
Βρίσκεται ανάμεσα στα πιο δημοφιλή ελληνικά νησιά και όχι άδικα. Το ηφαιστειογενές τοπίο, το περίφημο ηλιοβασίλεμα της Οίας, οι παραλίες, τα υπόσκαφα σπίτια, ο αρχαιολογικός χώρος στο Ακρωτήρι συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό διακοπών. Ωστόσο, κάτι φαίνεται να σκιάζει τη φήμη του «ονειρικού» προορισμού της Σαντορίνης. Πρόκειται για την «απαράδεκτη» συμπεριφορά που ορισμένες φορές συναντάται, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης και ΜΚΟ, απέναντι στα συμπαθέστατα γαϊδουράκια που έχουν αναλάβει τη μεταφορά των τουριστών από το λιμάνι στα Φηρά. Η εικόνα ίσως μοιάζει γραφική, αλλά πίσω της κρύβει πολλή σκληρότητα, ενώ δεν είναι λίγοι -διεθνή μέσα ενημέρωσης αλλά και ΜΚΟ- που μιλούν για δυσφήμηση αυτού του μοναδικού ελληνικού νησιού.
H Deutsche Welle, σε πρόσφατο δημοσίευμά της, έφερε εκ νέου το θέμα στην επικαιρότητα. Επίσης, η οργάνωση για τα δικαιώματα των ζώων PETA καταγγέλλει την κακοποίηση των γαϊδουριών, αλλά και τις τοπικές αρχές που συγκαλύπτουν αυτή την κερδοφόρα επιχείρηση. Οι κατηγορίες έρχονται ένα χρόνο αφ’ ότου η ελληνική κυβέρνηση πήρε έκτακτα μέτρα, με την απαγόρευση της μεταφοράς βαρέων φορτίων από τα γαϊδουράκια, για να προστατευτεί το είδος. Τι έγινε, λοιπόν, μέσα σε αυτό το διάστημα; «Απολύτως τίποτα» λέει η ακτιβίστρια Μαρία Αστραδενή, σε σημείο, μάλιστα, που η αδιαφορία ανάγκασε τις φιλοζωικές να κινηθούν νομικά εναντίον των τοπικών Αρχών. «Οι προσπάθειες ευαισθητοποίησης των ιδιοκτητών των ζώων για μία πιο ήπια χρήση τους έχουν γίνει εδώ και πολύ καιρό. Οι μεταφορές με γαϊδούρια είναι η κορυφή του παγόβουνου μίας εγκληματικής συμπεριφοράς και είμαστε πλέον στη διαδικασία συγκέντρωσης ενοχοποιητικών στοιχείων εναντίον των αρχών. Τα γαϊδούρια αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο εξαφάνισης».
Σύμφωνα με στοιχεία του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο αριθμός των ζώων μειώθηκε κατά 96% τα τελευταία 50 χρόνια, ενώ αυτή τη στιγμή στο νησί απομένουν μόνο 2.000 αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες αποικίες της χώρας.
Σύμφωνα με τα μέτρα που τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο Αύγουστο, οι χειριστές υποχρεούνται να κρατούν τα γαϊδούρια σε κατάλληλους στάβλους και να περιορίζουν την εργασία τους σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών. Επίσης, απαγορεύεται η φόρτωση των ζώων με φορτία άνω των 100 κιλών ή περισσότερο από το ένα πέμπτο του βάρους τους. Ωστόσο, η κακοποίηση συνεχίζεται και κανένας χειριστής δεν έχει τιμωρηθεί για παράβαση του νόμου. Οι προσπάθειες του γερμανικού ειδησεογραφικού πρακτορείου να έρθει σε επαφή με τις αρχές απέβησαν άκαρπες. Ωστόσο, απαντώντας στην έκθεση του PETA, ο δήμαρχος της Σαντορίνης Νίκος Ζορζός εξέδωσε ανακοίνωση λέγοντας ότι οι Αρχές συμμορφώνονται με το ελληνικό δίκαιο περί προστασίας των ζώων και ότι αρκετές οργανώσεις είχαν επιθεωρήσει το νησί και το βρήκαν σε καλή κατάσταση. «Ενδιαφερόμαστε για την καλή κατάσταση των ζώων», είπε, προσθέτοντας ότι ο δήμος δεν έχει δικαιοδοσία να επέμβει για λογαριασμό της PETA.
Οι τοπικοί χειριστές, όμως, συνεχίζουν να αντιδρούν στις προσπάθειες να απαγορευθούν οι βόλτες με γαϊδουράκια, ισχυριζόμενοι ότι η άνθηση των επιχειρήσεών τους κρατά ζωντανό το απειλούμενο είδος της Σαντορίνης.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ