
Το τοπίο, όπως διαμορφώθηκε για τα δεξαμενόπλοια την περασμένη εβδομάδα, επιχειρεί να σκιαγραφήσει με νέα της ανάλυση η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd.
Οι αμερικανικές κυρώσεις προς έξι κινεζικές εταιρείες, εκ των οποίων οι δύο είναι θυγατρικές της COSCO, με την «κατηγορία» ότι μεταφέρουν παρανόμως ιρανικό πετρέλαιο, είχαν ως αποτέλεσμα οι spot ναύλοι να αυξηθούν σημαντικά, σημειώνει η κ. Jones. H εξέλιξη αυτή πυροδότησε επίσης μια αύξηση για τους ναύλους των VLCCs, στα $38.000/ημέρα, για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας την εβδομάδα που μας πέρασε. Πιο συγκεκριμένα, οι εν λόγω ναύλοι ήταν αυξημένοι κατά 23% από την προηγούμενη εβδομάδα και άγγιξαν τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούνιο του 2016, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Alibra Shipping Ltd.
Οι αμερικανικές κυρώσεις στην COSCO, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες επιθέσεις με drones στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Saudi Aramco αλλά και την απόσυρση πολλών δεξαμενόπλοιων από την αγορά για την εγκατάσταση scrubbers ενόψει 2020, σίγουρα έχουν δημιουργήσει ένα θετικό περιβάλλον για τους ναύλους. Όλα δείχνουν ότι η άνοδος της spot αγοράς θα συνεχιστεί, κάτι το οποίο ενδεχομένως να συμπαρασύρει και τις χρονοναυλώσεις.
Σε αντίθεση με τα πετρελαιοφόρα, οι χρονοναυλώσεις για τα clean tankers παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα, παρά το θετικό κλίμα. Την περασμένη εβδομάδα είδαμε βραχυχρόνιες συμφωνίες για τα MR και τα LR1.
Τέλος, οι τιμές πετρελαίου υποχώρησαν την εβδομάδα που πέρασε, καθώς τα πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία για τον δείκτη PMI δείχνουν μια υποχώρηση για πέμπτο συνεχή μήνα και ενώ αυξάνονται οι φόβοι για την πορεία της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης.
Φωτό:Cameron Venti/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ