
Τα 4 χρόνια λειτουργίας του έκλεισε πριν μερικές εβδομάδες το νέο Κανάλι του Σουέζ, το οποίο εγκαινιάστηκε στις 6 Αυγούστου 2015, με την αιγυπτιακή κυβέρνηση να διοργανώνει μια μεγάλη γιορτή για το σημαντικό αυτό πέρασμα παγκοσμίου βεληνεκούς και σημαντικότητας, παρουσία του Αιγύπτιου Προέδρου Αμπντελ Φατάχ αλ Σίσι.
Το οικονομικό έτος 2018/2019 τα έσοδα για την εταιρεία που διαχειρίζεται το Κανάλι του Σουέζ έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ τα 5,9 δις δολάρια, αυξημένα κατά 5,4% ή 300 εκατ. δολάρια σε απόλυτους αριθμούς. Από το Κανάλι διήλθαν 70.679 πλοία μεταφέροντας 4.268 δις τόνους εμπορευμάτων.
Οι επενδύσεις που έχουν γίνει ως τώρα φτάνουν τα 25 δις δολάρια σε 192 έργα, εντός της οικονομικής ζώνης του Καναλιού του Σουέζ, ενώ για τα επόμενα 15 χρόνια προγραμματίζονται νέες επενδύσεις που θα αγγίξουν τα 55 δις δολάρια, δημιουργώντας ένα εκατομμύριο νέες θέσεις απασχόλησης. Μεταξύ άλλων, έχουν ήδη κατασκευαστεί 5 πλωτές γέφυρες και 4 τούνελ που συνδέουν τις δύο όχθες του Καναλιού, δημιουργώντας νέα δεδομένα στην αστική ανάπτυξη της περιοχής.
Ένας από τους κύριους στόχους για τα επόμενα χρόνια είναι η μείωση των ωρών διέλευσης στις ώρες από 22 ώρες που ισχύει τώρα μέσω των διπλών διαδρομών, αλλά και η ενίσχυση των υφιστάμενων υποδομών ώστε να μπορούν να διέρχονται ακόμα μεγαλύτερα πλοία, λαμβάνοντας υπόψιν και τη δυναμικής της παγκόσμιας οικονομίας για τις επόμενες δεκαετίες.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί και από τα ΝΧ, κατά το περασμένο έτος το Κανάλι έφτασε στον ανώτερο ως τώρα αριθμό των περισσότερων πλοίων – 81 – που διήλθαν σε μία μόνο μέρα, με συνολική χωρητικότητα τα 6,1 εκατ. τόνους. Μάλιστα, προ λίγων ημερών διήλθε από το Σουέζ το μεγαλύτερο containership του κόσμου, το MSC Gülsün.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ