
«Λευκός καπνός» για βαθύτερες περικοπές στην παραγωγή του πετρελαίου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, μετά τη λήξη της προγραμματισμένης συνεδρίασης των χώρων του OPEC και των συμμάχων τους, με επικεφαλής τη Ρωσία, που έλαβε χώρα το διήμερο 5-6 Δεκεμβρίου στη Βιέννη.
Συγκεκριμένα, οι χώρες συμφώνησαν να αυξήσουν το μέγεθος των περικοπών στο σύνολο της παραγωγής αργού κατά 500.000 βαρέλια το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2020. Υπενθυμίζεται ότι οι χώρες-μέλη του OPEC+ είχαν ήδη συνυπογράψει, από τον Δεκέμβριο του 2018, περικοπές ύψους 1,2 εκατ. βαρελιών την ημέρα. Επομένως, με την ισχύ της νέας συμφωνίας, η ημερήσια παραγωγή αναμένεται να περιοριστεί κατά 1,7 εκατ. βαρέλια.
Το μεγαλύτερο μέρος των περικοπών, περίπου 372.000 βαρέλια ημερησίως, θα αναλάβουν οι χώρες του OPEC, με τα 167.000 από αυτά να αντιστοιχούν στο βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας. Από την άλλη, όπως ανακοίνωσε ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας, Alexander Novak, η χώρα του θα επιχειρήσει να περιορίσει περαιτέρω την παραγωγή της κατά 70.000 βαρέλια την ημέρα. Με αυτή την ανακοίνωση φαίνεται πως υπήρξε σύγκλιση απόψεων, ώστε να μην εφαρμοστούν οι μέχρι τώρα συμφωνηθείσες ποσοστώσεις με βάση τη δυνατότητα παραγωγής των χωρών, σημείο που έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις στο εσωτερικό της Ρωσίας, καθώς μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες της χώρας έχουν επισημάνει πως η συμφωνία για τις περικοπές πετρελαίου δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κράτους.
Παρά την πίστη που διαμορφωνόταν από τα μέλη του OPEC ότι η έλευση νέων περικοπών στην παραγωγή αργού θα οδηγήσει σε άνοδο των τιμών του πετρελαίου, τα πρώτα δείγματα από τις επενδυτικές αγορές, το πρωί της Δευτέρας 9 Δεκεμβρίου, ήταν αρνητικά, καθώς η διαπραγμάτευση του Brent κινήθηκε κατά το άνοιγμα στα $64,17, καταγράφοντας πτώση 0,34%.
Φαίνεται λοιπόν πως, παρά τις σημαντικές αποφάσεις του OPEC+, είτε έχει διαμορφωθεί μια παγιωμένη άποψη στον επενδυτικό κόσμο για την υπερπροσφορά πετρελαίου, που κινείται ακόμη σε υψηλά επίπεδα, είτε υπάρχει αμφιβολία για την πλευρά της ζήτησης, με την επιβραδυνόμενη οικονομία της Κίνας.
Φωτό: Gabriel Rivera/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ