
Η A.P. Moller – Maersk σε συνεργασία με τις Wallenius Wilhelmsen, BMW Group, H&M Group, Levi Strauss & Co. και Marks & Spencer δημιούργησαν το LEO Coalition, το οποίο θα εξετάσει την περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα του LEO, ενός μείγματος λιγνίνης και αιθανόλης, ως μελλοντικού ναυτιλιακού καυσίμου.
Ο Γενικός Διευθυντής της Maersk, Søren Toft, ανέφερε σχετικά: «Η ναυτιλία χρειάζεται καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, που θα μπορούν να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση από το εργαστήριο, στον παγκόσμιο στόλο. Πρωτοβουλίες όπως το LEO Coalition αποτελούν ένα σημαντικό καταλύτη σε αυτή τη διαδικασία».
Η λιγνίνη είναι ένα δομικό βιοπολυμερές το οποίο συμβάλλει στην ακαμψία των φυτών. Η λιγνίνη απομονώνεται σε μεγάλες ποσότητες κατά τη διαδικασία παραγωγής χαρτιού ενώ σήμερα συχνά χρησιμοποιείται για την παραγωγή ατμού και ηλεκτρισμού.
Το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης έχει αναλάβει την ανάπτυξη σε εργαστηριακή κλίμακα του συγκεκριμένου δυνητικού ναυτιλιακού καυσίμου. Το έργο στοχεύει τώρα στη δεύτερη φάση, τη δοκιμή του καυσίμου σε μηχανές πλοίων στο δεύτερο τρίμηνο του 2020. Εφόσον η δεύτερη φάση ολοκληρωθεί με επιτυχία, θα ξεκινήσει η τρίτη φάση η οποία θα περιλαμβάνει την κλιμάκωση της παραγωγής καυσίμου LEO.
Φωτό: Alexandre Gonçalves da Rocha/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ