
Μια δυνητικά απειλητική κατάσταση εξελίσσεται κατά μήκος των δύο πλευρών της Ερυθράς Θάλασσας, όπου η συνεχής και ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή ακρίδων προκαλεί ανησυχία για τη γεωργική παραγωγή σε όλα τα κράτη που βρέχονται από την Ερυθρά Θάλασσα. Ήδη για τις ακτές της Αιγύπτου, του Σουδάν, της Ερυθραίας, της Σαουδικής Αραβίας και της Υεμένης, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Γεωργίας ανακοίνωσε ότι η κατάσταση της ανεξέλεγκτης εισβολής και αναπαραγωγής ακρίδων γεννά έντονες ανησυχίες.
Τα σμήνη των ενήλικων ακρίδων μπορούν να πετάξουν έως και 150 χλμ. την ημέρα, με αποτέλεσμα η κατάσταση στη Σαουδική Αραβία να κρίνεται εξαιρετικά ανησυχητική, ειδικά για τις μικρές αλλά σημαντικές γεωργικές καλλιέργειες κατά μήκος της νοτιοδυτικής ακτής μεταξύ των πόλεων Μέκκα και Τζαζάν. Σύμφωνα μάλιστα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Υδάτων και Γεωργίας του σαουδαραβικού βασιλείου, η κατάσταση πλέον χαρακτηρίζεται ως «σοβαρή απειλή».
Όπως μεταδίδουν τα τοπικά ΜΜΕ, ειδικές ομάδες του υπουργείου ήδη εξολόθρευσαν χιλιάδες ακρίδες σε 17.296 εκτάρια σε διάφορες περιοχές από το Ριάντ έως την Ερυθρά Θάλασσα. Η επιδρομή αναμένεται να επιδεινωθεί κατά τη διάρκεια των επόμενων πιο ψυχρών μηνών, ενώ αναμένεται ότι θα συνεχίσουν να μεταναστεύουν κι άλλα σμήνη από το γειτονικό Σουδάν και την Υεμένη.
Το Υπουργείο Γεωργίας στο Ριάντ τόνισε ότι η γενική κατάσταση απαιτεί συστηματική παρακολούθηση και εντατική κινητοποίηση, ενώ ήδη παρότρυνε τους πολίτες να ειδοποιούν αμέσως τις αρχές εάν παρατηρήσουν σμήνη από έντομα σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας.
Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO) προειδοποίησε ότι η επιδρομή ακρίδων αποτελεί τη χειρότερη καταγεγραμμένη εδώ και 25 χρόνια. Η μη ελεγχόμενη αυτή εξέλιξη απειλεί πλέον σοβαρά τη γεωργική γη και τις καλλιέργειες στις δύο πλευρές της Ερυθράς Θάλασσας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ