
Ο Απρίλιος υπήρξε ιδιαίτερα απογοητευτικός μήνας για τις διά θαλάσσης εξαγωγές αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ, με αποτέλεσμα η ζήτηση ανά τόνο-μίλι να υποχωρήσει δυσανάλογα, σημειώνει στην τελευταία του έκθεση ο Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Συνολικά τον Απρίλιο οι ΗΠΑ εξήγαγαν 8,8 εκατ. τόνους πετρελαίου σημειώνοντας την πρώτη μηνιαία πτώση από τον Αύγουστο του 2018, όταν οι Κινέζοι αγοραστές γυρνούσαν την πλάτη στις ΗΠΑ λόγω των έντονων εμπορικών διενέξεων των δύο χωρών. Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, οι αμερικανικές εξαγωγές αργού προς την Ασία μειώθηκαν στους 3,7 εκατ. τόνους τον Απρίλιο σε σχέση με τους 5,5 εκατ. τόνους τον Μάρτιο. Κατά τον κ. Sand η αύξηση των εξαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ προς την Βόρεια και την Κεντρική Αμερική, ουσιαστικά μεταφράζεται σε μεγαλύτερη του αναμενομένου μείωση της ζήτησης ανά τόνο-μίλι δεδομένων των μικρότερων αποστάσεων που καλούνταν να καλύψουν τα δεξαμενόπλοια. Κατά συνέπεια, ενώ ο όγκος των εξαγωγών αμερικανικού αργού μειώθηκε κατά 6% σε μηνιαία βάση, εντούτοις η ζήτηση ανά τόνο-μίλι μειώθηκε κατά 25,1%, φτάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδά της από τον Αύγουστο του 2018.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους, οι εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ προς την Ασία «παρήγαγαν» 12,1 φορές περισσότερα τόνο-μίλια απ’ ό,τι οι αντίστοιχες προς Βόρεια και Κεντρική Αμερική, παρά το γεγονός ότι σε όρους όγκου η Ασία εισήγαγε μόλις 2,7 φορές περισσότερο αργό απ’ ό,τι συνολικά η Βόρεια και Κεντρική Αμερική.
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Sand, όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση μεταξύ των χωρών που εμπορεύονται τόσο υψηλότερη είναι η αξία του διμερούς εμπορίου τους για τη ναυτιλιακή βιομηχανία όταν η ζήτηση μετράται σε όρους τόνο-μιλίων και συμπληρώνει ότι «οι αποστολές πετρελαίου από τις ΗΠΑ προς τη Νότια Κορέα και τον Καναδά αντίστοιχα δεν παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές για τους Αμερικανούς εξαγωγείς, ωστόσο η διαφορά είναι έκδηλη για την ναυτιλία».
Σε ό,τι αφορά το μέλλον των εμπορικών σχέσεων ΗΠΑ-Κίνας, αυτό κρίνεται σε μεγάλο βαθμό στην Σύνοδο των G20, όπου συναντώνται οι ηγέτες των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου. Ο κ. Sand καταλήγει στο ότι το διμερές εμπόριο πετρελαίου θα πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων δεδομένου ότι από αρχές του έτους οι κινεζικές εισαγωγές αμερικανικού αργού έχουν μειωθεί κατά 22,4% με τον πρόεδρο Τραμπ να επιζητά την βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου με την Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ