
Η παγκόσμια αγορά διά θαλάσσης εμπορευματικών ροών άνθρακα θα αντιμετωπίσει ένα πλεόνασμα 19 εκατ. τόνων έως τα τέλη του 2019, εξαιτίας σημαντικής υποχώρησης της ζήτησης, όπως σημειώνει σε πρόσφατο report της η συμβουλευτική εταιρεία Perret Associates.
Οι εκτιμήσεις αυτές της Perret Associates, εντούτοις, κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις αντίστοιχες του Μαΐου, που έκαναν λόγο για πλεόνασμα 24 εκατ. τόνων άνθρακα.
Αναφορικά με το εγγύς μέλλον, η εταιρεία βλέπει μια πιο «σφιχτή» σχέση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης άνθρακα το 2020 και το 2021. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι οι εισαγωγές 15 κρατών-μελών της ΕΕ (οι χώρες της ΕΕ πριν από την 1η Μαΐου 2004) θα έχουν υποχωρήσει κατά 25% φέτος, στους 72,3 εκατ. τόνους, ενώ ειδικότερα οι ροές προς προορισμούς του Ατλαντικού και της Μεσογείου θα παρουσιαστούν μειωμένες κατά 16%, στους 130,2 εκατ. τόνους. Αντιθέτως η Perret Associates εκτιμά ότι οι εισαγωγές της Κίνας θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα.
«Η συνήθης αντιστάθμιση των μειωμένων εισαγωγών άνθρακα από την ΕΕ με τις αντίστοιχες αυξημένες της Τουρκίας είναι κάτι που φέτος δεν θα συμβεί, καθώς και η τελευταία αναμένεται ότι θα μειώσει τις εισαγωγές της», τόνισε ο Guillaume Perret, διευθυντής της Perret Associates.
Ο ίδιος στέκεται σε ορισμένα ζητήματα που επηρεάζουν επίσης την εξαγωγική ικανότητα χωρών όπως οι ΗΠΑ και η Κολομβία. Συγκεκριμένα, ο κ. Perret σημειώνει ότι πολλά ανθρακωρυχεία στις ΗΠΑ μειώνουν την παραγωγή τους και άρα τις εξαγωγές τους, καθώς αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες λόγω των πολύ χαμηλών τιμών άνθρακα. Από την άλλη, οι Κολομβιανοί παραγωγοί έρχονται αντιμέτωποι με χαμηλή ζήτηση από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και με υψηλότερους ναύλους.
Σε κάθε περίπτωση, θα έχει ενδιαφέρον το πώς θα κινηθούν οι εμπορευματικές ροές άνθρακα και σε τι βαθμό αυτές θα επηρεάσουν τη ρότα των bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ