
Η Ινδία προσβλέπει σε διπλασιασμό των πλοίων που θα «καταφύγουν» στα διαλυτήριά της τον επόμενο χρόνο. Έως σήμερα το 30% των πλοίων παγκοσμίως, δηλαδή περίπου 300 από τα 1.000 πλοία, ανακυκλώνονται στην Ινδία. Ωστόσο, πλοιοκτήτες από χώρες όπως η Ιαπωνία, οι ΗΠΑ αλλά και αρκετοί κυρίως από τη βόρεια Ευρώπη δεν αποστέλλουν στα διαλυτήρια της χώρας τα πλοία τους, ελλείψει της επικύρωσης από το Δελχί της παγκόσμιας σύμβασης για την ανακύκλωση των πλοίων, γνωστής ως Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.
Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ καλύπτει τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση των πλοίων, ώστε να εξασφαλίζεται ότι μπορούν να ανακυκλωθούν μετά τη διάλυσή τους με ασφάλεια και με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Αφορά επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα πλοία πρέπει να προετοιμαστούν για το τελικό ταξίδι τους πριν από τη διάλυση σε μια εγκατάσταση ανακύκλωσης, χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια του πληρώματος ή η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα της ανακύκλωσης.
Η άρνηση της διεθνούς κοινότητας να υποστηρίξει μονάδες ανακύκλωσης στα κράτη που δεν έχουν επικυρώσει την παραπάνω σύμβαση ήταν ένας από τους λόγους που οδήγησαν το Δελχί στον νέο νόμο περί ανακύκλωσης των πλοίων, που ψηφίστηκε από το ινδικό κοινοβούλιο το 2019. Κατά τον αρμόδιο υπουργό για θέματα ναυτιλίας, Mansukh Laxmanbhai Mandaviya, το Δελχί διατηρεί την πεποίθηση ότιη συμβολή των επιχειρήσεων ανακύκλωσης πλοίων στο ΑΕΠ της χώρας θα ξεπεράσει τα 2,2 δις δολάρια, σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το διαλυτήριο Alang στην Γκουτζαράτ, το μεγαλύτερο στον κόσμο, είναι έτοιμο να καλύψει την προβλεπόμενη αύξηση του αριθμού των πλοίων προς ανακύκλωση. Ο νέος νόμος διαφαίνεται ότι θα δώσει νέα ώθηση στις μονάδες ανακύκλωσης πλοίων που βρίσκονται όχι μόνο στην Γκουτζαράτ, αλλά και στη Βομβάη, στην Καλκούτα και στην Κεράλα, με αποτέλεσμα να ενισχυθεί περαιτέρω η διαθεσιμότητα χάλυβα για τις τοπικές βιομηχανίες. Ο Mansukh L. Mandaviya δήλωσε μάλιστα στον τοπικό Τύπο ότι το 10% των χαλυβουργικών αναγκών της χώρας, ως αποτέλεσμα του νόμου για την ανακύκλωση των πλοίων, θα επιτευχθεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, προσθέτοντας ότι οι άμεσες θέσεις εργασίας από τον τομέα της ανακύκλωσης θα διπλασιαστούν σε περίπου 90.000.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ