
Με ταχύτητες που θα πίανουν τα 600 χλμ/ώρα, το νέο τρένο Maglev, έκανε πρόσφατα την πρώτη του δοκιμή στο Τσινγκτάο της Κίνας. Τα τρένα τεχνολογίας Maglev, που χρησιμοποιούν το μαγνητισμό για να αιωρούνται πάνω από το έδαφος μειώνοντας έτσι την τριβή, αναμένεται να μπούν σε πλήρη λειτουργία από το 2021.
Παράλληλα, το μεγαλύτερο σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο που ήδη βρίσκεται στην Κίνα, θα αυξηθεί από το 2019 έως το 2025 κατά 48.000 χιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 175.000 χιλιόμετρα. Αρκεί να σημειωθεί ότι στο τέλος του 2018 το 66,3% των σιδηροδρομικών γραμμών υψηλών ταχυτήτων σε διεθνές επίπεδο κάλυπταν οι κινεζικές γραμμές. Να σημειωθεί, επίσης, ότι αύξηση παρουσιάζει και ο αριθμός των επιβατών που επιλέγουν τον σιδηρόδρομο για τα ταξίδια τους. Συγκεκριμένα, το 2018 τα ταξίδια με τρένο στην Κίνα ήταν αυξημένα κατά 9,6% σε σχέση με το 2017, ενώ ο αριθμός επιβατών ανήλθε σε συνολικά 3,04 δισεκατομμύρια.
Τα κινεζικά τρένα, εγχώριας κατασκευής, έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν σήμερα μέγιστη ταχύτητα 400 χλμ./ώρα και σταθερή ταχύτητα 350 χλμ./ώρα, ενώ διαθέτουν εξελιγμένο σύστημα παρακολούθησης από κεντρικούς σταθμούς ελέγχου, το οποίο επιβραδύνει το τρένο αυτόματα σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, καθιστώντας τα τρένα πιο ασφαλή απ’ ό,τι στο παρελθόν.
Μέσα σε λίγα χρόνια -πολλές φορές «αντιγράφοντας» τους κατασκευαστές της Δύσης- οι Κινέζοι κατασκευαστές τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού και αυτοκινηταμαξών έχουν επιτύχει καλή ποιότητα ως προς το μηχανικό εξοπλισμό, αλλά και την άνεση των επιβατών, αντίστοιχη με αυτή των τρένων της Ευρώπης. Συνεχίζοντας να καινοτομούν, ίσως και «κοπιάροντας» τα επιτυχή παραδείγματα των άλλων κορυφαίων «παικτών», όπως των Ιαπώνων, οι Κινέζοι γίνονται σε ακόμα έναν τομέα πρωτοπόροι, επενδύοντας σε νέες, ταχύτερες, οικονομικότερες, πιο ευέλικτες και ασφαλέστερες συγκοινωνίες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Βίντεο: You Tube
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ