
Το τοπίο, όπως διαμορφώθηκε για τα δεξαμενόπλοια την περασμένη εβδομάδα, επιχειρεί να σκιαγραφήσει με νέα της ανάλυση η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd.
Οι αμερικανικές κυρώσεις προς έξι κινεζικές εταιρείες, εκ των οποίων οι δύο είναι θυγατρικές της COSCO, με την «κατηγορία» ότι μεταφέρουν παρανόμως ιρανικό πετρέλαιο, είχαν ως αποτέλεσμα οι spot ναύλοι να αυξηθούν σημαντικά, σημειώνει η κ. Jones. H εξέλιξη αυτή πυροδότησε επίσης μια αύξηση για τους ναύλους των VLCCs, στα $38.000/ημέρα, για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας την εβδομάδα που μας πέρασε. Πιο συγκεκριμένα, οι εν λόγω ναύλοι ήταν αυξημένοι κατά 23% από την προηγούμενη εβδομάδα και άγγιξαν τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούνιο του 2016, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Alibra Shipping Ltd.
Οι αμερικανικές κυρώσεις στην COSCO, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες επιθέσεις με drones στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Saudi Aramco αλλά και την απόσυρση πολλών δεξαμενόπλοιων από την αγορά για την εγκατάσταση scrubbers ενόψει 2020, σίγουρα έχουν δημιουργήσει ένα θετικό περιβάλλον για τους ναύλους. Όλα δείχνουν ότι η άνοδος της spot αγοράς θα συνεχιστεί, κάτι το οποίο ενδεχομένως να συμπαρασύρει και τις χρονοναυλώσεις.
Σε αντίθεση με τα πετρελαιοφόρα, οι χρονοναυλώσεις για τα clean tankers παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα, παρά το θετικό κλίμα. Την περασμένη εβδομάδα είδαμε βραχυχρόνιες συμφωνίες για τα MR και τα LR1.
Τέλος, οι τιμές πετρελαίου υποχώρησαν την εβδομάδα που πέρασε, καθώς τα πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία για τον δείκτη PMI δείχνουν μια υποχώρηση για πέμπτο συνεχή μήνα και ενώ αυξάνονται οι φόβοι για την πορεία της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης.
Φωτό:Cameron Venti/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
H ναυτιλιακή αρχή του Παναμά πρόσφατα κατέγραψε μία σημαντική επιτυχία, η οποία οδήγησε μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση των σχέσεών του με την ITF.…
In an era where the maritime industry faces unprecedented digital disruption, DNV Maritime Software – a global pioneer for next-gen software – has officially…
Ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ εγκαινιάζει το Volta 1, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ρυμουλκό της Ευρώπης. Το εν λόγω ρυμουλκό συνιστά αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με…
Τα μέλη του OPEC+ βρίσκονται σε συνομιλίες για το κατά πόσο θα συμφωνήσουν νέα μεγάλη αύξηση της παραγωγής πετρελαίου στη συνεδρίαση της 1ης Ιουνίου,…
H Ocean Wilsons Holdings Limited, επενδυτική εταιρεία χαρτοφυλακίου με έδρα τις Βερμούδες, ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες συνθήκες για την πώληση του 56%…
Το πρώτο υπεράκτιο έργο δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCUS) της Κίνας εκκίνησε λειτουργίες την Πέμπτη 22 Μαΐου στη λεκάνη Pearl River…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ