
Καθώς η πιθανότητα για έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ χωρίς συμφωνία αυξάνεται (μετά και την ανάληψη της πρωθυπουργίας από τον Μπόρις Τζόνσον), η Confederation of British Industry (CBI) επιχειρεί να βοηθήσει πρακτικά τόσο τις βρετανικές επιχειρήσεις όσο και τις ευρωπαϊκές για μία ομαλότερη μετάβαση στο νέο καθεστώς.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρόσφατη έκθεση «What comes next? The business analysis of no deal preparations», η οποία βασίζεται σε μια εκτενή μελέτη αναφορικά με τα μέτρα που έχουν λάβει η βρετανική κυβέρνηση, τα κράτη-μέλη της ΕΕ αλλά και οι επιχειρήσεις.
Η εν λόγω ανάλυση καταδεικνύει ότι καμμία από τις τρεις πλευρές δεν είναι αρκετά προετοιμασμένη για ένα hard Brexit στις 31 Οκτωβρίου. Μάλιστα, η ΕΕ φαίνεται να κινείται βραδύτερα σε σχέση το ΗΒ προκειμένου να λάβει μέτρα προστασίας από τις αρνητικές συνέπειες μίας τέτοιας εξέλιξης.
Ουσιαστικά, η CBI μέσω της μελέτης της, η οποία περιλαμβάνει 200 συστάσεις, επιχειρεί να φέρει κοντά ΕΕ και HB προκειμένου να βρεθεί μία λύση που θα συνιστά καταλύτη για την μελλοντική ανάπτυξη και την ευημερία στη Γηραιά Ήπειρο.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους, περίπου 100 λιμενικές αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου, συμμετείχαν σε έρευνα αναφορικά με την προετοιμασία της βρετανικής λιμενικής βιομηχανίας για ένα σκληρό Brexit. Από τις 100 αυτές αρχές μόλις το 16% είχε εκπονήσει ένα συντονισμένο σχέδιο.
Μένει, λοιπόν, να δούμε τι θα φέρει η 31η Οκτωβρίου και πως θα αντιδράσει η ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και οι υπόλοιπες παραγωγικές τάξεις σε ΕΕ και Ηνωμένο Βασίλειο μπροστά σε ένα hard Brexit.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ