
Στην αγορά του υγρού φορτίου παρατηρείται μία πολύ μεγάλη «ψαλίδα» μεταξύ των χρονοναυλώσεων και της spot αγοράς. Αυτό το άνοιγμα έχει μεγαλώσει ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, καθώς οι χρονοναυλώσεις ενισχύθηκαν εντυπωσιακά, ενώ οι ναύλοι στη spot αγορά παρέμειναν σταθεροί. Προς το παρόν και εν όψει 2020 προβλέπεται μόνο μία μείωση των ναύλων για τα πλοία που δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
Οι χρονοναυλώσεις είναι αυξημένες σε σχέση με τη spot αγορά, ωστόσο, το μεγάλο άνοιγμα της παρούσας χρονικής συγκυρίας είναι τέτοιο που θέτει εύλογα ερωτήματα στη ναυλαγορά του υγρού φορτίου ως προς τους παράγοντες που το προκαλούν και κατά πόσον αυτό θα διατηρηθεί ή και θα διευρυνθεί.
Σύμφωνα με έρευνα της AxsMarine, η αγορά των χρονοναυλώσεων είναι κατά βάση ρευστή, με υψηλό βαθμό διαφοροποίησης μεταξύ των συμφωνιών, εξέλιξη που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: τον τύπο του πλοίου (με ή χωρίς scrubber), την ημερομηνία παράδοσης, το σημείο παράδοσης και τη διάρκεια του συμβολαίου. Η ζήτηση των χρονοναυλώσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 υπήρξε ενισχυμένη για πολλούς τύπους πλοίων. Για παράδειγμα, ένα συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους για ένα VLCC χωρίς scrubber με άμεση ναύλωση ανέρχεται σήμερα σε $31.000/ημέρα, ενώ τον περασμένο Φεβρουάριο ήταν $28.000/ημέρα. Ένα χρόνο πριν, το ίδιο συμβόλαιο έκλεινε με $19.000/ημέρα.
Από την άλλη μεριά, η spot αγορά βίωσε ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο, κατά την διάρκεια του οποίου πολλά πλοία παρέμειναν σε αδράνεια. Σε πολλούς κλάδους, ιδίως τα VLCC και τα MR2, η «χιονοστιβάδα» των παραδόσεων νεότευκτων σε συνδυασμό με την ανυπαρξία διαλύσεων οδήγησε σε περαιτέρω αύξηση της προσφοράς.
Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι καθώς οι πλοιοκτήτες θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο να γεμίζουν τα πλοία τους με καύσιμα συμβατά με την οδηγία ΙΜΟ 2020, είναι αναμενόμενη μία αύξηση των ναύλων στη spot αγορά, στο μέτρο που η αύξηση του λειτουργικού κόστους θα μετακυληθεί στους ναύλους. Ωστόσο, αυτή η αύξηση δεν αναμένεται να αγγίζει τα επίπεδα που είχε φτάσει στα τέλη του 2018, όταν η απόφαση του OPEC για αύξηση της παραγωγής μείωσε τους ναύλους της spot αγοράς.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ