
Η νέα πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έδωσε προχθές το στίγμα της κατά την ομιλία της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η Γερμανίδα πολιτικός, πρώην υπουργός Άμυνας, ψηφίστηκε σύμφωνα με τις θεσμικές συνθήκες της Ε.Ε., από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου λαμβάνοντας, όμως, την οριακή στήριξη των Ευρωβουλευτών.
Είναι σαφές ότι το Ευρωκοινοβούλιο έδειξε τη δύναμη ισχύος του αλλά και το δυναμισμό του και αναμένεται με κάποια αγωνία η ακρόαση των 27 Επιτρόπων που θα πρέπει να «εξεταστούν» από τις αρμόδιες επιτροπές του Κοινοβουλίου προκειμένου να συγκληθεί σε σώμα το Κολλέγιο των Επιτρόπων.
Η νέα πρόεδρος της Επιτροπής στην πρώτη της δημόσια ομιλία στο Ευρωκοινοβούλιο ανακοίνωσε ότι στις πρώτες 100 μέρες από την εκλογή της νέας Επιτροπής θα δημοσιοποιηθεί η πράσινη πολιτική της με την ονομασία «Green Deal for Europe», όπου θα ενσωματώνεται το νέο ευρωπαϊκό κλιματικό δίκαιο και θα τίθενται συγκεκριμένοι στόχοι προς επίτευξη μέχρι το 2050.
Είναι πρόθεση αλλά και δέσμευση της Επιτροπής να μειωθούν οι εκπομπές αερίων ρύπων κατά 50 έως και 55% μέχρι το 2030. Το Emissions Trading System θα επεκταθεί και στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ θα υπάρξει επανεξέταση του πλαισίου και για τις αερομεταφορές με μείωση των παραχωρήσεων και απαλλαγών που δίνονταν μέχρι πρόσφατα στους αερομεταφορείς.
Η νέα πρόεδρος τόνισε ότι όλα τα διαφορετικά συστήματα που αφορούν την παρακολούθηση και «εμπορία» των ρύπων θα πρέπει να ενοποιηθούν αλλά και να συγκλίνουν μεταξύ τους.
Σε αυτό το πλαίσιο η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα καταστεί η Ευρωπαϊκή Κλιματική Τράπεζα.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι Ευρωβουλευτές θεωρούν ότι οι ανακοινώσεις της Προέδρου συμπίπτουν με τις δεσμεύσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ως προς τα θέματα των ρύπων, που δεν απειλούνται από τους νέους στόχους.
Άλλοι πάλι ισχυρίζονται ότι η νέα πρόεδρος προφανώς για να αναλάβει την θεσμική θέση έκανε πρώτα «ιδιαίτερα» με Deutsche Bank και Goldman Sacks, καθώς οι τράπεζες και τα χρηματιστήρια είναι αυτά που ωφελούνται από το European Trading System και όχι το Περιβάλλον.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε, επίσης, η κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στη βιομηχανία της ΕΕ, η οποία πρέπει πλέον να στηριχθεί προκειμένου να δώσει ευκαιρίες εργασίας, ειδικά στους νέους. «Θα χρειαστεί να επενδύσουμε στην καινοτομία και στην έρευνα, στον επανασχεδιασμό των οικονομιών μας και στην επικαιροποίηση της βιομηχανικής πολιτικής. Σε αυτό το πλαίσιο θα ξεκινήσω την εκπόνηση της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής της ΕΕ».
Η κ. φον ντερ Λάιεν επεσήμανε την ανάγκη του δίκαιου εμπορίου (fair trade), τονίζοντας παράλληλα την δέσμευση στους ισχύοντες κανόνες ανταγωνισμού, οι οποίοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των οικονομιών. Η νέα πρόεδρος της ΕΕ εμμέσως πλην σαφώς καυτηρίασε την κινεζική πολιτική λέγοντας ότι ορισμένοι εξαγοράζουν τη διεθνή επιρροή τους και δημιουργούν συνθήκες εξάρτησης με το να επενδύουν σε λιμάνια και δρόμους. «Εμείς θέλουμε πολυμερή συνεργασία (multilateralism)».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ