Ευχάριστα φαίνεται πως είναι τα νέα για την -κατά τ’ άλλα «ταλαιπωρημένη»- αγορά των bulk carriers, καθώς εχθές Τρίτη 9 Ιουλίου, ο BDΙ ανήλθε σε υψηλά 11 μηνών, ωθούμενος, κυρίως, από τους υψηλούς ναύλους στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία. Εξάλλου ο υπολογισμός του BDI έχει πλέον αλλάξει, με περισσότερο ειδικό βάρος να δίνεται στους μέσους ναύλους των Capesizes (40%).
Ειδικότερα, η αύξηση της ζήτησης για διά θαλάσσης μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος είχε σαν αποτέλεσμα ο BDI να αγγίξει τις 1.759 μονάδες, «σκαρφαλώνοντας» στα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Αύγουστο.
Παράλληλα, ο δείκτης παρουσίασε άνοδο 28% την προηγούμενη εβδομάδα (01-05.07), σημειώνοντας την μεγαλύτερη εβδομαδιαία αύξηση τα πέντε τελευταία χρόνια, εξαιτίας της ισχυρής ζήτησης για μεταφορά iron ore, κυρίως, από την Βραζιλία.
Aπό την άλλη, ο BCI (Baltic Capesize Index) ανήλθε στις 3.343 μονάδες με τους ημερήσιους ναύλους για τα εν λόγω πλοία χωρητικότητας 170.000-180.000 τόνους, που μεταφέρουν κυρίως iron ore και άνθρακα, να αγγίζουν τα $26.367.
Σε ό,τι αφορά την αγορά των Panamaxes, o δείκτης άγγιξε τις 1.739 μονάδες, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα από τις 22 Οκτωβρίου, σύμφωνα με στοιχεία του Reuters, με τους ημερήσιους ναύλους για τα συγκεκριμένα πλοία χωρητικότητας 60.000 -70.000 να ανέρχονται στα $13.886.
Φωτό: Pixabay