
Στην αγορά του υγρού φορτίου παρατηρείται μία πολύ μεγάλη «ψαλίδα» μεταξύ των χρονοναυλώσεων και της spot αγοράς. Αυτό το άνοιγμα έχει μεγαλώσει ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, καθώς οι χρονοναυλώσεις ενισχύθηκαν εντυπωσιακά, ενώ οι ναύλοι στη spot αγορά παρέμειναν σταθεροί. Προς το παρόν και εν όψει 2020 προβλέπεται μόνο μία μείωση των ναύλων για τα πλοία που δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
Οι χρονοναυλώσεις είναι αυξημένες σε σχέση με τη spot αγορά, ωστόσο, το μεγάλο άνοιγμα της παρούσας χρονικής συγκυρίας είναι τέτοιο που θέτει εύλογα ερωτήματα στη ναυλαγορά του υγρού φορτίου ως προς τους παράγοντες που το προκαλούν και κατά πόσον αυτό θα διατηρηθεί ή και θα διευρυνθεί.
Σύμφωνα με έρευνα της AxsMarine, η αγορά των χρονοναυλώσεων είναι κατά βάση ρευστή, με υψηλό βαθμό διαφοροποίησης μεταξύ των συμφωνιών, εξέλιξη που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: τον τύπο του πλοίου (με ή χωρίς scrubber), την ημερομηνία παράδοσης, το σημείο παράδοσης και τη διάρκεια του συμβολαίου. Η ζήτηση των χρονοναυλώσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 υπήρξε ενισχυμένη για πολλούς τύπους πλοίων. Για παράδειγμα, ένα συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους για ένα VLCC χωρίς scrubber με άμεση ναύλωση ανέρχεται σήμερα σε $31.000/ημέρα, ενώ τον περασμένο Φεβρουάριο ήταν $28.000/ημέρα. Ένα χρόνο πριν, το ίδιο συμβόλαιο έκλεινε με $19.000/ημέρα.
Από την άλλη μεριά, η spot αγορά βίωσε ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο, κατά την διάρκεια του οποίου πολλά πλοία παρέμειναν σε αδράνεια. Σε πολλούς κλάδους, ιδίως τα VLCC και τα MR2, η «χιονοστιβάδα» των παραδόσεων νεότευκτων σε συνδυασμό με την ανυπαρξία διαλύσεων οδήγησε σε περαιτέρω αύξηση της προσφοράς.
Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι καθώς οι πλοιοκτήτες θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο να γεμίζουν τα πλοία τους με καύσιμα συμβατά με την οδηγία ΙΜΟ 2020, είναι αναμενόμενη μία αύξηση των ναύλων στη spot αγορά, στο μέτρο που η αύξηση του λειτουργικού κόστους θα μετακυληθεί στους ναύλους. Ωστόσο, αυτή η αύξηση δεν αναμένεται να αγγίζει τα επίπεδα που είχε φτάσει στα τέλη του 2018, όταν η απόφαση του OPEC για αύξηση της παραγωγής μείωσε τους ναύλους της spot αγοράς.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ