
Προβληματισμός επικρατεί στην αγορά των containers, καθώς σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις του οίκου αναλύσεων Alphaliner, η αύξηση του στόλου σε όρους χωρητικότητας θα αγγίξει το 3,7% έναντι ανάπτυξης 2,5% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019.
Στο μεταξύ, η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων (όπως και αυτή των dry λόγω αμερικανικών σιτηρών) είναι αυτή που έχει πληγεί βάναυσα από τις εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ–Κίνας και τις γεωπολιτικές εντάσεις. Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της αγοράς, η ναυτιλία γραμμών θα πρέπει να προετοιμαστεί για μια μεταβλητότητα τόσο σε εμπορικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Οι εκτιμήσεις της Alphaliner για το 2020 μοιάζουν περισσότερο αισιόδοξες, καθώς η ανάπτυξη της ζήτησης για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε containers εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 2,8%. Παράλληλα, η ανάπτυξη του στόλου των containerships θα αγγίξει το 3,3%, σύμφωνα με τις ίδιες προβλέψεις. Το γεγονός ότι ο λόγος του βιβλίου παραγγελιών containerships προς τον στόλο έχει φτάσει στα πολύ χαμηλά επίπεδα του 11% μοιράζει χαμόγελα αισιοδοξίας στις liner εταιρείες. Η μεγάλη πρόκληση του sulphur cap είναι πιθανό να δώσει μία ακόμα ώθηση στην αγορά το 2020, καθώς αναμένεται να γεφυρώσει το χάσμα προσφοράς-ζήτησης.
Όλα τα παραπάνω αναφέρει η Yang Ming με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο. Ειδικότερα, η ταϊβανέζικη εταιρεία σημείωσε απώλειες μετά από φόρους $44,43 εκατ., ενώ συνολικά, κατά τους εννέα πρώτους μήνες του 2019, οι απώλειες αυτές άγγιξαν τα $106,89 εκατ., μειωμένες κατά 50,19% σε σχέση με πέρυσι.
Σημειώνεται τέλος ότι και η Maersk, που επίσης δημοσιοποίησε τα οικονομικά της αποτελέσματα, αναμένει αύξηση της ζήτησης για containerships μεταξύ 1-2%, ενώ για το 2020 η αντίστοιχη αύξηση εκτιμάται στο 1-3%.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ