
Την διαμόρφωση του τοπίου στην αγορά ξηρού φορτίου σκιαγραφεί με πρόσφατη ανάλυσή του ο οίκος Drewry.
Οι αυξημένες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία σε συνδυασμό με την περιορισμένη προσφορά bulkers προς τα βραζιλιάνικα λιμάνια, αυξάνουν την ζήτηση για Capesize/VLOC στον Ατλαντικό και παρέχουν στήριξη στους ναύλους, σημειώνει χαρακτηριστικά η ερευνητική ομάδα της Drewry.
Ιδιαίτερα για την αγορά των Capesize, οι spot ναύλοι έχουν ανέλθει σε επίπεδα ρεκόρ παρά το γεγονός ότι οι εκτιμήσεις για την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας αυξάνονται. Μάλιστα η Drewry εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και για τους εναπομείναντες μήνες του 2019 (παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες μέρες ο BDI και ο ΒCI σημειώνουν οριακές μειώσεις) κυρίως λόγω του επερχόμενου sulphur cap αλλά και της «κανονικότητας» στις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore.
Μετά το τραγικό περιστατικό στο ορυχείο της Vale στο Brumadinho στις 25 Ιανουαρίου, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία μειώθηκαν αισθητά το α΄εξάμηνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η χώρα της Νότιας Αμερικής εξήγαγε τον Απρίλιο λιγότερο από 20 εκατ. τόνους iron ore. Aπόρροια αυτού είναι ο BCI να κατρακυλήσει στα χαμηλότερα επίπεδα των 92 μονάδων στις 4 Απριλίου. Έκτοτε, ωστόσο, οι εν λόγω εξαγωγές ανέκαμψαν σημαντικά και τον Ιούλιο άγγιξαν τους 34,3 εκατ. τόνους, αυξημένες κατά 80% σε σχέση με τον Απρίλιο.
Σε ό,τι αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ με ισχύ από 1/1/2020, η Drewry σημειώνει ότι αρκετοί πλοιοκτήτες bulk carriers επιλέγουν την οδό των scrubbers, για την εγκατάσταση των οποίων απαιτείται ένας μήνας. Κατά το διάστημα αυτό τα πλοία αποσύρονται από την αγορά με αποτέλεσμα να μειώνεται η προσφορά διαθέσιμων, προς φόρτωση ξηρών φορτίων, πλοίων. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry, περίπου το 3% του στόλου (σε όρους dwt) των Capesizes/VLOCs (45) εξοπλίστηκαν με τα εν λόγω συστήματα κατά τον Ιούνιο-Αύγουστο. Ο Οίκος αναμένει ότι καθώς οδεύουμε προς την εφαρμογή του sulphur cap, ο αριθμός των Capesizes/VLOCs που θα εγκαταστήσει scrubbers θα αυξηθεί οδηγώντας τους ναύλους στην spot αγορά σε υψηλά επίπεδα.
Φωτό: Mohammed Hijaz/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ