
Τη δεύτερη θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 47 χώρες καταλαμβάνει φέτος η Ελλάδα, με συνολικά 515 βραβευμένες ακτές, 15 μαρίνες και 4 σκάφη αειφόρου τουρισμού.
Η χώρα μας που κατάφερε να παραμείνει στη δεύτερη θέση και φέτος, πίσω μόνο από την Ισπάνια με τις 556 σημαίες της, δείχνει να «αψηφά» το φαινόμενο της παγκόσμιας μόλυνσης των ακτών και των θαλασσών και να παραμένει ένα από τα «δυνατά χαρτιά» στο διεθνές τουριστικό στερέωμα.
Το πρόγραμμα «Γαλάζια Σημαία» αποτελεί το πιο διαδεδομένο «σύμβολο» ποιότητας των θαλασσών, με ιδιαίτερα αυστηρά κριτήρια καθαριότητας, οργάνωσης, πληροφόρησης, ασφάλειας, προστασίας του φυσικού πλούτου των ακτών και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.
Το 2017 ξεκίνησε και η εφαρμογή του προγράμματος για τα σκάφη αειφόρου τουρισμού στη χώρα μας και αφορά εταιρείες που βραβεύονται για τη διαχείριση τουριστικών σκαφών, με κριτήριο την συμμόρφωσή τους σε ένα σύνολο 51 κριτηρίων.

Το πρόγραμμα εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ), με 65 χρόνια ασταμάτητης δράσης σε περιβαλλοντικές παρεμβάσεις και υποστηρίζεται από το ΥΠΕΝ, διά της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων.
Πριν λίγες ημέρες, στην Ακτή Βουλιαγμένης και παρουσία πολλών εκπροσώπων της πολιτείας και κλαδικών φορέων του τουρισμού, έγινε η ετήσια αναγγελία των βραβεύσεων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, πρώτη στην Ελλάδα, με 85 σημαίες, αναδείχθηκε η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, ακολούθησε η Ρόδος με 39 σημαίες, το Λασίθι με 37 και τα Χανιά με 35. Την πεντάδα ολοκλήρωσε μια ακόμη Περιφερειακή Ενότητα της Κρήτης, το Ηράκλειο, με 26 σημαίες.



ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ