
Η νέα πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έδωσε προχθές το στίγμα της κατά την ομιλία της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η Γερμανίδα πολιτικός, πρώην υπουργός Άμυνας, ψηφίστηκε σύμφωνα με τις θεσμικές συνθήκες της Ε.Ε., από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου λαμβάνοντας, όμως, την οριακή στήριξη των Ευρωβουλευτών.
Είναι σαφές ότι το Ευρωκοινοβούλιο έδειξε τη δύναμη ισχύος του αλλά και το δυναμισμό του και αναμένεται με κάποια αγωνία η ακρόαση των 27 Επιτρόπων που θα πρέπει να «εξεταστούν» από τις αρμόδιες επιτροπές του Κοινοβουλίου προκειμένου να συγκληθεί σε σώμα το Κολλέγιο των Επιτρόπων.
Η νέα πρόεδρος της Επιτροπής στην πρώτη της δημόσια ομιλία στο Ευρωκοινοβούλιο ανακοίνωσε ότι στις πρώτες 100 μέρες από την εκλογή της νέας Επιτροπής θα δημοσιοποιηθεί η πράσινη πολιτική της με την ονομασία «Green Deal for Europe», όπου θα ενσωματώνεται το νέο ευρωπαϊκό κλιματικό δίκαιο και θα τίθενται συγκεκριμένοι στόχοι προς επίτευξη μέχρι το 2050.
Είναι πρόθεση αλλά και δέσμευση της Επιτροπής να μειωθούν οι εκπομπές αερίων ρύπων κατά 50 έως και 55% μέχρι το 2030. Το Emissions Trading System θα επεκταθεί και στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ θα υπάρξει επανεξέταση του πλαισίου και για τις αερομεταφορές με μείωση των παραχωρήσεων και απαλλαγών που δίνονταν μέχρι πρόσφατα στους αερομεταφορείς.
Η νέα πρόεδρος τόνισε ότι όλα τα διαφορετικά συστήματα που αφορούν την παρακολούθηση και «εμπορία» των ρύπων θα πρέπει να ενοποιηθούν αλλά και να συγκλίνουν μεταξύ τους.
Σε αυτό το πλαίσιο η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα καταστεί η Ευρωπαϊκή Κλιματική Τράπεζα.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι Ευρωβουλευτές θεωρούν ότι οι ανακοινώσεις της Προέδρου συμπίπτουν με τις δεσμεύσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ως προς τα θέματα των ρύπων, που δεν απειλούνται από τους νέους στόχους.
Άλλοι πάλι ισχυρίζονται ότι η νέα πρόεδρος προφανώς για να αναλάβει την θεσμική θέση έκανε πρώτα «ιδιαίτερα» με Deutsche Bank και Goldman Sacks, καθώς οι τράπεζες και τα χρηματιστήρια είναι αυτά που ωφελούνται από το European Trading System και όχι το Περιβάλλον.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε, επίσης, η κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στη βιομηχανία της ΕΕ, η οποία πρέπει πλέον να στηριχθεί προκειμένου να δώσει ευκαιρίες εργασίας, ειδικά στους νέους. «Θα χρειαστεί να επενδύσουμε στην καινοτομία και στην έρευνα, στον επανασχεδιασμό των οικονομιών μας και στην επικαιροποίηση της βιομηχανικής πολιτικής. Σε αυτό το πλαίσιο θα ξεκινήσω την εκπόνηση της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής της ΕΕ».
Η κ. φον ντερ Λάιεν επεσήμανε την ανάγκη του δίκαιου εμπορίου (fair trade), τονίζοντας παράλληλα την δέσμευση στους ισχύοντες κανόνες ανταγωνισμού, οι οποίοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των οικονομιών. Η νέα πρόεδρος της ΕΕ εμμέσως πλην σαφώς καυτηρίασε την κινεζική πολιτική λέγοντας ότι ορισμένοι εξαγοράζουν τη διεθνή επιρροή τους και δημιουργούν συνθήκες εξάρτησης με το να επενδύουν σε λιμάνια και δρόμους. «Εμείς θέλουμε πολυμερή συνεργασία (multilateralism)».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ