
Η παγκόσμια αγορά διά θαλάσσης εμπορευματικών ροών άνθρακα θα αντιμετωπίσει ένα πλεόνασμα 19 εκατ. τόνων έως τα τέλη του 2019, εξαιτίας σημαντικής υποχώρησης της ζήτησης, όπως σημειώνει σε πρόσφατο report της η συμβουλευτική εταιρεία Perret Associates.
Οι εκτιμήσεις αυτές της Perret Associates, εντούτοις, κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις αντίστοιχες του Μαΐου, που έκαναν λόγο για πλεόνασμα 24 εκατ. τόνων άνθρακα.
Αναφορικά με το εγγύς μέλλον, η εταιρεία βλέπει μια πιο «σφιχτή» σχέση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης άνθρακα το 2020 και το 2021. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι οι εισαγωγές 15 κρατών-μελών της ΕΕ (οι χώρες της ΕΕ πριν από την 1η Μαΐου 2004) θα έχουν υποχωρήσει κατά 25% φέτος, στους 72,3 εκατ. τόνους, ενώ ειδικότερα οι ροές προς προορισμούς του Ατλαντικού και της Μεσογείου θα παρουσιαστούν μειωμένες κατά 16%, στους 130,2 εκατ. τόνους. Αντιθέτως η Perret Associates εκτιμά ότι οι εισαγωγές της Κίνας θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα.
«Η συνήθης αντιστάθμιση των μειωμένων εισαγωγών άνθρακα από την ΕΕ με τις αντίστοιχες αυξημένες της Τουρκίας είναι κάτι που φέτος δεν θα συμβεί, καθώς και η τελευταία αναμένεται ότι θα μειώσει τις εισαγωγές της», τόνισε ο Guillaume Perret, διευθυντής της Perret Associates.
Ο ίδιος στέκεται σε ορισμένα ζητήματα που επηρεάζουν επίσης την εξαγωγική ικανότητα χωρών όπως οι ΗΠΑ και η Κολομβία. Συγκεκριμένα, ο κ. Perret σημειώνει ότι πολλά ανθρακωρυχεία στις ΗΠΑ μειώνουν την παραγωγή τους και άρα τις εξαγωγές τους, καθώς αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες λόγω των πολύ χαμηλών τιμών άνθρακα. Από την άλλη, οι Κολομβιανοί παραγωγοί έρχονται αντιμέτωποι με χαμηλή ζήτηση από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και με υψηλότερους ναύλους.
Σε κάθε περίπτωση, θα έχει ενδιαφέρον το πώς θα κινηθούν οι εμπορευματικές ροές άνθρακα και σε τι βαθμό αυτές θα επηρεάσουν τη ρότα των bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ