
Τα Στενά του Ορμούζ, που συνδέουν τον Περσικό Κόλπο με τον Κόλπο του Ομάν και την Αραβική Θάλασσα, αποτελούν ένα από τα πιο κομβικά σημεία στις θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου, καθώς μέσω αυτών εκτιμάται ότι διακινείται το 30% του διά θαλάσσης μεταφερόμενου όγκου αργού πετρελαίου και το 25% του δια θαλάσσης μεταφερόμενου όγκου LNG παγκοσμίως.
Σύμφωνα με στοιχεία της U.S. Energy Information Administration, κατά την διάρκεια του 2018 εκτιμάται ότι διακινούνταν από τα Στενά του Ορμούζ περίπου 21 εκατ. βαρέλια πετρελαίου/ημέρα.
Οι πρόσφατες επιθέσεις σε πλοία στα Στενά του Ορμούζ έχουν προκαλέσει την ανησυχία της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας αναφορικά με την ασφαλή διέλευση των πλοίων από την συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή. Από την άλλη πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν περιορισμένες εναλλακτικές για μεταφορά πετρελαίου «παρακάμπτοντας» τα Στενά του Ορμούζ.
Κατά την διάρκεια του 2018 η Σαουδική Αραβία ήταν εκείνη η χώρα που διακίνησε τον μεγαλύτερο όγκο πετρελαίου μέσω των Στενών του Ορμούζ. Επίσης, σύμφωνα με εκτιμήσεις της EIA, το 75% του διακινούμενου πετρελαίου από την συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή είχε προορισμό την ασιατική αγορά, κυρίως την Κίνα, την Ινδία, την Ιαπωνία, την Ν. Κορέα και την Σιγκαπούρη.
Επιπλέον, εκτιμάται ότι οι ΗΠΑ εισήγαγαν πέρυσι περίπου 1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα πετρελαίου από τον Περσικό Κόλπο μέσω των Στενών του Ορμούζ, αντιπροσωπεύοντας το 18% των συνολικών εισαγωγών τους σε αργό πετρέλαιο και το 7% των εισαγωγών τους σε πετρελαϊκά προϊόντα.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ