
Το κοινοβούλιο της Συρίας ενέκρινε τις συμβάσεις για την εκμετάλλευση του πετρελαίου της χώρας από δύο ρωσικές εταιρείες, σε μια προσπάθεια να αυξήσει την παραγωγή που έχει πληγεί έπειτα από περισσότερα από οκτώ χρόνια πολέμου και από τις κυρώσεις της Δύσης.
Το κρατικό πρακτορείο SANA μετέδωσε ότι οι συμφωνίες θα καλύπτουν την έρευνα και την παραγωγή σε τρία πεδία, ανάμεσά τους μία πετρελαιοπηγή στη βορειοανατολική Συρία και ένα πεδίο φυσικού αερίου βόρεια της Δαμασκού.
Σύμφωνα με το ίδιο, οι συμβάσεις που εγκρίθηκαν από το κοινοβούλιο χθες Δευτέρα είχαν υπογραφεί νωρίτερα φέτος από δύο ρωσικές εταιρείες, τη Mercury LLC και τη Velada LLC.
Ο Σύρος υπουργός Πετρελαίου Άλι Γάνεμ επεσήμανε ότι οι συμβάσεις που υπεγράφησαν με τις δύο εταιρείες αυτές εντάσσονται στη στρατηγική της κυβέρνησης «απέναντι στις φιλικές χώρες που στήριξαν τη Συρία, με πρώτες τη Ρωσία και το Ιράν».
Ο πρόεδρος Μπασάρ αλ Άσαντ έχει στραφεί προς τη Ρωσία και το Ιράν για να τον βοηθήσουν να ανοικοδομήσει τη Συρία, αφού βοήθησαν τον συριακό στρατό να ανακαταλάβει το μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Η Συρία παρήγαγε περίπου 380.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως πριν τον πόλεμο, όμως η παραγωγή κατέρρευσε μετά το ξέσπασμα του εμφυλίου. Οι πετρελαιοπηγές βρίσκονταν κυρίως στα χέρια των Κούρδων μαχητών που είχαν καταλάβει μεγάλες εκτάσεις στο βόρειο και το ανατολικό τμήμα της Συρίας από το Ισλαμικό Κράτος με τη βοήθεια των ΗΠΑ.
Ωστόσο ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι παρά το γεγονός ότι η χώρα του απέσυρε τα στρατεύματά της από τη Συρία, μικρός αριθμός Αμερικανών στρατιωτών θα παραμείνει στη χώρα «όπου υπάρχει πετρέλαιο».
Εξάλλου η Ρωσία σκοπεύει να επενδύσει 500 εκατομμύρια δολάρια τα επόμενα τέσσερα χρόνια για τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού του Ταρτούς στη Συρία, το οποίο μισθώνει, ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιούρι Μπορίσοφ.
«Η ρωσική πλευρά σκοπεύει να (…) ανοικοδομήσει ένα νέο εμπορικό λιμάνι. Η επένδυση σχεδιάζεται για τα επόμενα τέσσερα χρόνια στα 500 εκ. δολάρια», επεσήμανε στη διάρκεια επίσκεψής του στη Συρία.
Η Μόσχα σκοπεύει όχι μόνο να εκσυγχρονίσει το λιμάνι, αλλά και να αποκαταστήσει κάποια τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που συνδέουν τη Συρία με το Ιράκ και να το επεκτείνει προκειμένου να δημιουργήσει έναν εμπορικό διάδρομο μεταξύ της Μεσογείου και του Περσικού Κόλπου, εξήγησε ο Μπορίσοφ.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ