
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε ότι την Δευτέρα 13 Μαΐου από την διώρυγα διήλθε το πρώτο Neopanamax-sized Q-Flex LNG carrier, με ονομασία «Al Safliya» της εταιρείας Qatargas.
Το εν λόγω πλοίο αποτελεί το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα LNG carrier που διέρχεται ποτέ από την διώρυγα του Παναμά με χωρητικότητα 210.000 κ.μ., μήκος 315 μ. και πλάτος 50 μ.
Να σημειωθεί ότι τον Ιούνιο του 2018 η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά προέβη σε αύξηση του μέγιστου επιτρεπόμενου ορίου πλάτους από 49 μ. σε 51,25 μ., προκειμένου να έχει την δυνατότητα να υποδέχεται μεγαλύτερα πλοία.
Το «Al Safliya», σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, αποτελεί ένα τεχνολογικά προηγμένο LNG carrier, το οποίο είναι αποδοτικότερο συγκριτικά με προηγούμενης γενιάς πλοία μεταφοράς LNG, καθώς είναι ναυπηγημένο με τέτοιον τρόπο που συμβάλει σε μείωση των αέριων ρύπων κατά 40% συγκριτικά με άλλα πλοία μεταφοράς LNG.
Κατά την διάρκεια του περασμένου έτους από την διώρυγα του Παναμά διήλθαν 340 πλοία μεταφοράς LNG, διπλάσιος αριθμός συγκριτικά με το 2017. Προς το παρόν υπολογίζεται ότι πάνω από 100 πλοία μεταφοράς LNG έχουν διασχίσει την διώρυγα του Παναμά φέτος, συμπεριλαμβανομένου του πλοίου «Energy Liberty» το οποίο στις 23 Απριλίου αποτέλεσε το 6000ο πλοίο που διήλθε από την διώρυγα.
Φωτό: Panama Canal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ