
Το τοπίο, όπως διαμορφώθηκε για τα δεξαμενόπλοια την περασμένη εβδομάδα, επιχειρεί να σκιαγραφήσει με νέα της ανάλυση η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd.
Οι αμερικανικές κυρώσεις προς έξι κινεζικές εταιρείες, εκ των οποίων οι δύο είναι θυγατρικές της COSCO, με την «κατηγορία» ότι μεταφέρουν παρανόμως ιρανικό πετρέλαιο, είχαν ως αποτέλεσμα οι spot ναύλοι να αυξηθούν σημαντικά, σημειώνει η κ. Jones. H εξέλιξη αυτή πυροδότησε επίσης μια αύξηση για τους ναύλους των VLCCs, στα $38.000/ημέρα, για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας την εβδομάδα που μας πέρασε. Πιο συγκεκριμένα, οι εν λόγω ναύλοι ήταν αυξημένοι κατά 23% από την προηγούμενη εβδομάδα και άγγιξαν τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούνιο του 2016, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Alibra Shipping Ltd.
Οι αμερικανικές κυρώσεις στην COSCO, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες επιθέσεις με drones στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Saudi Aramco αλλά και την απόσυρση πολλών δεξαμενόπλοιων από την αγορά για την εγκατάσταση scrubbers ενόψει 2020, σίγουρα έχουν δημιουργήσει ένα θετικό περιβάλλον για τους ναύλους. Όλα δείχνουν ότι η άνοδος της spot αγοράς θα συνεχιστεί, κάτι το οποίο ενδεχομένως να συμπαρασύρει και τις χρονοναυλώσεις.
Σε αντίθεση με τα πετρελαιοφόρα, οι χρονοναυλώσεις για τα clean tankers παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα, παρά το θετικό κλίμα. Την περασμένη εβδομάδα είδαμε βραχυχρόνιες συμφωνίες για τα MR και τα LR1.
Τέλος, οι τιμές πετρελαίου υποχώρησαν την εβδομάδα που πέρασε, καθώς τα πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία για τον δείκτη PMI δείχνουν μια υποχώρηση για πέμπτο συνεχή μήνα και ενώ αυξάνονται οι φόβοι για την πορεία της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης.
Φωτό:Cameron Venti/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ