
Ο Απρίλιος υπήρξε ιδιαίτερα απογοητευτικός μήνας για τις διά θαλάσσης εξαγωγές αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ, με αποτέλεσμα η ζήτηση ανά τόνο-μίλι να υποχωρήσει δυσανάλογα, σημειώνει στην τελευταία του έκθεση ο Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Συνολικά τον Απρίλιο οι ΗΠΑ εξήγαγαν 8,8 εκατ. τόνους πετρελαίου σημειώνοντας την πρώτη μηνιαία πτώση από τον Αύγουστο του 2018, όταν οι Κινέζοι αγοραστές γυρνούσαν την πλάτη στις ΗΠΑ λόγω των έντονων εμπορικών διενέξεων των δύο χωρών. Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, οι αμερικανικές εξαγωγές αργού προς την Ασία μειώθηκαν στους 3,7 εκατ. τόνους τον Απρίλιο σε σχέση με τους 5,5 εκατ. τόνους τον Μάρτιο. Κατά τον κ. Sand η αύξηση των εξαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ προς την Βόρεια και την Κεντρική Αμερική, ουσιαστικά μεταφράζεται σε μεγαλύτερη του αναμενομένου μείωση της ζήτησης ανά τόνο-μίλι δεδομένων των μικρότερων αποστάσεων που καλούνταν να καλύψουν τα δεξαμενόπλοια. Κατά συνέπεια, ενώ ο όγκος των εξαγωγών αμερικανικού αργού μειώθηκε κατά 6% σε μηνιαία βάση, εντούτοις η ζήτηση ανά τόνο-μίλι μειώθηκε κατά 25,1%, φτάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδά της από τον Αύγουστο του 2018.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους, οι εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ προς την Ασία «παρήγαγαν» 12,1 φορές περισσότερα τόνο-μίλια απ’ ό,τι οι αντίστοιχες προς Βόρεια και Κεντρική Αμερική, παρά το γεγονός ότι σε όρους όγκου η Ασία εισήγαγε μόλις 2,7 φορές περισσότερο αργό απ’ ό,τι συνολικά η Βόρεια και Κεντρική Αμερική.
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Sand, όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση μεταξύ των χωρών που εμπορεύονται τόσο υψηλότερη είναι η αξία του διμερούς εμπορίου τους για τη ναυτιλιακή βιομηχανία όταν η ζήτηση μετράται σε όρους τόνο-μιλίων και συμπληρώνει ότι «οι αποστολές πετρελαίου από τις ΗΠΑ προς τη Νότια Κορέα και τον Καναδά αντίστοιχα δεν παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές για τους Αμερικανούς εξαγωγείς, ωστόσο η διαφορά είναι έκδηλη για την ναυτιλία».
Σε ό,τι αφορά το μέλλον των εμπορικών σχέσεων ΗΠΑ-Κίνας, αυτό κρίνεται σε μεγάλο βαθμό στην Σύνοδο των G20, όπου συναντώνται οι ηγέτες των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου. Ο κ. Sand καταλήγει στο ότι το διμερές εμπόριο πετρελαίου θα πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων δεδομένου ότι από αρχές του έτους οι κινεζικές εισαγωγές αμερικανικού αργού έχουν μειωθεί κατά 22,4% με τον πρόεδρο Τραμπ να επιζητά την βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου με την Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ