
Το κοινοβούλιο της Συρίας ενέκρινε τις συμβάσεις για την εκμετάλλευση του πετρελαίου της χώρας από δύο ρωσικές εταιρείες, σε μια προσπάθεια να αυξήσει την παραγωγή που έχει πληγεί έπειτα από περισσότερα από οκτώ χρόνια πολέμου και από τις κυρώσεις της Δύσης.
Το κρατικό πρακτορείο SANA μετέδωσε ότι οι συμφωνίες θα καλύπτουν την έρευνα και την παραγωγή σε τρία πεδία, ανάμεσά τους μία πετρελαιοπηγή στη βορειοανατολική Συρία και ένα πεδίο φυσικού αερίου βόρεια της Δαμασκού.
Σύμφωνα με το ίδιο, οι συμβάσεις που εγκρίθηκαν από το κοινοβούλιο χθες Δευτέρα είχαν υπογραφεί νωρίτερα φέτος από δύο ρωσικές εταιρείες, τη Mercury LLC και τη Velada LLC.
Ο Σύρος υπουργός Πετρελαίου Άλι Γάνεμ επεσήμανε ότι οι συμβάσεις που υπεγράφησαν με τις δύο εταιρείες αυτές εντάσσονται στη στρατηγική της κυβέρνησης «απέναντι στις φιλικές χώρες που στήριξαν τη Συρία, με πρώτες τη Ρωσία και το Ιράν».
Ο πρόεδρος Μπασάρ αλ Άσαντ έχει στραφεί προς τη Ρωσία και το Ιράν για να τον βοηθήσουν να ανοικοδομήσει τη Συρία, αφού βοήθησαν τον συριακό στρατό να ανακαταλάβει το μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Η Συρία παρήγαγε περίπου 380.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως πριν τον πόλεμο, όμως η παραγωγή κατέρρευσε μετά το ξέσπασμα του εμφυλίου. Οι πετρελαιοπηγές βρίσκονταν κυρίως στα χέρια των Κούρδων μαχητών που είχαν καταλάβει μεγάλες εκτάσεις στο βόρειο και το ανατολικό τμήμα της Συρίας από το Ισλαμικό Κράτος με τη βοήθεια των ΗΠΑ.
Ωστόσο ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι παρά το γεγονός ότι η χώρα του απέσυρε τα στρατεύματά της από τη Συρία, μικρός αριθμός Αμερικανών στρατιωτών θα παραμείνει στη χώρα «όπου υπάρχει πετρέλαιο».
Εξάλλου η Ρωσία σκοπεύει να επενδύσει 500 εκατομμύρια δολάρια τα επόμενα τέσσερα χρόνια για τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού του Ταρτούς στη Συρία, το οποίο μισθώνει, ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιούρι Μπορίσοφ.
«Η ρωσική πλευρά σκοπεύει να (…) ανοικοδομήσει ένα νέο εμπορικό λιμάνι. Η επένδυση σχεδιάζεται για τα επόμενα τέσσερα χρόνια στα 500 εκ. δολάρια», επεσήμανε στη διάρκεια επίσκεψής του στη Συρία.
Η Μόσχα σκοπεύει όχι μόνο να εκσυγχρονίσει το λιμάνι, αλλά και να αποκαταστήσει κάποια τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που συνδέουν τη Συρία με το Ιράκ και να το επεκτείνει προκειμένου να δημιουργήσει έναν εμπορικό διάδρομο μεταξύ της Μεσογείου και του Περσικού Κόλπου, εξήγησε ο Μπορίσοφ.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ