
Ο Αντώνης Ι. Κοτζιάς, διεθνώς αναγνωρισμένος shipbroker, έφυγε από την ζωή το βράδυ της 6ης Ιουλίου, στα 88 του χρόνια. Είχε τρία παιδιά, τον Γιάννη, τον Νίκο και τον Πρόδρομο, και από τον Νίκο και την Λήδα, δύο εγγόνια, την Βάννα και τον Αντώνη.
Ο Αντώνης Κοτζιάς γεννήθηκε στον Πειραιά στις 20 Φεβρουαρίου 1931. Αμέσως μετά την υπηρεσία του ως αξιωματικός στο Ναυτικό, όπου και γνώρισε την επί 63 έτη σύζυγό του, Ίνα, απασχολήθηκε στο οικογενειακό γραφείο, N. Cotzias Shipping, το οποίο είχε ιδρυθεί το 1893 στην Σύρο, όπου και δούλεψε ως head του Sales & Purchase Dept. για πάνω από 60 χρόνια.
Ιδρυτικό μέλος του Hellenic Shipbrokers Association και της επιτροπής αγοραπωλησιών αυτού, συνέβαλε σημαντικά στην εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλίας έχοντας κάνει αμέτρητα συμβόλαια αγοραπωλησίας πλοίων σε διάφορες φάσεις των κύκλων της αγοράς και αποκόμισε σημαντικότατη εμπειρία και γνώση την οποία, πάντα, απλόχερα μοίραζε στους συνεργάτες του και ιδιαίτερα τους νέους στους οποίους πίστευε και ενέπνεε. Υπήρξε πράος, δάσκαλος με υπομονή και μέθοδο.
Σε ανακοίνωσή της η οικογένεια του Αντώνη Κοτζιά τόνισε ότι “ο Αντώνης Κοτζιάς υπήρξε ένας πραγματικός θρύλος, κυρίως, στην επιβατηγό ελληνική ναυτιλία και πολλοί θυμούνται τις ατέλειωτες ώρες των δύσκολων (καμμία φορά) διαπραγματεύσεων, όπου πάντοτε πράος, σχολαστικός και απόλυτος επαγγελματίας έβρισκε τον τρόπο “to get the deal done.” Εξίσου αποτελεσματικός και την παλιά εποχή, όπου οι διαπραγματεύσεις γινόντουσαν με το telex η τηλέφωνο όποτε (…) έπιανες γραμμή με το εξωτερικό όπως και στην γρήγορη υιοθέτηση των υπολογιστών όπου κρατούσε σχολαστικά όλα τα proformas του και τα αρχεία των πλοίων. Ένας μοντέρνος άνθρωπος μιας παλιάς σχολής, σπάνια στεναχωριότανε εάν κάποιο deal χάλαγε, ήξερε να κρατάει την ψυχραιμία και την ευρηματικότητά του και πάντα έλεγε: “όπως ένα deal is not done until the ship is delivered, έτσι και ένα deal is not lost unless the customer is dis-satisfied.” Είμαστε εδώ για τους πελάτες μας, να τους καθοδηγούμε και να τους υπηρετούμε – εάν δεν κλείσουμε αυτό το βαπόρι, θα είναι το επόμενο…, αλλά μην τον πικράνετε τον πελάτη και να είστε πάντα εκεί, όποτε σας χρειαστεί”.
Η εξόδιος ακολουθία θα ψαλεί την Τετάρτη 10 Ιουλίου στον Ναό της Αγίας Μαρίνας στην Εκάλη, ενώ η ταφή θα πραγματοποιηθεί στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.
Παράκληση της οικογένειας είναι αντί στεφάνων να σταλούν δωρεές στην Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολύτεκνων (ΠΕΦΙΠ).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ