
Κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2019 καταγράφηκε συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι αύξηση κατά μόλις 0,5% (ποσοστό που ισούται με 191.000 TEUs) των διακινηθέντων δια θαλάσσης TEU. Σύμφωνα με την BIMCO πρόκειται για έναν σαφώς μικρότερο ρυθμό αύξησης, με δεδομένο ότι το πρώτο τρίμηνο του 2017 και το πρώτο τρίμηνο του 2017 είχε σημειωθεί αύξηση 6,6% και 3,6%, αντιστοίχως.
Όπως αναφέρει ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, η γεωγραφική εικόνα της ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζει αρκετές διαφοροποιήσεις, καθώς οι εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Άπω Ανατολή σημείωσαν αύξηση μόνο κατά 0,5%. Στον αντίποδα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 σημειώθηκε αύξηση στις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Άπω Ανατολή τόσο στην Ευρώπη (+7,1%) όσο και στην βόρεια Αμερική (+2%).
Επίσης, πτώση καταγράφηκε και στις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στην Ινδική υποήπειρο και στην Μέση Ανατολή (-10,1%), όπως και στις εισαγωγές στην κεντρική και νότια Αμερική (-9,9%) από την Άπω Ανατολή.
Από πλευράς προσφοράς χωρητικότητας έχει ενδιαφέρον ότι από τα 53 containerships, που έχουν παραγγελθεί στα διεθνή ναυπηγεία το πρώτο τρίμηνο του 2019, εκτιμάται ότι τα 14 θα έχουν χωρητικότητα 11.000 TEUs- 15.000 TEUs, ενώ τα 39 θα είναι μικρής χωρητικότητας (653 TEUs- 2.500 TEUs).
Τον περασμένο Μάρτιο, σύμφωνα με την BIMCO, κινεζικές εταιρείες leasing χρηματοδότησαν τη ναυπήγηση 10 πλοίων χωρητικότητας 15.000 TEUs, τα οποία θα προσφέρουν τακτικές συνδέσεις μεταξύ Άπω Ανατολής και Ευρώπης. Τα εν λόγω πλοία αναμένεται ότι θα συμβάλλουν σε άνοδο της τάξης του 40% στις εκτιμώμενες παραδόσεις νέων containerships το 2021.
Κατά την διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του 2019 ο στόλος των containerships αυξήθηκε κατά 1,1% σε όρους χωρητικότητας, αγγίζοντας τα 22,26 εκατ. TEUs.
Στις αρχές του τρέχοντος έτους, η BIMCO ανέμενε ότι θα σταλούν προς ανακύκλωση εντός του 2019 πλοία χωρητικότητας 100.000 TEUs, ενώ νεότερες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για διπλασιασμό της χωρητικότητας σε 200.000 TEUs, λόγω των πολύ χαμηλότερων επιπέδων ναύλων συγκριτικά με τα αρχικώς αναμενόμενα επίπεδα.
Η BIMCO προβλέπει ότι η αύξηση του στόλου των containerships θα αγγίξει το 3,1% εντός του τρέχοντος έτους, αντιπροσωπεύοντας ιστορικά τον δεύτερο χαμηλότερο ρυθμό αύξησης.
Τέλος, οι αναλυτές της BIMCO προβλέπουν αδύναμη αύξηση της ζήτησης για εμπορευματοκιβώτια τους επόμενους μήνες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει ορισμένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά να καταγράψουν αρνητικά πρόσημα στα οικονομικά τους αποτελέσματα.
Φωτό: Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ