
Σε επαγρύπνηση είναι οι ναυτικοί ενόψει της εφαρμογής του sulphur cap, σημειώνει με νέα της τοποθέτηση η διεθνής ένωση Nautilus International, η οποία έχει την έδρα της στο Λονδίνο και εκπροσωπεί εργαζομένους σε ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα.
Πιο συγκεκριμένα, ένας μεγάλος αριθμός ναυτικών φαίνονται ανήσυχοι μπροστά στο ενδεχόμενο να «κατηγορηθούν» για τυχόν δυστοκίες που θα προκύψουν κατά την εφαρμογή του κανονισμού, χωρίς βέβαια να φέρουν ευθύνη.
Μάλιστα, η μη συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ μπορεί να επιφέρει αυστηρές κυρώσεις, όπως χρηματικά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης, ακόμα και κρατήσεις πλοίων.
Τα μέλη της Nautilus International υπογραμμίζουν παράλληλα μια σειρά λειτουργικών ζητημάτων και ζητημάτων ασφάλειας ενόψει 2020, τα οποία είναι πιθανό να προκύψουν από τη συμβατότητα και τη σταθερότητα των νέων καυσίμων. Η εν λόγω παρέμβαση της Nautilus International έρχεται περίπου έναν χρόνο μετά το report που είχε εκδώσει, σύμφωνα με το οποίο το αυστηρό κανονιστικό και εποπτικό πλαίσιο της ναυτιλίας αποτελεί τον μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» για το 90% των ναυτικών.
«Ενώ υποστηρίζουμε όλες τις κινήσεις για τη βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης της ναυτιλίας, είναι ξεκάθαρο ότι οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ θέτουν ένα ακόμα εμπόδιο για τους ναυτικούς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο David Appleton, Professional and Technical Officer της διεθνούς ένωσης.
Ο ίδιος, τέλος, υποστήριξε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες κάνουν ό,τι είναι δυνατό για την εκπαίδευση των πλοιάρχων και των κατώτατων πληρωμάτων των πλοίων τους, ωστόσο υπάρχουν περίπλοκες απαιτήσεις και διαδικασίες για την εφαρμογή του Κανονισμού και συνεπώς οι ναυτικοί θα πρέπει να είναι προστατευμένοι απέναντι στους κινδύνους που υψώνονται.
Φωτό: Valda Kalnina/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ