
Η Ινδία προσβλέπει σε διπλασιασμό των πλοίων που θα «καταφύγουν» στα διαλυτήριά της τον επόμενο χρόνο. Έως σήμερα το 30% των πλοίων παγκοσμίως, δηλαδή περίπου 300 από τα 1.000 πλοία, ανακυκλώνονται στην Ινδία. Ωστόσο, πλοιοκτήτες από χώρες όπως η Ιαπωνία, οι ΗΠΑ αλλά και αρκετοί κυρίως από τη βόρεια Ευρώπη δεν αποστέλλουν στα διαλυτήρια της χώρας τα πλοία τους, ελλείψει της επικύρωσης από το Δελχί της παγκόσμιας σύμβασης για την ανακύκλωση των πλοίων, γνωστής ως Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.
Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ καλύπτει τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση των πλοίων, ώστε να εξασφαλίζεται ότι μπορούν να ανακυκλωθούν μετά τη διάλυσή τους με ασφάλεια και με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Αφορά επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα πλοία πρέπει να προετοιμαστούν για το τελικό ταξίδι τους πριν από τη διάλυση σε μια εγκατάσταση ανακύκλωσης, χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια του πληρώματος ή η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα της ανακύκλωσης.
Η άρνηση της διεθνούς κοινότητας να υποστηρίξει μονάδες ανακύκλωσης στα κράτη που δεν έχουν επικυρώσει την παραπάνω σύμβαση ήταν ένας από τους λόγους που οδήγησαν το Δελχί στον νέο νόμο περί ανακύκλωσης των πλοίων, που ψηφίστηκε από το ινδικό κοινοβούλιο το 2019. Κατά τον αρμόδιο υπουργό για θέματα ναυτιλίας, Mansukh Laxmanbhai Mandaviya, το Δελχί διατηρεί την πεποίθηση ότιη συμβολή των επιχειρήσεων ανακύκλωσης πλοίων στο ΑΕΠ της χώρας θα ξεπεράσει τα 2,2 δις δολάρια, σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το διαλυτήριο Alang στην Γκουτζαράτ, το μεγαλύτερο στον κόσμο, είναι έτοιμο να καλύψει την προβλεπόμενη αύξηση του αριθμού των πλοίων προς ανακύκλωση. Ο νέος νόμος διαφαίνεται ότι θα δώσει νέα ώθηση στις μονάδες ανακύκλωσης πλοίων που βρίσκονται όχι μόνο στην Γκουτζαράτ, αλλά και στη Βομβάη, στην Καλκούτα και στην Κεράλα, με αποτέλεσμα να ενισχυθεί περαιτέρω η διαθεσιμότητα χάλυβα για τις τοπικές βιομηχανίες. Ο Mansukh L. Mandaviya δήλωσε μάλιστα στον τοπικό Τύπο ότι το 10% των χαλυβουργικών αναγκών της χώρας, ως αποτέλεσμα του νόμου για την ανακύκλωση των πλοίων, θα επιτευχθεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, προσθέτοντας ότι οι άμεσες θέσεις εργασίας από τον τομέα της ανακύκλωσης θα διπλασιαστούν σε περίπου 90.000.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ