
Η παγκόσμια αγορά διά θαλάσσης εμπορευματικών ροών άνθρακα θα αντιμετωπίσει ένα πλεόνασμα 19 εκατ. τόνων έως τα τέλη του 2019, εξαιτίας σημαντικής υποχώρησης της ζήτησης, όπως σημειώνει σε πρόσφατο report της η συμβουλευτική εταιρεία Perret Associates.
Οι εκτιμήσεις αυτές της Perret Associates, εντούτοις, κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις αντίστοιχες του Μαΐου, που έκαναν λόγο για πλεόνασμα 24 εκατ. τόνων άνθρακα.
Αναφορικά με το εγγύς μέλλον, η εταιρεία βλέπει μια πιο «σφιχτή» σχέση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης άνθρακα το 2020 και το 2021. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι οι εισαγωγές 15 κρατών-μελών της ΕΕ (οι χώρες της ΕΕ πριν από την 1η Μαΐου 2004) θα έχουν υποχωρήσει κατά 25% φέτος, στους 72,3 εκατ. τόνους, ενώ ειδικότερα οι ροές προς προορισμούς του Ατλαντικού και της Μεσογείου θα παρουσιαστούν μειωμένες κατά 16%, στους 130,2 εκατ. τόνους. Αντιθέτως η Perret Associates εκτιμά ότι οι εισαγωγές της Κίνας θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα.
«Η συνήθης αντιστάθμιση των μειωμένων εισαγωγών άνθρακα από την ΕΕ με τις αντίστοιχες αυξημένες της Τουρκίας είναι κάτι που φέτος δεν θα συμβεί, καθώς και η τελευταία αναμένεται ότι θα μειώσει τις εισαγωγές της», τόνισε ο Guillaume Perret, διευθυντής της Perret Associates.
Ο ίδιος στέκεται σε ορισμένα ζητήματα που επηρεάζουν επίσης την εξαγωγική ικανότητα χωρών όπως οι ΗΠΑ και η Κολομβία. Συγκεκριμένα, ο κ. Perret σημειώνει ότι πολλά ανθρακωρυχεία στις ΗΠΑ μειώνουν την παραγωγή τους και άρα τις εξαγωγές τους, καθώς αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες λόγω των πολύ χαμηλών τιμών άνθρακα. Από την άλλη, οι Κολομβιανοί παραγωγοί έρχονται αντιμέτωποι με χαμηλή ζήτηση από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και με υψηλότερους ναύλους.
Σε κάθε περίπτωση, θα έχει ενδιαφέρον το πώς θα κινηθούν οι εμπορευματικές ροές άνθρακα και σε τι βαθμό αυτές θα επηρεάσουν τη ρότα των bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ