
Η παγκόσμια αγορά διά θαλάσσης εμπορευματικών ροών άνθρακα θα αντιμετωπίσει ένα πλεόνασμα 19 εκατ. τόνων έως τα τέλη του 2019, εξαιτίας σημαντικής υποχώρησης της ζήτησης, όπως σημειώνει σε πρόσφατο report της η συμβουλευτική εταιρεία Perret Associates.
Οι εκτιμήσεις αυτές της Perret Associates, εντούτοις, κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις αντίστοιχες του Μαΐου, που έκαναν λόγο για πλεόνασμα 24 εκατ. τόνων άνθρακα.
Αναφορικά με το εγγύς μέλλον, η εταιρεία βλέπει μια πιο «σφιχτή» σχέση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης άνθρακα το 2020 και το 2021. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι οι εισαγωγές 15 κρατών-μελών της ΕΕ (οι χώρες της ΕΕ πριν από την 1η Μαΐου 2004) θα έχουν υποχωρήσει κατά 25% φέτος, στους 72,3 εκατ. τόνους, ενώ ειδικότερα οι ροές προς προορισμούς του Ατλαντικού και της Μεσογείου θα παρουσιαστούν μειωμένες κατά 16%, στους 130,2 εκατ. τόνους. Αντιθέτως η Perret Associates εκτιμά ότι οι εισαγωγές της Κίνας θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα.
«Η συνήθης αντιστάθμιση των μειωμένων εισαγωγών άνθρακα από την ΕΕ με τις αντίστοιχες αυξημένες της Τουρκίας είναι κάτι που φέτος δεν θα συμβεί, καθώς και η τελευταία αναμένεται ότι θα μειώσει τις εισαγωγές της», τόνισε ο Guillaume Perret, διευθυντής της Perret Associates.
Ο ίδιος στέκεται σε ορισμένα ζητήματα που επηρεάζουν επίσης την εξαγωγική ικανότητα χωρών όπως οι ΗΠΑ και η Κολομβία. Συγκεκριμένα, ο κ. Perret σημειώνει ότι πολλά ανθρακωρυχεία στις ΗΠΑ μειώνουν την παραγωγή τους και άρα τις εξαγωγές τους, καθώς αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες λόγω των πολύ χαμηλών τιμών άνθρακα. Από την άλλη, οι Κολομβιανοί παραγωγοί έρχονται αντιμέτωποι με χαμηλή ζήτηση από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και με υψηλότερους ναύλους.
Σε κάθε περίπτωση, θα έχει ενδιαφέρον το πώς θα κινηθούν οι εμπορευματικές ροές άνθρακα και σε τι βαθμό αυτές θα επηρεάσουν τη ρότα των bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ