
Η γεωργία παραμένει ένας κλάδος, ο οποίος δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως και κατά συνέπεια δεν έχει αποφέρει τα αναμενόμενα οικονομικά οφέλη τόσο για την Ζάμπια όσο και για την αφρικανική ήπειρο συνολικά, όπως σημειώνουν ειδικοί επί του θέματος.
Ειδικότερα ο Haggai Kanenga, λέκτορας του Πανεπιστημίου της Ζάμπια και ειδικός σε θέματα διεθνούς εμπορίου, τόνισε ότι οι αφρικανικές χώρες θα πρέπει να αρχίσουν να ενεργοποιούν προγράμματα για την τόνωση της γεωργίας, τα οποία θα δώσουν πνοή στην βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της ηπείρου.
Παράλληλα, ο ίδιος τόνισε στο Xinhua, ότι για χρόνια η Ζάμπια βασιζόταν οικονομικά στην παραγωγή καλαμποκιού και υπογράμμισε την ανάγκη για διαφοροποίηση του κλάδου προκειμένου να αξιοποιηθεί πλήρως η δυναμική του και να μειωθεί η φτώχεια στη χώρα.
Από την πλευρά του, ο οικονομολόγος Misheck Mwanza παρατηρεί ότι το μέλλον των οικονομιών των αφρικανικών χωρών εξαρτάται από τον αγροτικό τομέα και προσέθεσε ότι θα πρέπει να καταβληθούν οι κατάλληλες προσπάθειες για την προώθηση ιδεών και καινοτόμων τεχνολογιών που θα ενισχύσουν την παραγωγικότητα.
Παράλληλα, ο κ. Mwanza τονίζει ότι οι συνθήκες (καιρικές και εδάφους) στη Ζάμπια για κάτι τέτοιο είναι ιδανικές και το μόνο που μένει είναι οι επενδύσεις σε τεχνολογίες. Τέλος, ο ίδιος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη μεγάλη «εξάρτηση» της οικονομίας της Ζάμπια από τις εξαγωγές χαλκού κυρίως λόγω της μεγάλης μεταβλητότητας των τιμών.
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το METAVASEA αποτελεί ένα φιλόδοξο πενταετές πρόγραμμα που εμπλέκει περισσότερους από 100 ναυτιλιακούς οργανισμούς από την Ανατολική Μεσόγειο. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία, η οποία…

Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (nternational Transport Workers’ Federation ‒ ITF) καταδίκασε την τελευταία επίθεση σε πλοία που δραστηριοποιούνται στη Μαύρη Θάλασσα, προειδοποιώντας…

Σημαντική άνοδο καταγράφουν φέτος οι θαλάσσιες μεταφορές τσιμέντου και πλίνθων, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για μικρότερα bulk carriers, όπως Supramaxes και Handysizes, τα οποία…

Ενώ η αγορά κινείται σε ρυθμούς εορταστικής προετοιμασίας, οι liners φαίνεται να εστιάζουν σε έναν πολύ πιο μακρινό χρονικό ορίζοντα, προετοιμαζόμενοι για ένα μέλλον…

Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ