
To τρέχον έτος έχει χαρακτηριστεί από σημαντικούς κύκλους της ναυτιλιακής βιομηχανίας ως ένα από τα πλέον κομβικά για την πορεία της, και όχι άδικα. Νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και γεωπολιτικές εντάσεις, όπως η πρόσφατη κλιμάκωση της έντασης ΗΠΑ-Ιράν, φαίνεται να διαμορφώνουν εν πολλοίς το σκηνικό για την παγκόσμια εμπορική ναυτιλία.
Αδιαμφισβήτητα, (και) η αγορά των containerships τα τελευταία χρόνια βρίσκεται αντιμέτωπη με κοσμογονικές αλλαγές και ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το πώς θα αντιδράσουν οι κορυφαίοι της liner ναυτιλίας στο νέο αυτό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει κανείς να ρίξει μια ματιά στον εορταστικό χαιρετισμό που παραδοσιακά απευθύνουν για τη νέα χρονιά οι επικεφαλής των κορυφαίων ιαπωνικών εταιρειών της ναυτιλίας γραμμών.
Στις 6 Ιανουαρίου 2020, ο κ. Yukikazu Myochin, πρόεδρος και CEO της “K” Line, με ανακοίνωσή του στάθηκε στις πολιτικές εμπορικού προστατευτισμού που ακολούθησαν οι ΗΠΑ καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, οι οποίες επηρέασαν σημαντικά το ελεύθερο εμπόριο. Κατά τον ίδιο, οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή και το Brexit αποτέλεσαν επίσης σημαντικές προκλήσεις και εστία αβεβαιότητας για το θαλάσσιο εμπόριο και την εμπορική ναυτιλία. Για το 2020, ο επικεφαλής της “K” Line σημειώνει την αναγκαιότητα η ναυτιλία να παραμείνει σε εγρήγορση, δεδομένων των σημαντικών αλλαγών που συντελούνται, ιδιαίτερα στον κλάδο της ενέργειας, που κινείται προς εναλλακτικές πηγές πέραν του άνθρακα.
Από την πλευρά του, ο κ. Junichiro Ikeda, πρόεδρος και CEO της Μitsui O.S.K. Lines (MOL), εκφράζει τις ανησυχίες του για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και τις ενδείξεις για την επιβράδυνση αυτής. Κατά τον ίδιο, οι μεγάλες μεταβολές στις κοινωνίες και στο περιβάλλον, πέραν των σημαντικών προκλήσεων που δημιουργούν, μπορούν να «γεννήσουν» και ευκαιρίες ανάπτυξης. «Πρέπει να ανακαλύψουμε νέους επιχειρηματικούς τομείς και να βασιστούμε σε αυτούς για περαιτέρω ανάπτυξη, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα μια πιο ευέλικτη νοοτροπία», ήταν τα λόγια του κ. Ikeda.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της ΝΥΚ Line, Hitoshi Nagasawa, o οποίος κατά τον χαιρετισμό του στάθηκε στην ευθύνη των κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών απέναντι στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Ο κ. Nagasawa σημειώνει ότι η απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την εταιρεία του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ