
Σχεδόν 60 χρόνια μετά, διαβάζουμε με συγκίνηση το δημοσίευμα στη στήλη «Ιστορικαί Αναδρομαί», που γράφτηκε στο περιοδικό Ναυτικά Χρονικά και παρουσιάζει την ιστορία του πρώτου ελληνικού δεξαμενόπλοιου.
Ο συντάκτης της εποχής, σε μια στρωτή καθαρεύουσα, αναφέρει ότι το πρώτο δεξαμενόπλοιο του εμπορικού μας ναυτικού υπήρξε το «Ιωάννης Κούτσης», κατασκευασμένο στην Αγγλία το 1888, με τόνους φορτίου 2.800 και ταχύτητα 11 μιλίων. Απόκτημα της παλαιάς εφοπλιστικής οικογένειας Κούτση από τις Σπέτσες, ήταν για πολλά χρόνια το μόνο του είδους του υπό ελληνική σημαία.
Το πλοίο ταξίδεψε στη Μεσόγειο, έφτασε μέχρι το Ηνωμένο Βασίλειο μεταφέροντας πετρέλαιο, αλλά το μεγαλύτερο «κατόρθωμά» του ήταν ότι έφτασε σώο και άβλαβες μέχρι τον Καναδά!
Κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους επιτάθηκε από την κυβέρνηση και ακολούθησε τον ελληνικό στόλο ως εφοδιαστικό των αντιτορπιλικών «Λέων», «Πάνθηρ», «Αετός» και «Ιέραξ», των γνωστών ως «θηρίων»!
Στις αρχές του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου το πλοίο τελικά πουλήθηκε από την οικογένεια Κούτση.
Κλείνοντας, ο συντάκτης επισημαίνει ότι σήμερα (Νοέμβριος 1960), η Ελλάδα κατέχει εξέχουσα θέση στη παγκόσμια ναυτιλία, με ναυαρχίδα το δεξαμενόπλοιο «Πριγκίπισσα Σοφία» του Οίκου Νιάρχου.

Ας μην ξεχάσουμε το όνομα «Ιωάννης Κούτσης» ως κομμάτι της ναυτιλιακής μας ιστορίας, με ξεχωριστή αξία για την ελληνική κυριαρχία στις θάλασσες του κόσμου.

Απόσπασμα από τα Ναυτικά Χρονικά, (1-10-1960), Αρ. Φύλλου 610/369, σελ. 13
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ