
Ξεκίνησε η κατασκευή του πλοίου μεταφοράς & ανεφοδιασμού (Semi-Ballastable Barge Transporter-SBBT) στο ναυπηγείο ROSETTI MARINO Spa της Ραβέννας, στα πλαίσια του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος Poseidon Med II, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί το 2020. Το SBBT, με χωρητικότητα φορτίου 4.000 m3 LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο ) και 1.000 m3 MDO (πετρέλαιο), θα είναι το πρώτο πλοίο αυτού του καινοτόμου τύπου στην περιοχή της Μεσογείου που θα χρησιμοποιηθεί για ανεφοδιασμό πλοίων στη Βόρειο-Αδριατική θάλασσα.
Ο σχεδιασμός του πλοίου ανατέθηκε στην εταιρεία SENER που διαθέτει πολυετή εμπερεία, από τον εταίρο του Poseidon Med II CMV PANFIDO & C. S.r.l.
Το SBBT αποτελείται από μία πλωτή τύπου σχεδία χωρίς σύστημα πρόωσης (Νon-propelled Pontoon) για τον ανεφοδιασμό LNG και MDO με δύναμη έλξης 3 ναυτικά μίλια και από ένα διπλό ρυμουλκό (Dual Tug) που λειτουργεί ως μονάδα ισχύος με κινητήρα Niigata διπλού καυσίμου (LNG & MDO) με δύναμη έλξης 65 τόνων. Το διπλό ρυμουλκό θα έχει συνολικό μήκος 37 μέτρα και θα συνδέεται με μία μονάδα φορτίου (Cargo Unit) για τον ανεφοδιασμό, με κυρίες διαστάσεις περίπου 86,40 x 26,70 μέτρων.
Ο κ. Γιώργος Πολυχρονίου, Συντονιστής Διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών & Πληροφορικής της ΔΕΠΑ/ Project Manager του PΜΙΙ, σχολίασε: “Η κατασκευή του καινοτόμου SBΒT πλοίου στον λιμένα της Βενετίας, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για το Poseidon Med II. Το πρόγραμμα έχει ήδη θέσει τα θεμέλια για την εδραίωση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο, με την κατασκευή νέων πλοίων ανεφοδιασμoύ LNG στην ευρύτερη περιοχή».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ