
 
															Το υπουργείο Μεταφορών της Ινδονησίας επιβεβαίωσε ότι τα υπό ινδονησιακή σημαία πλοία δεν θα εφαρμόσουν τους κανονισμούς του ΙΜΟ για την χρήση καυσίμων με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,5%.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι ινδονησιακές Αρχές αποφάνθηκαν ότι τα υπό ινδονησιακή σημαία πλοία θα συνεχίσουν και μετά το 2020 να καταναλώνουν καύσιμα με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 3,5% εφόσον πλέουν στα χωρικά ύδατα της χώρας. Ως κύρια αιτία το υπουργείο επικαλείται το πολύ υψηλό κόστος, που θα σημάνει η μετάβαση αυτή για τη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας.
Μάλιστα, Ινδονήσιος αξιωματούχος σημείωσε ότι η τιμή των αποθειωμένων καυσίμων για τα πλοία είναι αρκετά υψηλότερη από αυτή των συμβατικών, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα λειτουργικά κόστη για τις εταιρείες. Παράλληλα, δεν έκρυψε την ανησυχία του ότι η αυξημένη τιμή των αποθειωμένων καυσίμων ενδεχομένως μετακυλιθεί στις τιμές των μεταφερόμενων εμπορευμάτων, μία εξέλιξη που θα συνιστά πλήγμα για τους καταναλωτές.
Ο ίδιος προσέθεσε, επίσης, ότι για την Τζακάρτα γνώμονας για τη λήψη σημαντικών αποφάσεων αποτελεί πάντα το εθνικό συμφέρον.
Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι τα υπό ινδονησιακή σημαία πλοία, τα οποία εκτελούν πλόες σε διεθνή ύδατα θα πρέπει να συμμορφωθούν στους κανονισμούς της Marpol Annex VI, ενώ και τα υπό ξένη σημαία πλοία, τα οποία θα πλέουν στα χωρικά ύδατα της Ινδονησίας, θα πρέπει και αυτά να συμμορφωθούν στις απαιτήσεις του ΙΜΟ Sulphur Cap 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ