
Προβληματισμός επικρατεί στην αγορά των containers, καθώς σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις του οίκου αναλύσεων Alphaliner, η αύξηση του στόλου σε όρους χωρητικότητας θα αγγίξει το 3,7% έναντι ανάπτυξης 2,5% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019.
Στο μεταξύ, η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων (όπως και αυτή των dry λόγω αμερικανικών σιτηρών) είναι αυτή που έχει πληγεί βάναυσα από τις εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ–Κίνας και τις γεωπολιτικές εντάσεις. Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της αγοράς, η ναυτιλία γραμμών θα πρέπει να προετοιμαστεί για μια μεταβλητότητα τόσο σε εμπορικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Οι εκτιμήσεις της Alphaliner για το 2020 μοιάζουν περισσότερο αισιόδοξες, καθώς η ανάπτυξη της ζήτησης για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε containers εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 2,8%. Παράλληλα, η ανάπτυξη του στόλου των containerships θα αγγίξει το 3,3%, σύμφωνα με τις ίδιες προβλέψεις. Το γεγονός ότι ο λόγος του βιβλίου παραγγελιών containerships προς τον στόλο έχει φτάσει στα πολύ χαμηλά επίπεδα του 11% μοιράζει χαμόγελα αισιοδοξίας στις liner εταιρείες. Η μεγάλη πρόκληση του sulphur cap είναι πιθανό να δώσει μία ακόμα ώθηση στην αγορά το 2020, καθώς αναμένεται να γεφυρώσει το χάσμα προσφοράς-ζήτησης.
Όλα τα παραπάνω αναφέρει η Yang Ming με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο. Ειδικότερα, η ταϊβανέζικη εταιρεία σημείωσε απώλειες μετά από φόρους $44,43 εκατ., ενώ συνολικά, κατά τους εννέα πρώτους μήνες του 2019, οι απώλειες αυτές άγγιξαν τα $106,89 εκατ., μειωμένες κατά 50,19% σε σχέση με πέρυσι.
Σημειώνεται τέλος ότι και η Maersk, που επίσης δημοσιοποίησε τα οικονομικά της αποτελέσματα, αναμένει αύξηση της ζήτησης για containerships μεταξύ 1-2%, ενώ για το 2020 η αντίστοιχη αύξηση εκτιμάται στο 1-3%.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ