
Η Ινδία προσβλέπει σε διπλασιασμό των πλοίων που θα «καταφύγουν» στα διαλυτήριά της τον επόμενο χρόνο. Έως σήμερα το 30% των πλοίων παγκοσμίως, δηλαδή περίπου 300 από τα 1.000 πλοία, ανακυκλώνονται στην Ινδία. Ωστόσο, πλοιοκτήτες από χώρες όπως η Ιαπωνία, οι ΗΠΑ αλλά και αρκετοί κυρίως από τη βόρεια Ευρώπη δεν αποστέλλουν στα διαλυτήρια της χώρας τα πλοία τους, ελλείψει της επικύρωσης από το Δελχί της παγκόσμιας σύμβασης για την ανακύκλωση των πλοίων, γνωστής ως Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.
Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ καλύπτει τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση των πλοίων, ώστε να εξασφαλίζεται ότι μπορούν να ανακυκλωθούν μετά τη διάλυσή τους με ασφάλεια και με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Αφορά επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα πλοία πρέπει να προετοιμαστούν για το τελικό ταξίδι τους πριν από τη διάλυση σε μια εγκατάσταση ανακύκλωσης, χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια του πληρώματος ή η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα της ανακύκλωσης.
Η άρνηση της διεθνούς κοινότητας να υποστηρίξει μονάδες ανακύκλωσης στα κράτη που δεν έχουν επικυρώσει την παραπάνω σύμβαση ήταν ένας από τους λόγους που οδήγησαν το Δελχί στον νέο νόμο περί ανακύκλωσης των πλοίων, που ψηφίστηκε από το ινδικό κοινοβούλιο το 2019. Κατά τον αρμόδιο υπουργό για θέματα ναυτιλίας, Mansukh Laxmanbhai Mandaviya, το Δελχί διατηρεί την πεποίθηση ότιη συμβολή των επιχειρήσεων ανακύκλωσης πλοίων στο ΑΕΠ της χώρας θα ξεπεράσει τα 2,2 δις δολάρια, σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το διαλυτήριο Alang στην Γκουτζαράτ, το μεγαλύτερο στον κόσμο, είναι έτοιμο να καλύψει την προβλεπόμενη αύξηση του αριθμού των πλοίων προς ανακύκλωση. Ο νέος νόμος διαφαίνεται ότι θα δώσει νέα ώθηση στις μονάδες ανακύκλωσης πλοίων που βρίσκονται όχι μόνο στην Γκουτζαράτ, αλλά και στη Βομβάη, στην Καλκούτα και στην Κεράλα, με αποτέλεσμα να ενισχυθεί περαιτέρω η διαθεσιμότητα χάλυβα για τις τοπικές βιομηχανίες. Ο Mansukh L. Mandaviya δήλωσε μάλιστα στον τοπικό Τύπο ότι το 10% των χαλυβουργικών αναγκών της χώρας, ως αποτέλεσμα του νόμου για την ανακύκλωση των πλοίων, θα επιτευχθεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, προσθέτοντας ότι οι άμεσες θέσεις εργασίας από τον τομέα της ανακύκλωσης θα διπλασιαστούν σε περίπου 90.000.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ