
Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε αύξηση κατά 0,9% τον περασμένο Μάιο σε σχέση με τον Μάιο του 2018, ενώ αύξηση της τάξης του 0,5% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ).
Όπως φαίνεται στον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Μάιο κατέγραψε μείωση της τάξεως του 2,4%, συγκριτικά με τον Μάιο του 2018. Μείωση κατά 2,1% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017.
Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κατέγραψε μείωση καθώς τον Μάιο του 2017 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 438 πλοία, τον Μάιο του 2018 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 3,4% στα 423, ενώ τον περασμένο Μάιο ο αριθμός των φορτηγών πλοίων άγγιξε τα 416.
Τα δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία ανέρχονταν σε 509 τον περασμένο Μάιο, μειωμένα κατά 2,3% συγκριτικά με τον Μάιο του 2018.
Σε αντίθεση, τα επιβατηγά πλοία σημείωσαν άνοδο καθώς τον Μάιο του 2017 ο αριθμός τους είχε ανέλθει σε 636, τον Μάιο του 2018 αυξήθηκαν κατά 3,3% στα 657, ενώ τον περασμένο Μάιο ανέρχονταν σε 691.
Στο Γράφημα 1 που ακολουθεί παρουσιάζεται η πορεία της δύναμης και της ολικής χωρητικότητας εμπορικών πλοίων υπό ελληνική σημαία (100 ΚΟΧ και άνω), σε μηνιαία βάση, από τον Ιανουάριο του 2017 έως και τον Μάιο του 2019.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ