
Η BIMCO υπέβαλε μια πρόταση στον ΙΜΟ για τη ρύθμιση της ισχύος πρόωσης των πλοίων προκειμένου να διατηρηθεί η μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου που έχει ήδη επιτευχθεί μέσω της πλεύσης με μειωμένη ταχύτητα (slow steaming).
Αν και αποτελεί γεγονός ότι η ταχύτητα των πλοίων είναι η μόνη σημαντική μεταβλητή η οποία επηρεάζει τις εκπομπές CO2, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις ως προς το ποιο ρυθμιστικό μέτρο είναι καλύτερο σε ότι αφορά την εφαρμογή του και την επίτευξη του στόχου της μείωσης των εκπομπών.
« Ενώ είναι επιτακτική η ανάγκη να διασφαλισθεί η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω της πλεύσης με μειωμένη ταχύτητα, είναι επίσης σημαντικό να δίνονται κίνητρα στους πλοιοκτήτες προκειμένου να καινοτομούν», αναφέρει ο Lars Robert Pedersen, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της BIMCO.
Ο καθορισμός ενός ορίου για την ισχύ των πλοίων έχει ήδη προταθεί από την Ιαπωνία. Η BIMCO προτείνει να προκύψει ένα όριο ισχύος για κάθε ναυτιλιακό κλάδο από την θεωρητική απόδοση ενός μέσου πλοίου που κινείται με την τρέχουσα μέση ταχύτητα πλεύσης κάθε κλάδου. Η εν λόγω πρόταση θα συζητηθεί στην ενδιάμεση συνεδρίαση της ομάδας εργασίας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από πλοία, που θα γίνει στον ΙΜΟ, στο Λονδίνο στις 11-15 Οκτωβρίου.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ