
To τρέχον έτος έχει χαρακτηριστεί από σημαντικούς κύκλους της ναυτιλιακής βιομηχανίας ως ένα από τα πλέον κομβικά για την πορεία της, και όχι άδικα. Νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και γεωπολιτικές εντάσεις, όπως η πρόσφατη κλιμάκωση της έντασης ΗΠΑ-Ιράν, φαίνεται να διαμορφώνουν εν πολλοίς το σκηνικό για την παγκόσμια εμπορική ναυτιλία.
Αδιαμφισβήτητα, (και) η αγορά των containerships τα τελευταία χρόνια βρίσκεται αντιμέτωπη με κοσμογονικές αλλαγές και ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το πώς θα αντιδράσουν οι κορυφαίοι της liner ναυτιλίας στο νέο αυτό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει κανείς να ρίξει μια ματιά στον εορταστικό χαιρετισμό που παραδοσιακά απευθύνουν για τη νέα χρονιά οι επικεφαλής των κορυφαίων ιαπωνικών εταιρειών της ναυτιλίας γραμμών.
Στις 6 Ιανουαρίου 2020, ο κ. Yukikazu Myochin, πρόεδρος και CEO της “K” Line, με ανακοίνωσή του στάθηκε στις πολιτικές εμπορικού προστατευτισμού που ακολούθησαν οι ΗΠΑ καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, οι οποίες επηρέασαν σημαντικά το ελεύθερο εμπόριο. Κατά τον ίδιο, οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή και το Brexit αποτέλεσαν επίσης σημαντικές προκλήσεις και εστία αβεβαιότητας για το θαλάσσιο εμπόριο και την εμπορική ναυτιλία. Για το 2020, ο επικεφαλής της “K” Line σημειώνει την αναγκαιότητα η ναυτιλία να παραμείνει σε εγρήγορση, δεδομένων των σημαντικών αλλαγών που συντελούνται, ιδιαίτερα στον κλάδο της ενέργειας, που κινείται προς εναλλακτικές πηγές πέραν του άνθρακα.
Από την πλευρά του, ο κ. Junichiro Ikeda, πρόεδρος και CEO της Μitsui O.S.K. Lines (MOL), εκφράζει τις ανησυχίες του για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και τις ενδείξεις για την επιβράδυνση αυτής. Κατά τον ίδιο, οι μεγάλες μεταβολές στις κοινωνίες και στο περιβάλλον, πέραν των σημαντικών προκλήσεων που δημιουργούν, μπορούν να «γεννήσουν» και ευκαιρίες ανάπτυξης. «Πρέπει να ανακαλύψουμε νέους επιχειρηματικούς τομείς και να βασιστούμε σε αυτούς για περαιτέρω ανάπτυξη, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα μια πιο ευέλικτη νοοτροπία», ήταν τα λόγια του κ. Ikeda.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της ΝΥΚ Line, Hitoshi Nagasawa, o οποίος κατά τον χαιρετισμό του στάθηκε στην ευθύνη των κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών απέναντι στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Ο κ. Nagasawa σημειώνει ότι η απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την εταιρεία του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ