
Από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης της απόφασης του ΙΜΟ για τον περιορισμό των εκπομπών αέριων ρύπων από τα πλοία, oι πλοιοκτήτες ξεκίνησαν να βάζουν στη ζυγαριά τα συν και τα πλην της εγκατάστασης scrubbers στα πλοία τους.
Δύο υπήρξαν και εξακολουθούν να είναι -επτά μήνες πριν την εφαρμογή του Sulphur Cap- τα «καυτά» ερωτήματα για τους πλοιοκτήτες αναφορικά με την εγκατάσταση scrubbers: α) σε τι χρονικό διάστημα η τεράστια επένδυση στα εν λόγω συστήματα θα οδηγήσει σε απόσβεση λαμβάνοντας υπ’ όψιν το premium της τιμής του LSFO έναντι του HSFO και β) εφόσον η ζήτηση για αποθειωμένα καύσιμα αυξηθεί θα υπάρχει στην αγορά επαρκής προσφορά HSFO;
Με αφορμή τα παραπάνω, o οίκος Drewry αναφέρει ότι παρά την μετατόπιση της ζήτησης από HSFO σε LSFO, μετά την εφαρμογή του κανονισμού, τα λιμάνια θα διαθέτουν επαρκές HSFO για τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers.
Είναι ενδεικτικό ότι η ζήτηση για HSFO θα μειωθεί το 2020 στα 1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα από τα 3,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2019, ενώ έως το 2022 θα υποχωρήσει στα 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ιδιαίτερα μετά την βελτίωση στην προσφορά VLSFO, σύμφωνα με στοιχεία της ΙΕΑ. Ωστόσο, μεταξύ 2022-2024 η ζήτηση για HSFO αναμένεται να παραμείνει ισχυρή, στα 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα με τα πλοία με scrubbers να παρέχουν στήριξη.
Σύμφωνα με τη Drewry, σχεδόν το 11% του παγκόσμιου στόλου έχει εξοπλιστεί ή αναμένεται να εξοπλιστεί με τα εν λόγω συστήματα, ενώ την ίδια στιγμή το 1/3 του orderbook έχει επιλέξει την ίδια οδό. Σε ό,τι αφορά τα μεγάλης χωρητικότητας πλοία η ζήτηση για scrubbers είναι υψηλή, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι προμηθευτές καυσίμων στα λιμάνια που φιλοξενούν τα πλοία αυτά θα συνεχίσουν να παρέχουν HSFO.
Σε ό,τι αφορά το spread της τιμής μεταξύ HSFO και LSFO, η αναμενόμενη «σφιχτή» προσφορά αποθειωμένων καυσίμων καταδεικνύει ότι το premium θα είναι αρκετά υψηλό, ώστε να ανακτήσει το κόστος της επένδυσης σε scrubbers τα δύο πρώτα χρόνια της εφαρμογής του κανονισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, η Drewry αναμένει ότι το 2020 το premium του LSFO έναντι του HSFO θα κινηθεί στα $240/τόνο και σταδιακά θα υποχωρήσει στα $80/τόνο το 2023, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αυτές ένα non-eco VLCC με scrubber θα κερδίζει $12.500/ημέρα παραπάνω από ένα αντίστοιχο πλοίο χωρίς scrubber. Τέλος, καθώς το spread συνεχίζει να μειώνεται, μετά το 2023 η επιλογή των scrubbers θα φαντάζει περισσότερο επικερδής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ