
Καθώς η πιθανότητα για έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ χωρίς συμφωνία αυξάνεται (μετά και την ανάληψη της πρωθυπουργίας από τον Μπόρις Τζόνσον), η Confederation of British Industry (CBI) επιχειρεί να βοηθήσει πρακτικά τόσο τις βρετανικές επιχειρήσεις όσο και τις ευρωπαϊκές για μία ομαλότερη μετάβαση στο νέο καθεστώς.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρόσφατη έκθεση «What comes next? The business analysis of no deal preparations», η οποία βασίζεται σε μια εκτενή μελέτη αναφορικά με τα μέτρα που έχουν λάβει η βρετανική κυβέρνηση, τα κράτη-μέλη της ΕΕ αλλά και οι επιχειρήσεις.
Η εν λόγω ανάλυση καταδεικνύει ότι καμμία από τις τρεις πλευρές δεν είναι αρκετά προετοιμασμένη για ένα hard Brexit στις 31 Οκτωβρίου. Μάλιστα, η ΕΕ φαίνεται να κινείται βραδύτερα σε σχέση το ΗΒ προκειμένου να λάβει μέτρα προστασίας από τις αρνητικές συνέπειες μίας τέτοιας εξέλιξης.
Ουσιαστικά, η CBI μέσω της μελέτης της, η οποία περιλαμβάνει 200 συστάσεις, επιχειρεί να φέρει κοντά ΕΕ και HB προκειμένου να βρεθεί μία λύση που θα συνιστά καταλύτη για την μελλοντική ανάπτυξη και την ευημερία στη Γηραιά Ήπειρο.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους, περίπου 100 λιμενικές αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου, συμμετείχαν σε έρευνα αναφορικά με την προετοιμασία της βρετανικής λιμενικής βιομηχανίας για ένα σκληρό Brexit. Από τις 100 αυτές αρχές μόλις το 16% είχε εκπονήσει ένα συντονισμένο σχέδιο.
Μένει, λοιπόν, να δούμε τι θα φέρει η 31η Οκτωβρίου και πως θα αντιδράσει η ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και οι υπόλοιπες παραγωγικές τάξεις σε ΕΕ και Ηνωμένο Βασίλειο μπροστά σε ένα hard Brexit.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Επιτροπή Έρευνας του ΟΗΕ ανακοίνωσε χθες 16 Σεπτεμβρίου ότι κατέληξε στο συμπέρασμα πως το Ισραήλ διέπραξε γενοκτονία στη Γάζα και ότι υψηλόβαθμοι Ισραηλινοί αξιωματούχοι,…
Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τη ραγδαία επέκταση του «σκιώδους στόλου» δεξαμενόπλοιων κρούει ο επικεφαλής οικονομολόγος της Trafigura, Saad Rahim, σε τοποθέτησή του…
Σημαντική συμφωνία με την κορυφαία εταιρεία εξόρυξης της Βραζιλίας Vale υπέγραψε πρόσφατα η HMM. Συγκεκριμένα, πέντε πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας θα μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα για…
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ