
Το κοινοβούλιο της Συρίας ενέκρινε τις συμβάσεις για την εκμετάλλευση του πετρελαίου της χώρας από δύο ρωσικές εταιρείες, σε μια προσπάθεια να αυξήσει την παραγωγή που έχει πληγεί έπειτα από περισσότερα από οκτώ χρόνια πολέμου και από τις κυρώσεις της Δύσης.
Το κρατικό πρακτορείο SANA μετέδωσε ότι οι συμφωνίες θα καλύπτουν την έρευνα και την παραγωγή σε τρία πεδία, ανάμεσά τους μία πετρελαιοπηγή στη βορειοανατολική Συρία και ένα πεδίο φυσικού αερίου βόρεια της Δαμασκού.
Σύμφωνα με το ίδιο, οι συμβάσεις που εγκρίθηκαν από το κοινοβούλιο χθες Δευτέρα είχαν υπογραφεί νωρίτερα φέτος από δύο ρωσικές εταιρείες, τη Mercury LLC και τη Velada LLC.
Ο Σύρος υπουργός Πετρελαίου Άλι Γάνεμ επεσήμανε ότι οι συμβάσεις που υπεγράφησαν με τις δύο εταιρείες αυτές εντάσσονται στη στρατηγική της κυβέρνησης «απέναντι στις φιλικές χώρες που στήριξαν τη Συρία, με πρώτες τη Ρωσία και το Ιράν».
Ο πρόεδρος Μπασάρ αλ Άσαντ έχει στραφεί προς τη Ρωσία και το Ιράν για να τον βοηθήσουν να ανοικοδομήσει τη Συρία, αφού βοήθησαν τον συριακό στρατό να ανακαταλάβει το μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Η Συρία παρήγαγε περίπου 380.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως πριν τον πόλεμο, όμως η παραγωγή κατέρρευσε μετά το ξέσπασμα του εμφυλίου. Οι πετρελαιοπηγές βρίσκονταν κυρίως στα χέρια των Κούρδων μαχητών που είχαν καταλάβει μεγάλες εκτάσεις στο βόρειο και το ανατολικό τμήμα της Συρίας από το Ισλαμικό Κράτος με τη βοήθεια των ΗΠΑ.
Ωστόσο ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι παρά το γεγονός ότι η χώρα του απέσυρε τα στρατεύματά της από τη Συρία, μικρός αριθμός Αμερικανών στρατιωτών θα παραμείνει στη χώρα «όπου υπάρχει πετρέλαιο».
Εξάλλου η Ρωσία σκοπεύει να επενδύσει 500 εκατομμύρια δολάρια τα επόμενα τέσσερα χρόνια για τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού του Ταρτούς στη Συρία, το οποίο μισθώνει, ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιούρι Μπορίσοφ.
«Η ρωσική πλευρά σκοπεύει να (…) ανοικοδομήσει ένα νέο εμπορικό λιμάνι. Η επένδυση σχεδιάζεται για τα επόμενα τέσσερα χρόνια στα 500 εκ. δολάρια», επεσήμανε στη διάρκεια επίσκεψής του στη Συρία.
Η Μόσχα σκοπεύει όχι μόνο να εκσυγχρονίσει το λιμάνι, αλλά και να αποκαταστήσει κάποια τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που συνδέουν τη Συρία με το Ιράκ και να το επεκτείνει προκειμένου να δημιουργήσει έναν εμπορικό διάδρομο μεταξύ της Μεσογείου και του Περσικού Κόλπου, εξήγησε ο Μπορίσοφ.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…

Την υλοποίηση επένδυσης ύψους $7,4 δισ. για την κατασκευή μονάδας χυτηρίου (smelter) στις ΗΠΑ δρομολογεί η Korea Zinc, ούτως ώστε να παράγει κρίσιμα μέταλλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ