
Από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης της απόφασης του ΙΜΟ για τον περιορισμό των εκπομπών αέριων ρύπων από τα πλοία, oι πλοιοκτήτες ξεκίνησαν να βάζουν στη ζυγαριά τα συν και τα πλην της εγκατάστασης scrubbers στα πλοία τους.
Δύο υπήρξαν και εξακολουθούν να είναι -επτά μήνες πριν την εφαρμογή του Sulphur Cap- τα «καυτά» ερωτήματα για τους πλοιοκτήτες αναφορικά με την εγκατάσταση scrubbers: α) σε τι χρονικό διάστημα η τεράστια επένδυση στα εν λόγω συστήματα θα οδηγήσει σε απόσβεση λαμβάνοντας υπ’ όψιν το premium της τιμής του LSFO έναντι του HSFO και β) εφόσον η ζήτηση για αποθειωμένα καύσιμα αυξηθεί θα υπάρχει στην αγορά επαρκής προσφορά HSFO;
Με αφορμή τα παραπάνω, o οίκος Drewry αναφέρει ότι παρά την μετατόπιση της ζήτησης από HSFO σε LSFO, μετά την εφαρμογή του κανονισμού, τα λιμάνια θα διαθέτουν επαρκές HSFO για τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers.
Είναι ενδεικτικό ότι η ζήτηση για HSFO θα μειωθεί το 2020 στα 1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα από τα 3,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2019, ενώ έως το 2022 θα υποχωρήσει στα 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ιδιαίτερα μετά την βελτίωση στην προσφορά VLSFO, σύμφωνα με στοιχεία της ΙΕΑ. Ωστόσο, μεταξύ 2022-2024 η ζήτηση για HSFO αναμένεται να παραμείνει ισχυρή, στα 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα με τα πλοία με scrubbers να παρέχουν στήριξη.
Σύμφωνα με τη Drewry, σχεδόν το 11% του παγκόσμιου στόλου έχει εξοπλιστεί ή αναμένεται να εξοπλιστεί με τα εν λόγω συστήματα, ενώ την ίδια στιγμή το 1/3 του orderbook έχει επιλέξει την ίδια οδό. Σε ό,τι αφορά τα μεγάλης χωρητικότητας πλοία η ζήτηση για scrubbers είναι υψηλή, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι προμηθευτές καυσίμων στα λιμάνια που φιλοξενούν τα πλοία αυτά θα συνεχίσουν να παρέχουν HSFO.
Σε ό,τι αφορά το spread της τιμής μεταξύ HSFO και LSFO, η αναμενόμενη «σφιχτή» προσφορά αποθειωμένων καυσίμων καταδεικνύει ότι το premium θα είναι αρκετά υψηλό, ώστε να ανακτήσει το κόστος της επένδυσης σε scrubbers τα δύο πρώτα χρόνια της εφαρμογής του κανονισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, η Drewry αναμένει ότι το 2020 το premium του LSFO έναντι του HSFO θα κινηθεί στα $240/τόνο και σταδιακά θα υποχωρήσει στα $80/τόνο το 2023, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αυτές ένα non-eco VLCC με scrubber θα κερδίζει $12.500/ημέρα παραπάνω από ένα αντίστοιχο πλοίο χωρίς scrubber. Τέλος, καθώς το spread συνεχίζει να μειώνεται, μετά το 2023 η επιλογή των scrubbers θα φαντάζει περισσότερο επικερδής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Νεότερη Ενημέρωση (20:50) Ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου σημαίας Λιβερίας από ρυμουλκό πλοίο προς το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά. Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ