
Αύξηση κατά 8,4% για το 2019 και 7,4% για το 2020 αναμένεται να καταγραφεί στο παγκόσμιο εμπόριο LNG. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «LNG Trade & Transport» της Clarksons Research, το παγκόσμιο εμπόριο LNG θα αγγίξει τους 370 εκατ. τόνους το 2020.
Από την εν λόγω έκθεση προκύπτει, επίσης, ότι η παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 4,7% το 2018, σε σχέση με το 2017.
Επιπλέον, κατά την διάρκεια του περασμένου έτους καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 44% στις εξαγωγές LNG της Αυστραλίας και κατά 33% στις εξαγωγές των ΗΠΑ, με την Clarksons να προβλέπει ότι η Αυστραλία θα εκθρονίσει εντός του 2020 το Κατάρ, το οποίο αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο εξαγωγέα LNG του κόσμου.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Clarksons, οι εισαγωγές LNG της Κίνας αυξήθηκαν κατά 38% το 2018, αγγίζοντας τους 54 εκατ. τόνους, εκτιμώντας ότι έως το 2030 οι εισαγωγές του Κινεζικού Δράκου θα ανέλθουν σε 186 εκατ. τόνους ετησίως.
Σε ό,τι αφορά τον στόλο των LNG carriers, καταγράφηκε αύξηση κατά 11% το 2018, ενώ τον περασμένο Ιούνιο υπολογίζεται με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ότι ο εν λόγω στόλος αριθμούσε 570 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 85 εκατ. κυβικών μέτρων. Ο στόλος των LNG carriers αναμένεται ότι θα σημειώσει αύξηση της τάξης του 5,6% και του 6,9% για το 2019 και το 2020, αντίστοιχα. Ενδιαφέρουσες, επίσης, είναι οι εκτιμήσεις που θέλουν τον παγκόσμιο στόλο των LNG carriers να υπερβεί σε αριθμό τον στόλο των VLCCs έως το 2026.
Αναφορικά με τις ναυπηγήσεις πλοίων, υπολογίζεται ότι το 2018 δόθηκαν παραγγελίες για 77 LNG carriers, αριθμός ρεκόρ, με το 90% των πλοίων να πρόκειται ναυπηγηθούν σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία.
Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για LNG carriers ανερχόταν τον περασμένο Ιούνιο σε 141 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 21,1 εκατ. κυβικών μέτρων και συνολικής αξίας $24,5 δις.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ