
Σχεδόν 60 χρόνια μετά, διαβάζουμε με συγκίνηση το δημοσίευμα στη στήλη «Ιστορικαί Αναδρομαί», που γράφτηκε στο περιοδικό Ναυτικά Χρονικά και παρουσιάζει την ιστορία του πρώτου ελληνικού δεξαμενόπλοιου.
Ο συντάκτης της εποχής, σε μια στρωτή καθαρεύουσα, αναφέρει ότι το πρώτο δεξαμενόπλοιο του εμπορικού μας ναυτικού υπήρξε το «Ιωάννης Κούτσης», κατασκευασμένο στην Αγγλία το 1888, με τόνους φορτίου 2.800 και ταχύτητα 11 μιλίων. Απόκτημα της παλαιάς εφοπλιστικής οικογένειας Κούτση από τις Σπέτσες, ήταν για πολλά χρόνια το μόνο του είδους του υπό ελληνική σημαία.
Το πλοίο ταξίδεψε στη Μεσόγειο, έφτασε μέχρι το Ηνωμένο Βασίλειο μεταφέροντας πετρέλαιο, αλλά το μεγαλύτερο «κατόρθωμά» του ήταν ότι έφτασε σώο και άβλαβες μέχρι τον Καναδά!
Κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους επιτάθηκε από την κυβέρνηση και ακολούθησε τον ελληνικό στόλο ως εφοδιαστικό των αντιτορπιλικών «Λέων», «Πάνθηρ», «Αετός» και «Ιέραξ», των γνωστών ως «θηρίων»!
Στις αρχές του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου το πλοίο τελικά πουλήθηκε από την οικογένεια Κούτση.
Κλείνοντας, ο συντάκτης επισημαίνει ότι σήμερα (Νοέμβριος 1960), η Ελλάδα κατέχει εξέχουσα θέση στη παγκόσμια ναυτιλία, με ναυαρχίδα το δεξαμενόπλοιο «Πριγκίπισσα Σοφία» του Οίκου Νιάρχου.

Ας μην ξεχάσουμε το όνομα «Ιωάννης Κούτσης» ως κομμάτι της ναυτιλιακής μας ιστορίας, με ξεχωριστή αξία για την ελληνική κυριαρχία στις θάλασσες του κόσμου.

Απόσπασμα από τα Ναυτικά Χρονικά, (1-10-1960), Αρ. Φύλλου 610/369, σελ. 13
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ