
Τα 4 χρόνια λειτουργίας του έκλεισε πριν μερικές εβδομάδες το νέο Κανάλι του Σουέζ, το οποίο εγκαινιάστηκε στις 6 Αυγούστου 2015, με την αιγυπτιακή κυβέρνηση να διοργανώνει μια μεγάλη γιορτή για το σημαντικό αυτό πέρασμα παγκοσμίου βεληνεκούς και σημαντικότητας, παρουσία του Αιγύπτιου Προέδρου Αμπντελ Φατάχ αλ Σίσι.
Το οικονομικό έτος 2018/2019 τα έσοδα για την εταιρεία που διαχειρίζεται το Κανάλι του Σουέζ έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ τα 5,9 δις δολάρια, αυξημένα κατά 5,4% ή 300 εκατ. δολάρια σε απόλυτους αριθμούς. Από το Κανάλι διήλθαν 70.679 πλοία μεταφέροντας 4.268 δις τόνους εμπορευμάτων.
Οι επενδύσεις που έχουν γίνει ως τώρα φτάνουν τα 25 δις δολάρια σε 192 έργα, εντός της οικονομικής ζώνης του Καναλιού του Σουέζ, ενώ για τα επόμενα 15 χρόνια προγραμματίζονται νέες επενδύσεις που θα αγγίξουν τα 55 δις δολάρια, δημιουργώντας ένα εκατομμύριο νέες θέσεις απασχόλησης. Μεταξύ άλλων, έχουν ήδη κατασκευαστεί 5 πλωτές γέφυρες και 4 τούνελ που συνδέουν τις δύο όχθες του Καναλιού, δημιουργώντας νέα δεδομένα στην αστική ανάπτυξη της περιοχής.
Ένας από τους κύριους στόχους για τα επόμενα χρόνια είναι η μείωση των ωρών διέλευσης στις ώρες από 22 ώρες που ισχύει τώρα μέσω των διπλών διαδρομών, αλλά και η ενίσχυση των υφιστάμενων υποδομών ώστε να μπορούν να διέρχονται ακόμα μεγαλύτερα πλοία, λαμβάνοντας υπόψιν και τη δυναμικής της παγκόσμιας οικονομίας για τις επόμενες δεκαετίες.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί και από τα ΝΧ, κατά το περασμένο έτος το Κανάλι έφτασε στον ανώτερο ως τώρα αριθμό των περισσότερων πλοίων – 81 – που διήλθαν σε μία μόνο μέρα, με συνολική χωρητικότητα τα 6,1 εκατ. τόνους. Μάλιστα, προ λίγων ημερών διήλθε από το Σουέζ το μεγαλύτερο containership του κόσμου, το MSC Gülsün.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ