
Βρίσκεται ανάμεσα στα πιο δημοφιλή ελληνικά νησιά και όχι άδικα. Το ηφαιστειογενές τοπίο, το περίφημο ηλιοβασίλεμα της Οίας, οι παραλίες, τα υπόσκαφα σπίτια, ο αρχαιολογικός χώρος στο Ακρωτήρι συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό διακοπών. Ωστόσο, κάτι φαίνεται να σκιάζει τη φήμη του «ονειρικού» προορισμού της Σαντορίνης. Πρόκειται για την «απαράδεκτη» συμπεριφορά που ορισμένες φορές συναντάται, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης και ΜΚΟ, απέναντι στα συμπαθέστατα γαϊδουράκια που έχουν αναλάβει τη μεταφορά των τουριστών από το λιμάνι στα Φηρά. Η εικόνα ίσως μοιάζει γραφική, αλλά πίσω της κρύβει πολλή σκληρότητα, ενώ δεν είναι λίγοι -διεθνή μέσα ενημέρωσης αλλά και ΜΚΟ- που μιλούν για δυσφήμηση αυτού του μοναδικού ελληνικού νησιού.
H Deutsche Welle, σε πρόσφατο δημοσίευμά της, έφερε εκ νέου το θέμα στην επικαιρότητα. Επίσης, η οργάνωση για τα δικαιώματα των ζώων PETA καταγγέλλει την κακοποίηση των γαϊδουριών, αλλά και τις τοπικές αρχές που συγκαλύπτουν αυτή την κερδοφόρα επιχείρηση. Οι κατηγορίες έρχονται ένα χρόνο αφ’ ότου η ελληνική κυβέρνηση πήρε έκτακτα μέτρα, με την απαγόρευση της μεταφοράς βαρέων φορτίων από τα γαϊδουράκια, για να προστατευτεί το είδος. Τι έγινε, λοιπόν, μέσα σε αυτό το διάστημα; «Απολύτως τίποτα» λέει η ακτιβίστρια Μαρία Αστραδενή, σε σημείο, μάλιστα, που η αδιαφορία ανάγκασε τις φιλοζωικές να κινηθούν νομικά εναντίον των τοπικών Αρχών. «Οι προσπάθειες ευαισθητοποίησης των ιδιοκτητών των ζώων για μία πιο ήπια χρήση τους έχουν γίνει εδώ και πολύ καιρό. Οι μεταφορές με γαϊδούρια είναι η κορυφή του παγόβουνου μίας εγκληματικής συμπεριφοράς και είμαστε πλέον στη διαδικασία συγκέντρωσης ενοχοποιητικών στοιχείων εναντίον των αρχών. Τα γαϊδούρια αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο εξαφάνισης».
Σύμφωνα με στοιχεία του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο αριθμός των ζώων μειώθηκε κατά 96% τα τελευταία 50 χρόνια, ενώ αυτή τη στιγμή στο νησί απομένουν μόνο 2.000 αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες αποικίες της χώρας.
Σύμφωνα με τα μέτρα που τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο Αύγουστο, οι χειριστές υποχρεούνται να κρατούν τα γαϊδούρια σε κατάλληλους στάβλους και να περιορίζουν την εργασία τους σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών. Επίσης, απαγορεύεται η φόρτωση των ζώων με φορτία άνω των 100 κιλών ή περισσότερο από το ένα πέμπτο του βάρους τους. Ωστόσο, η κακοποίηση συνεχίζεται και κανένας χειριστής δεν έχει τιμωρηθεί για παράβαση του νόμου. Οι προσπάθειες του γερμανικού ειδησεογραφικού πρακτορείου να έρθει σε επαφή με τις αρχές απέβησαν άκαρπες. Ωστόσο, απαντώντας στην έκθεση του PETA, ο δήμαρχος της Σαντορίνης Νίκος Ζορζός εξέδωσε ανακοίνωση λέγοντας ότι οι Αρχές συμμορφώνονται με το ελληνικό δίκαιο περί προστασίας των ζώων και ότι αρκετές οργανώσεις είχαν επιθεωρήσει το νησί και το βρήκαν σε καλή κατάσταση. «Ενδιαφερόμαστε για την καλή κατάσταση των ζώων», είπε, προσθέτοντας ότι ο δήμος δεν έχει δικαιοδοσία να επέμβει για λογαριασμό της PETA.
Οι τοπικοί χειριστές, όμως, συνεχίζουν να αντιδρούν στις προσπάθειες να απαγορευθούν οι βόλτες με γαϊδουράκια, ισχυριζόμενοι ότι η άνθηση των επιχειρήσεών τους κρατά ζωντανό το απειλούμενο είδος της Σαντορίνης.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ