
Μετά τις συναπτές επιθέσεις σε δύο πλοία στον Κόλπο της Γουινέας στις αρχές του μήνα, το International Transport Workers’ Federation καλεί για άμεση συνεργασία σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο, προκειμένου να περιοριστούν τέτοιου είδους φαινόμενα.
Υπενθυμίζεται ότι, στις 2 Νοεμβρίου, εννέα μέλη πληρώματος του πλοίου «MV Bonita» απήχθησαν ενώ αυτό ήταν αγκυροβολημένο στις ακτές του Μπενίν. Δύο ημέρες αργότερα, το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο «Έλκα Αριστοτέλης», το οποίο βρισκόταν ελλιμενισμένο στο αγκυροβόλιο Lome Togo, στο Τόγκο της Δυτικής Αφρικής, δέχτηκε ένοπλη επίθεση, με συνέπεια την απαγωγή τεσσάρων –εκ των 24– μελών του πληρώματός του.
Το ΙΤF προειδοποιεί ότι οι ένοπλες επιθέσεις στον Κόλπο της Γουινέας αυξάνονται με ανησυχητικούς ρυθμούς, καθώς μέχρι στιγμής φέτος 62 ναυτικοί έχουν απαχθεί στις ακτές της Νιγηρίας, της Γουινέας, του Τόγκο, του Μπενίν και του Καμερούν. Το International Chamber of Commerce – International Maritime Bureau (IMB) ανακοίνωσε τον προηγούμενο μήνα ότι το 86% των ομηριών ναυτικών πραγματοποιούνται στον Κόλπο της Γουινέας.
«Είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι η συχνότητα και η σοβαρότητα των επιθέσεων σε πλοία στον Κόλπο της Γουινέας εντείνονται. […] Η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει πάραυτα να αναλάβει δράση για την πρόληψη και την καταγραφή τέτοιων περιστατικών στον Κόλπο», σημειώνει ο David Heindel, Chair του ITF Seafarers’ Section.
Ο ίδιος τονίζει, τέλος, ότι οι παράκτιες χώρες στον Κόλπο της Γουινέας θα πρέπει να συνεργαστούν με τη ναυτιλιακή βιομηχανία για την καταγραφή τέτοιων επιθέσεων, αλλά και για την αποτελεσματικότερη διανομή πόρων προς περιορισμό των κινδύνων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ