούν αμέσως τις αρχές εάν παρατηρήσουν σμήνη από έντομα σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας.
Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO) προειδοποίησε ότι η επιδρομή ακρίδων αποτελεί τη χειρότερη καταγεγραμμένη εδώ και 25 χρόνια. Η μη ελεγχόμενη αυτή εξέλιξη απειλεί πλέον σοβαρά τη γεωργική γη και τις καλλιέργειες στις δύο πλευρές της Ερυθράς Θάλασσας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ