
Το Grace 1 απέπλευσε από το Γιβραλτάρ χθες βράδυ με κατεύθυνση την ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Καλαμάτας. Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, το ιρανικό δεξαμενόπλοιο, που εμπλέκεται στην αντιπαράθεση ανάμεσα στην Τεχεράνη και τη Δύση, ταξιδεύει σήμερα προς την Ελλάδα μερικές ώρες αφότου το Γιβραλτάρ απέρριψε αμερικανικό αίτημα να κρατηθεί περαιτέρω το πλοίο.
Η Βρετανία εξέδωσε ένταλμα κράτησης για το δεξαμενόπλοιο τον Ιούλιο σε θαλάσσια περιοχή κοντά στο Γιβραλτάρ με την υποψία ότι μετέφερε πετρέλαιο στη Συρία, στενή σύμμαχο του Ιράν, παραβιάζοντας τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό οδήγησε σε διπλωματικές εντάσεις μεταξύ Τεχεράνης, Λονδίνου και Ουάσιγκτον.
Το Grace 1, που μετονομάσθηκε σε Adrian Darya 1, απέπλευσε από το Γιβραλτάρ γύρω στις 11 μ.μ. (τοπική ώρα, μεσάνυχτα ώρα Ελλάδας). Σύμφωνα με τα δεδομένα που είχε νωρίς σήμερα το πρωί η υπηρεσία Refinitiv που παρακολουθεί τους διεθνείς πλόες, το σκάφος κατευθύνεται προς την ευρύτερη περιοχή της νότιας Πελοποννήσου.
Ωστόσο, Αμερικανικό ομοσπονδιακό δικαστήριο στην Ουάσινγκτον εξέδωσε την Παρασκευή ένταλμα για την κατάσχεση του τάνκερ, του πετρελαίου που μεταφέρει και σχεδόν 1 εκατομμυρίου δολαρίων, ωστόσο η κυβέρνηση του Γιβραλτάρ ανακοίνωσε χθες, Κυριακή, πως δεν μπορεί να εκτελέσει το ένταλμα αυτό.
Η Ουάσινγκτον αποπειράθηκε να προκαλέσει το ενδιαφέρον των διεθνών ΜΜΕ ανακοινώνοντας ότι το συγκεκριμένο πλοίο εξυπηρετεί εμμέσως πλην σαφώς συμφέροντα τρομοκρατικών οργανώσεων.
Στο μεταξύ, ανώτερος Ιρανός κοινοβουλευτικός φέρεται να δήλωσε πως η κρίση στις σχέσεις του Ιράν με τη Βρετανία, δεν θα τερματισθεί μέχρι το τάνκερ να φθάσει στον προορισμό του.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ