
Με ταχύτητες που θα πίανουν τα 600 χλμ/ώρα, το νέο τρένο Maglev, έκανε πρόσφατα την πρώτη του δοκιμή στο Τσινγκτάο της Κίνας. Τα τρένα τεχνολογίας Maglev, που χρησιμοποιούν το μαγνητισμό για να αιωρούνται πάνω από το έδαφος μειώνοντας έτσι την τριβή, αναμένεται να μπούν σε πλήρη λειτουργία από το 2021.
Παράλληλα, το μεγαλύτερο σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο που ήδη βρίσκεται στην Κίνα, θα αυξηθεί από το 2019 έως το 2025 κατά 48.000 χιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 175.000 χιλιόμετρα. Αρκεί να σημειωθεί ότι στο τέλος του 2018 το 66,3% των σιδηροδρομικών γραμμών υψηλών ταχυτήτων σε διεθνές επίπεδο κάλυπταν οι κινεζικές γραμμές. Να σημειωθεί, επίσης, ότι αύξηση παρουσιάζει και ο αριθμός των επιβατών που επιλέγουν τον σιδηρόδρομο για τα ταξίδια τους. Συγκεκριμένα, το 2018 τα ταξίδια με τρένο στην Κίνα ήταν αυξημένα κατά 9,6% σε σχέση με το 2017, ενώ ο αριθμός επιβατών ανήλθε σε συνολικά 3,04 δισεκατομμύρια.



Τα κινεζικά τρένα, εγχώριας κατασκευής, έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν σήμερα μέγιστη ταχύτητα 400 χλμ./ώρα και σταθερή ταχύτητα 350 χλμ./ώρα, ενώ διαθέτουν εξελιγμένο σύστημα παρακολούθησης από κεντρικούς σταθμούς ελέγχου, το οποίο επιβραδύνει το τρένο αυτόματα σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, καθιστώντας τα τρένα πιο ασφαλή απ’ ό,τι στο παρελθόν.
Μέσα σε λίγα χρόνια -πολλές φορές «αντιγράφοντας» τους κατασκευαστές της Δύσης- οι Κινέζοι κατασκευαστές τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού και αυτοκινηταμαξών έχουν επιτύχει καλή ποιότητα ως προς το μηχανικό εξοπλισμό, αλλά και την άνεση των επιβατών, αντίστοιχη με αυτή των τρένων της Ευρώπης. Συνεχίζοντας να καινοτομούν, ίσως και «κοπιάροντας» τα επιτυχή παραδείγματα των άλλων κορυφαίων «παικτών», όπως των Ιαπώνων, οι Κινέζοι γίνονται σε ακόμα έναν τομέα πρωτοπόροι, επενδύοντας σε νέες, ταχύτερες, οικονομικότερες, πιο ευέλικτες και ασφαλέστερες συγκοινωνίες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Βίντεο: You Tube
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ