
Πιο φιλόδοξους στόχους για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ενεργειακή απόδοση θα προβλέπει το τελικό Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), σε σχέση με εκείνο που υπεβλήθη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές του έτους. Ήδη ο στόχος για το μερίδιο των ΑΠΕ στο σύνολο της παραγόμενης ενέργειας – όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στη ΔΕΗ – αυξάνεται στο 35% αντί του 31% που είχε αρχικά προβλεφθεί.
Η διαδικασία αναθεώρησης του ΕΣΕΚ, που θα υποβληθεί στην Κομισιόν ως το τέλος του έτους, ξεκίνησε χθες με τη συνεδρίαση της αρμόδιας κυβερνητικής Επιτροπής, υπό την προεδρία του υφυπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Γεράσιμου Θωμά.
Κατά τη συνεδρίαση τονίστηκε πως η παραγωγή ενέργειας θα πρέπει πλέον να συνδυάζεται με την προστασία των φυσικών πόρων και τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Η χώρα πρέπει να μπει σταθερά στο δρόμο της απεξάρτησης από τον άνθρακα και να κερδίσει το χαμένο έδαφος στην αξιοποίηση των ήπιων μορφών ενέργειας, όπου διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα. Επισημάνθηκε επίσης η ανάγκη να τεθούν πιο φιλόδοξοι στόχοι για την ενεργειακή απόδοση, να επιταχυνθεί η «απολιγνιτοποίηση» της εγχώριας ηλεκτροπαραγωγής, να διασφαλιστεί η ανταγωνιστική λειτουργία των εγχώριων ενεργειακών αγορών και να ενισχυθεί ο ρόλος της χώρας ως ενεργειακός κόμβος με ισχυρή συμβολή στην ενεργειακή ασφάλεια και την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επίσης ο κ. Θωμάς υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό το πλαίσιο του ΕΣΕΚ να λειτουργήσει ως πυξίδα για τον σχεδιασμό των δράσεων στην ενέργεια και το κλίμα, τόσο του κράτους, όσο και των ιδιωτών. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη για σύνδεση του ΕΣΕΚ με το νέο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο της ΕΕ για την περίοδο 2021-2027 και τα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ένωσης, όπως το “Horizon Europe” και το “Invest EU” αλλά και της Ελλάδος, όπως η Ελληνική Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε να διευκολυνθεί η προσέλκυση επενδύσεων.
Η επόμενη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής για το ΕΣΕΚ ορίστηκε για τις 10 Οκτωβρίου 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ