
Η Μαλαισία αποτελεί το τελευταίο παράδειγμα χώρας που απαγορεύει τη χρήση open-loop scrubbers για τα πλοία που εισέρχονται στα ύδατά της.
Είναι γεγονός ότι, καθώς οδεύουμε προς την εφαρμογή του Sulphur Cap 2020 από τον ΙΜΟ, η ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται να λάβει τις τελευταίες αποφάσεις της για τη σημαντική αυτή μετάβαση. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρόσφατη ανακοίνωση του Maritime Department της Μαλαισίας, σύμφωνα με την οποία «όσα πλοία προσεγγίζουν λιμάνια της Μαλαισίας θα πρέπει να καταναλώνουν αποθειωμένα καύσιμα ή να διαθέτουν scrubbers κλειστού βρόγχου».
Όπως αναφέρει το Reuters, τα υβριδικά scrubbers ή κλειστού τύπου φυλάσσουν το μεγαλύτερο μέρος του νερού που χρησιμοποιείται για την απομάκρυνση του θείου εν πλω ώστε να παραδοθεί στη συνέχεια σε ειδικές εγκαταστάσεις παραλαβής στα λιμάνια. Αντιθέτως, τα scrubbers ανοικτού τύπου απορρίπτουν τα κατάλοιπά τους στην ανοικτή θάλασσα και γι’ αυτό το λόγο απαγορεύεται η χρήση τους σε αρκετά σημαντικά λιμάνια πλέον.
Σημειώνεται ότι η Φουτζάιρα και η Σιγκαπούρη, που θεωρούνται κόμβοι ανατροφοδότησης ναυτιλιακών καυσίμων για τα πλοία, έχουν επίσης απαγορεύσει τη χρήση open-loop scrubbers από αρχές του έτους. Τέλος, και η Κίνα αναμένεται να παρατείνει την απαγόρευση της χρήσης των εν λόγω συστημάτων από τα πλοία στα λιμάνια της, στις ποτάμιες πλεύσεις της και στις περιοχές ΕCAs (emission control areas).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ