
Η ανάγκη για την άμεση αντιμετώπιση των πειρατικών επιθέσεων σε πλοία στον Κόλπο της Γουινέας τέθηκε επί τάπητος στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου, το οποίο έλαβε χώρα στα κεντρικά γραφεία του IMO, με την παρουσία εκπροσώπων της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, σημαιών κρατών, αλλά και αρμόδιων φορέων για θέματα ασφάλειας από χώρες της περιοχής του Κόλπου της Γουινέας. Το συνέδριο διοργανώθηκε με την πλήρη υποστήριξη της BIMCO, καθώς και της IMCA (International Marine Contractors Association), του ICS, της ITF (International Transport Workers’ Federation) και του OCIMF (Oil Companies International Marine Forum).
Κατά την διάρκεια του συνεδρίου εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέφρασαν τις ανησυχίες τους αναφορικά με τον αυξανόμενο αριθμό επιθέσεων σε πλοία στον Κόλπο της Γουινέας.
Να σημειωθεί ότι ο αριθμός των επιθέσεων διπλασιάστηκε το περασμένο έτος συγκριτικά με το 2017. Επίσης, σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τα περιστατικά με απαγωγές μελών πληρωμάτων (για απόσπαση λύτρων) καθώς και τα περιστατικά ενόπλων επιθέσεων στην συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή.
Ο καθ. Bertand Monnet, ειδικός σε θέματα πειρατείας, στο πλαίσιο του συνεδρίου επεσήμανε ότι για την πλειονότητα των πειρατικών επιθέσεων στον Κόλπο της Γουινέας υπεύθυνες εκτιμάται ότι είναι 10 ομάδες ατόμων.
Από την πλευρά του ο δρ Dakuku Peterside, Director General και CEO της NIMASA (Nigerian Maritime Authority and Safety Agency), αναγνώρισε τους κινδύνους που επηρεάζουν την θαλάσσια ασφάλεια στον Κόλπο της Γουινέας, ενώ τόνισε ότι έχουν ληφθεί νέες πρωτοβουλίες από το πολεμικό ναυτικό της Νορβηγίας προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσα τα περιστατικά επιθέσεων σε πλοία. Ο ίδιος προσέθεσε ότι είναι αναγκαία η συνεργασία όλων των ενδιαφερόμενων μερών, ενώ γνωστοποίησε ότι τον ερχόμενο Οκτώβριο η NIMASA και το Πολεμικό Ναυτικό της Νορβηγίας θα πραγματοποιήσουν το συνέδριο Global Maritime Security Conference προκειμένου να αναζητηθούν βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες λύσεις κατάλληλα προσαρμοσμένες για τα περιστατικά επιθέσεων σε πλοία στον Κόλπο της Γουινέας.
Τέλος, ο γενικός γραμματέας του ICS, κ. Guy Platten, δήλωσε ότι είναι ανεπίτρεπτο οι ναυτικοί να εκτίθενται σε τόσο σοβαρούς κινδύνους και πως είναι αναγκαίο οι αρμόδιες αρχές να αναλάβουν άμεσα δράση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…

Σημαντική μεταβολή στις ισορροπίες της παγκόσμιας αγοράς αεροσκαφών σηματοδοτεί η απόφαση της flydubai να προχωρήσει σε παραγγελία 150 Airbus A321neo, αξίας $24 δισ., με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ