
To τρέχον έτος έχει χαρακτηριστεί από σημαντικούς κύκλους της ναυτιλιακής βιομηχανίας ως ένα από τα πλέον κομβικά για την πορεία της, και όχι άδικα. Νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και γεωπολιτικές εντάσεις, όπως η πρόσφατη κλιμάκωση της έντασης ΗΠΑ-Ιράν, φαίνεται να διαμορφώνουν εν πολλοίς το σκηνικό για την παγκόσμια εμπορική ναυτιλία.
Αδιαμφισβήτητα, (και) η αγορά των containerships τα τελευταία χρόνια βρίσκεται αντιμέτωπη με κοσμογονικές αλλαγές και ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το πώς θα αντιδράσουν οι κορυφαίοι της liner ναυτιλίας στο νέο αυτό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει κανείς να ρίξει μια ματιά στον εορταστικό χαιρετισμό που παραδοσιακά απευθύνουν για τη νέα χρονιά οι επικεφαλής των κορυφαίων ιαπωνικών εταιρειών της ναυτιλίας γραμμών.
Στις 6 Ιανουαρίου 2020, ο κ. Yukikazu Myochin, πρόεδρος και CEO της “K” Line, με ανακοίνωσή του στάθηκε στις πολιτικές εμπορικού προστατευτισμού που ακολούθησαν οι ΗΠΑ καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, οι οποίες επηρέασαν σημαντικά το ελεύθερο εμπόριο. Κατά τον ίδιο, οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή και το Brexit αποτέλεσαν επίσης σημαντικές προκλήσεις και εστία αβεβαιότητας για το θαλάσσιο εμπόριο και την εμπορική ναυτιλία. Για το 2020, ο επικεφαλής της “K” Line σημειώνει την αναγκαιότητα η ναυτιλία να παραμείνει σε εγρήγορση, δεδομένων των σημαντικών αλλαγών που συντελούνται, ιδιαίτερα στον κλάδο της ενέργειας, που κινείται προς εναλλακτικές πηγές πέραν του άνθρακα.
Από την πλευρά του, ο κ. Junichiro Ikeda, πρόεδρος και CEO της Μitsui O.S.K. Lines (MOL), εκφράζει τις ανησυχίες του για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και τις ενδείξεις για την επιβράδυνση αυτής. Κατά τον ίδιο, οι μεγάλες μεταβολές στις κοινωνίες και στο περιβάλλον, πέραν των σημαντικών προκλήσεων που δημιουργούν, μπορούν να «γεννήσουν» και ευκαιρίες ανάπτυξης. «Πρέπει να ανακαλύψουμε νέους επιχειρηματικούς τομείς και να βασιστούμε σε αυτούς για περαιτέρω ανάπτυξη, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα μια πιο ευέλικτη νοοτροπία», ήταν τα λόγια του κ. Ikeda.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της ΝΥΚ Line, Hitoshi Nagasawa, o οποίος κατά τον χαιρετισμό του στάθηκε στην ευθύνη των κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών απέναντι στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Ο κ. Nagasawa σημειώνει ότι η απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την εταιρεία του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ